شنبه 11 مرداد 1399 / 10:51|کد خبر : 3882|گروه : اقتصادي

مدیر جهاد کشاورزی بانه عنوان کرد؛

بانه پیشرو در توسعه صنعت دامداری و مرغداری استان کردستان

بانه پیشرو در توسعه صنعت دامداری و مرغداری استان کردستان

کریم شریفی مدیر جهاد کشاورزی بانه گفت: در چند سال اخیر وضعیت دامداری بانه رو به توسعه بوده است، به ویژه در تبدیل دامداری سنتی به صنعتی و اصلاح نژاد دام و پرورش نگهداری دام های اصلاح شده و پر تولید از جمله پرورش گاو (سمینتال) که یک نژاد گوشتی شیری می باشد.

کریم شریفی مدیر جهاد کشاورزی بانه در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر،  با اشاره به توسعه صنعت دامداری در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر ۶۷ هزار راس دام سبک و بیش از ۱۳ هزار راس دام سنگین دربانه در حال فعالیت است، که هزارو صدوهشتاد وهشت  تن گوشت قرمز تولید می‌کند و نیز در راستای طرح پیشران تولید گوشت قرمز  افزایشی مقرر است، ظرف ۵ سال (۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲)  با تسعه دامداری مقدار  ۱۳۰۰ تن دیگر به آن اضافه شود.
 
 
 
 
وی افزود :    یک واحد صنعتی ۵۰۰ راسی در روستای میرآباد سفلی با آخرین تکنولوژی و فناوری روز احداث و فعال است و چندین واحد صد راسی پرورش گوساله در شهرستان و یک واحد پرورش بز( سانن و آلپاین) در روستای خواجه امیر در حال فعالیت است.
 
 
شریفی در ادامه بیان کرد :چندین پروانه وجواز تاسیس در زمینه پرورش و نگهداری دام در حال صدور است با توجه به افزایش قیمت گوشت در چند سال اخیر وجود مراتع سرسبز و مناسب این شهرستان را به یکی از قطب‌های دامداری در سطح استان کردستان تبدیل کرده است.
 
 
وی با اشاره به توسعه صنعت مرغداری در این شهرستان عنوان کرد: در صنعت مرغداری تمام حلقه های زنجیر تولید مرغ اعم از پرورش مرغ مادر و تولید جوجه یک روزه، واحد پرورش مرغ گوشتی و وجود کشتارگاه صنعتی طیور، کارخانه خوراک و دام طیور در شهرستان بانه فعال است.
 
 
شریفی ادامه داد:۷۷ واحد پرورش مرغداری گوشتی در سطح شهرستان فعال است و مرغداری مهمترین صنعت دربانه است و رتبه چهارم را در سطح استان کردستان به خود اختصاص داده است.
 
 
وی تشریح کرد: 16 هزار و دویست و نه کندوی زنبور در بانه وجود دارد و بیش از ۶۱۸ نفر در این شهرستان مشغول به فعالیت در زمینه زنبورداری هستند که سال گذشته ۱۲۲ تن عسل در بانه تولید شد و علاوه بر تولید عسل،تولید ژله رویال در برنامه توسعه زنبورداری شهرستان است که سال گذشته بیش از ۱۰ کیلو ژله رویال در این شهرستان تولید شد.
 
 
وی عنوان کرد: ۱۴ واحد تولید پرورش ماهی‌های سردآبی در سطح شهرستان مشغول به فعالیت است که در مجموعه سالیانه ۱۹۰ تن ماهی سرد آبی  (قزل آلا ) و گرم آبی (ماهی رودخانه ای) تولید می شود.
 
 
وی در پایان اظهار کرد :تأمین امنیت غذایی به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه جهاد کشاورزی  وتوسعه هر چه بیشتر ورونق تولید در بخشهای مختلف کشاورزی ودامداری وباغداری از برنامه های جهاد کشاورزی بانه بوده واز همه صاحبان سرمایه درخواست میشود با مراجعه به جهاد کشاورزی واطلاع از طرحهای کشاورزی سمی در تولید واشتغال وکاهش بیکاری در شهرستان داشته باشند وجهاد کشاورزی بانه نیز آماده هر گونه همکاری وراهنمایی وتسهیل امورات در این زمینه می باشد.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی