جمعه 17 مرداد 1399 / 22:07|کد خبر : 3891|گروه : اقتصادي

شهرستان بانه ازپتانسیل های خوبی برای رشد توسعه واشتغال برخوردار است

نشست فعالان اقتصادی شهرستان بانه با سرپرست فرمانداری شهرستان بانه و نماینده مردم شریف شهرستانهای سقز و بانه

نشست فعالان اقتصادی شهرستان بانه با سرپرست فرمانداری شهرستان بانه  و نماینده مردم شریف شهرستانهای سقز و بانه

شهرستان بانه با برخورداری از پتانسیل های صنعتی، کشاورزی و گردشگری و ... در صورت راهبردهای مناسب اقتصادی میتواند در جهت ایجاد اشتغال پایدار و رشد و توسعه هرچه بیشتر شهرستان حداکثر استفاده را بعمل آورد

به گزارش آربابا خبر ؛نشستی به منظور دیدار و بررسی مشکلات و موانع فعالیتهای اقتصادی با حضور نماینده مردم شریف شهرستانهای سقز  و بانه ، سرپرست فرمانداری شهرستان بانه ، رئیس اداره صمت و جمعی از فعالین اقتصادی شهرستان برگزار گردید.
 
  سرپرست فرمانداری شهرستان بانه  در این جلسه با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری و نقش آن در بهبود وضعیت اقتصادی و بویژه اشتغال این شهرستان گفت: یکی از راههای ایجاد سرعت در توسعه اقتصادی و آبادانی و ایجاد اشتغال ، جلب سرمایه و سرمایه گذاری است که در شهرستان بانه با همت سرمایه گذاران مشکلی در این زمینه نداریم .
 
وی ادامه داد: شهرستان بانه با برخورداری از پتانسیل های صنعتی، کشاورزی و گردشگری و ...  در صورت تنظیم راهبردهای مناسب اقتصادی می تواند از ظرفیتهای قانونی ایجاد شده در جهت ایجاد اشتغال پایدار و رشد و توسعه هرچه بیشتر شهرستان حداکثر استفاده را بعمل آورد.
 
رستم پور در خصوص موانع موجود برای حضور سرمایه‌گذاران نیز اظهار داشت: با همت کلیه ادارات موانع مذکور برطرف خواهد شد چراکه اولویت شهرستان جذب سرمایه و سرمایه گذاری  می باشد و رونق اقتصادی ایجاد شده در این شرایط باعث ایجاد رفاه اجتماعی ، توسعه اقتصادی و اشتغال خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه متاسفانه تعدادی از پروژه هایی که از قبل افتتاح شده اند هنوز دارای اشکالات متعددی بوده که تاکنون نتوانسته‌ایم آنها را حل کنیم و نیاز به اعتبارات زیادی دارند  گفت : در سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به شهرستان بانه تعداد زیادی از این پروژه ها از جمله ؛خط انتقال آب شرب بانه از سد عباس آباد -  ایستگاه پمپاژ سد مذکور- ورزشگاه ناتمام شهرستان - مدرسه و دیگر پروژه ها که بالغ بر ۲۰ پروژه توسعه و زیربنایی بود ، تعیین تکلیف شد که می‌توانست در سنوات گذشته با اعتبارات کمتری به اتمام برسد 
 
 رستم پور  اضافه کرد: اهتمام دولت باتوجه به تمامی مشکلات اعتباری ، اتمام پروژه‌های ناتمام شهرستان است و با تمام تلاش انشاالله با کمک مردم فهیم و تمامی سرمایه‌گذاران عزیز که دل در گرو توسعه شهرستان دارند مشکلات حل و فصل خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات بازار مرزی سیرانبند اشاره و  اعلام کرد: در سفر دکتر نصرالهی زاده  مقرر گردید از طریق اعتبارات استانی و همچنین شهرستان با ترسیم نقشه توسعه و ایجاد زیرساخت برای بازارچه نسبت به تعیین اعتبار اقدام تا انشاالله بازارچه‌ ای در شاَن شهرستان ایجاد شود.
 
بهزاد رحیمی ، نماینده مردم شهرستانهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز  در این نشست  همت فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران بومی  علیرغم تمامی مشکلات و موانع موجود را  مثال زدنی عنوان نمود و اظهار کرد: قطعا با وجود این همت و عزم راسخ و با همفکری و هم افزایی از طریق پیگیریهای لازم بر این مشکلات غلبه خواهیم کرد . 
 
رحیمی  با عنوان اینکه  رسالت اصلی نماینده مجلس پیگیری امورات و مشکلات مردم است، تصریح نمود: ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری و موانع تولید از از برنامه های اصلی ماست و برنامه ریزی های مدون و پیگیریهای خوبی در این زمینه انجام داده ایم.
 
 نماینده مردم شهرستانهای سقز و بانه با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید باید موانع و مشکلات حوزه تولید رفع شود اظهار داشت: امروز باید همه مدیران در مسیر تسهیل‌گری گام بردارند  تا گره‌ای از مشکلات صنعتگران ، تولیدکنندگان و ....  را حل کنیم.
 
وی با اشاره به مشکلات موجود در سر راه کسب و کارها از جمله تامین مواد اولیه - هزینه های تحمیل شده برای راه اندازی کسب و کار - بازاریابی و ...گفت سرمایه گذاران بومی منطقه تمامی این مشکلات را بدون هیچ توقعی پشت سر گذاشته  و تنها مشکلی که دارند اخذ مجوزات قانونی است که گره آن هم در دست مسئولین است که در این راستا تاکید نمود باید تسهیل گریهای لازم در انجام امورات اداری این عزیزان در اولویت قرار گیرد و حتما پیگیری های لازم هم در این خصوص انجام خواهد شد.
 
 
 گفتنی است در این جلسه  حسینی رئیس صمت شهرستان بانه به ارائه گزارشی از وضعیت و همچنین اقدامات صورتگرفته پرداخت و فعالان اقتصادی نیر  دغدغه‌ها، مسائل ، مشکلات ،موانع و همچنین پیشنهادات و نقطه نظرات خود را با مسئولین حاضر در جلسه در میان گذاشتند و نماینده مردم شهرستانهای سقز و بانه و همچنین سرپرست فرمانداری شهرستان پاسخگوی سوالات این عزیزان شدند. 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی