شنبه 11 مرداد 1399 / 09:11|کد خبر : 3881|گروه : اجتماعي

معتادانی که بخشی از زباله های دورریختنی شده اند!

بی توجهی مسئولان به معتادین متجاهر/ جوانانی که بیکاری آنها را به سمت اعتیاد می برد

بی توجهی مسئولان به معتادین متجاهر/ جوانانی که بیکاری آنها را به سمت اعتیاد می برد

چندین معتاد به طور روزمره در زیر پل 15 خرداد مواد مخدر مصرف می‌کنند، بیشتر این معتادان از سوی خانواده‌ و جامعه رانده شده‌اند و در زیر پل هم نه آرامشی دارند و نه صدایشان را کسی می‌شنود.

ه گزارش آربابا خبر، شبانگاهان بوی ناشی از آتش برافروخته زیر پل 15 خرداد بانه و گاهاً مصرف مواد مخدر تا صدها متر آنطرف تر فضا را آلوده کرده است، بوی تند مواد مخدر از ده‌ها متر دورتر حس می‌شود و معتادان وضعیت فلاکت‌باری دارند.
 
 
 
یکی از اهالی این محله می گوید: تجمع معتادان در این منطقه از چند سال پیش شروع شده و با وجود انتقادهایی که از طریق رسانه‌ها صورت گرفته است، هیچ نهادی برای جمع‌آوری «معتادان زیر پل» اقدام نکرده است! 
 
 
 
وی افزود: سال گذشته زیر همین پل یکی از این معتادان از فرط سرما و یخبندان جان داد، جستجوی خوردنی، آهن‌پاره و پلاستیک در میان آشغال‌های کوچه‌ و خیابان، بخشی از زندگی روزمره این معتادان را تشکیل می‌دهد.
 
 
 
محمد رسولی یکی از مغازه داران در این خیابان می گوید: گویا پل یگانه و مناسب‌ترین جای برای معتادان است، روزانه ده‌ها مسئول در رده های مختلف مدیریتی از این پل می‌گذرند و متوجه حضور و تجمع معتادان می شوند، اما کسی در این باره اقدامی نمی‌کند!
 
 
 
شماری از دست‌فروشان و بازاریان که در نزدیکی این پل مشغول کسب و کار روزمره هستند، می گویند از دزدی‌ های شبانه از میوه و وسایل کارشان توسط معتادان نگران هستند.
 
 
 
این کسبه در ادامه خاطرنشان کردند: هنگام تاریک شدن هوا ده‌ها جوان بیکار در پشت میله های پل صف می‌کشند و معتادان را تماشا می‌کنند، بالای این پل مردم وضعیت زندگی معتادان را نظاره می‌کنند، اما بیشتر مردم تصور می‌کنند که معتادان بخشی از زباله ها و مواد دورریختنی و غیربهداشتی زیر پل شده‌اند.
 
 
 
کاک صالح، پیرمردی که سال های طولانی است در نزدیکی پل 15 خرداد مغازه دارد گفت: خود شاهد بوده‌ایم که چندین جوان پس از تشویق معتادان، به اعتیاد رو آورده‌اند و حالا خود به معتادانی تبدیل شده‌اند که به سختی می‌توان آن‌ها را نجات داد.
 
 
 
احمد کرمی یکی از میوه فروشان نزدیک این پل می گوید: «جوانانی را می‌بینم که امروز از بالای پل وضعیت معتادان را نظاره می‌کنند، روز دیگر خود نیز به زیر پل می‌روند و تا چند روز دیگر می‌بینیم که آن‌ها نیز به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کرده اند.»
 
 
 
یکی از معتادان زیر پل می گوید: از همه چیز این دنیا دست کشیده ایم، تابه حال اگر هم کسی پیگیر وضعیت ما شده است، تنها در حد پرسش و پاسخ بوده و گاه باعث متواری شدن مقطعی معتادان در زیر پل شده اند.
 
 
 
رضا محمدی یکی از کسبه بلوار بلال حبشی هم می گوید: مدتی است که یک نفر معتاد با احداث کلبه ای از چوب و پارچه در قسمت خالی بین دو ساختمان مسکونی در بلوار اصلی، باعث مشکلاتی در این محله شده است.
 
 
 
شاهو نادری که در محله میدان ۱۵ خرداد خانه دارد، می‌گوید: بارها تصمیم گرفته که این محله را ترک کند! او می‌گوید بوها و آثار نامطبوع و کثیفی که معتادان در زیر پل از خود به‌جا می‌گذارند، زندگی را برای آنها بسیار دشوار کرده است.
 
 
 
رئیس بهزیستی بانه درباره اقدامات این اداره برای ساماندهی معتادان متجاهر گفت : برنامه مدیریت موردی معتادان متجاهر  با همکاری پلیس مواد مخدر و سایر دستگاه ها اجرا می شود، اما اجرای برنامه ها در حال حاضر  به علت شیوع بیماری کرونا و نبود قرنطینه در شهرستان با مشکل موجه می باشد.
 
 
 
به گزارش کُردتودی، پل ۱۵ خرداد در مرکز شهر بانه، اکنون به کانون ناامن و خطرناکی تبدیل شده است که می‌توان از آن به‌عنوان آخرین پناهگاه معتادان نام برد؛ در زیر این پل معتادانی تجمع کرده‌اند که به ته خط رسیده اند و آخرین روزهای زندگی را می‌گذرانند! در صورتی‌ که باید فکری اساسی در مورد پاکسازی کردن این وو نقطه مهم شهر بانه نمود؛ و یا منتظر ساکت شدن ابدی تعداد زیادی از معتادان در این مکان برای همیشه باشیم.
 
 
 
این در حالی است که تاکنون بیشتر نهادهای مسئول در راستای رفع این معضل، مسئولیت قانونی خود را فراموش کرده و آن را متوجه دیگری می دانند.
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی