پنجشنبه 9 مرداد 1399 / 09:38|کد خبر : 3878|گروه : اقتصادي

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بانه؛

تمام دغدغه ما تامین آب شرب باکیفیت برای شهروندان بانه ای است

تمام دغدغه ما تامین آب شرب باکیفیت برای شهروندان بانه ای است

محمد کریم پناه مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بانه گفت: با توجه به نقش آب و کمبود این مایه حیات در بسیاری از شهرها و کاهش شدید نزولات جوی و خشکسالی های اخیر و همچنین وضعیت کیفی و کمی آب ، تامین آب شرب با کیفیت و مطلوب برای این شهر رو به گسترش به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های جدی شرکت آب و فاضلاب شده است.

محمد کریم پناه مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بانه در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، با اشاره به اهداف این شرکت، اظهار کرد: آب شرب شهر بانه از طریق دو سد(بانه و عباس آباد) تامین و توسط دو تصفیه خانه آب تصفیه می گردد، تصفیه خانه آب بانه با ظرفیت ۳۵۰ لیتر در ثانیه و تصفیه خانه اضطراری بوئین ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب تصفیه می کنند و آب تصفیه شده وارد مخازن ذخیره آب در سطح شهر می شود.

 
وی افزود : در شبکه توزیع آب بانه به طول ۲۶ کیلومتر خط انتقال و ۲۲۰ کیلومتر شبکه آب شرب در سطح شهرستان توزیع می گردد و فاضلاب شهر بانه توسط ۶ کیلومتر خط انتقال و ۱۶۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب به تصفیه خانه فاضلاب منتقل می شود.
 
 
کریم پناه عنوان کرد: تصفیه خانه فاضلاب بانه به ظرفیت ۱۶ هزار مترمکعب در شبانه روز فاضلاب را تصفیه و پساب تصفیه شده وارد رودخانه ی شهری می کند و از آن به منظور مصارف کشاورزی، احیای رودخانه و طرح شهرداری جهت آبیاری فضای سبز که در در حال اجرا است استفاده می شود.
 
 
وی با اشاره به جمعیت شهری تحت پوشش این شهرستان بیان کرد: جمعیت شهری تحت پوشش شهرستان حدود ۱۲۰ هزار نفر می‌باشد و روستاها نیز ۹۳ روستا تحت پوشش این امور می باشد.
 
 
 کریم پناه در مورد پروژه‌های سال ۹۸ اعلام کرد: اصلاح و شبکه های جمع آوری فاضلاب به طول ۱۰ کیلومتر، اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب ۹۰۰۰ متر در سطح بانه و مناطق الحاقی جدید این شهر و شهرهای اقماری (کانی سور، آرمرده و بوئین) و افزایش ظرفیت پمپاژ در تصفیه خانه اضطراری بویین و تامین آب و تامین فشار در محلاتی که با کمبود مواجه بودند در سطح محلات شهر از جمله اقداماتی بود که در سال ۹۸ انجام گرفت.
 
 
وی پروژه های سال ۹۹ را  اینگونه تشریح کرد: اصلاح شبکه فاضلاب بانه به طول ۱۴۰۰ متر که در حال اجرا می باشد ،اصلاح شبکه آب بانه و پهنه بندی آن ۲۵۰۰متر ، وارد مدار نمودن مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی سلیمانبگ و آبرسانی ، توسعه شبکه فاضلاب به طول ۸ کیلومتر که در حال اجرا است و توسعه شبکه آب بانه به طول ۱۰ کیلومتر ، توسعه اجرای خطوط انتقال ۲۵۰۰ متر در بلوار کردستان است.
 
 
کریم پناه در ادامه فعالیت های سال ۹۹ افزود: پروژه تامین آب شرب کانی سور و اصلاح و بازسازی منهول فاضلاب سطح شهرستان، اصلاح شبکه فاضلاب شهر های اقماری شهرستان ، بازسازی تصفیه خانه آب بانه ،اجرای پروژه ازن زنی در تصفیه خانه های آب جهت ارتقا کیفیت آب شرب ،از جمله اقدامات دیگر این امور خواهد بود.
 
 
وی در مورد پروژه‌های روستای این شهرستان نیز اظهار کرد: اجرای خط انتقال از مخزن سلیمان بگ به مجتمع شیوی ده و آبرسانی روستاهای ولی آباد،عباس آباد وکوخان ،ناوه ونوده که در حال اجرا است.
 
 
کریم پناه پروژه های مورد نیازی که در آینده در جهت توسعه هرچه بیشتر آبرسانی و تصفیه آب شرب و جمع‌آوری و تصفیه  فاضلاب ضروری می دانست را اینگونه تشریح کرد : جمع آوری فاضلاب شهر بانه در سطح رودخانه و پاکسازی کامل و انتقال به تصفیه خانه فاضلاب و اجرای فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب که در مرحله مطالعات و تامین اعتبار قرار دارد، تکمیل خط انتقال آب و پمپاژ آب بوئین از سد عباس آباد به تصفیه خانه آب شماره ۲  و ساخت تصفیه خانه آب شماره 2و اجرای پروژه آبرسانی پایدار به صد روستای توابع بانه که در مرحله مطالعاتی و تامین اعتبار قرار دارد و اعتبار جهت اصلاح و توسعه شبکه‌های فاضلاب روستایی که از مهمترین این اقدامات است .
 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ صرفه جویی و ارائه خدمت رسانی هر چه بیشتر و بهتر به شهروندان نیز به عنوان محور اصلی فعالیت شرکت آبفا می باشد، از همشهریان خواستارم  با صرفه جویی و مصرف صحیح، امکان استفاده از آب  را برای سایر شهروندان فراهم کنند و همچنین خطاب به کسانی که دارای انشعابات غیرمجاز هستند اعلام کرد درصورت اطلاع به این اداره به قطعیت مورد بخشودگی قرار خواهند گرفت.
 
 
انتهای پیام/



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی