چهارشنبه 29 مرداد 1399 / 10:51|کد خبر : 3909|گروه : اجتماعي

مدیر کل بیمه سلامت کردستان در گفتگو با آربابا خبر خبر داد:

صدور دفترچه بیمه سلامت برای ۴۸ هزار کردستانی در بحران کرونا

صدور دفترچه بیمه سلامت برای ۴۸ هزار کردستانی در بحران کرونا

مدیر کل بیمه سلامت استان کردستان گفت: حدود ۴۸ هزار نفر در استان کردستان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بر اساس سیاست‌های یاد شده این سازمان بیمه شده‌اند.

دکتر انور اسماعیلی مدیر کل بیمه سلامت کردستان در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، با اشاره به اقدامات سازمان بیمه سلامت در زمان همه‌گیری کووید – 19 در کردستان اظهار کرد: چون ارزیابی وسع متقاضیان بیمه رایگان بر اساس مقررات در شرایط عادی از پایگاه رفاه ایرانیان ۳۰ روز زمان لازم دارد، در بیمار کرونایی دوره بستری برخی 6 الی 14 روز و حتی کوتاه‌تر از زمان ارزیابی وسع بود لذا حمایت و صیانت مالی نصیب او نمی‌شد، از طرفی بیمار خود را قبل از بیماری بیمه نکرده بود پس ما باید بین شرایط خاص کشور و رابطه با   اپیدمی کووید-19 و قوانین و خط قرمز بیمه، راهی را انتخاب می‌کردیم.
 
وی افزود: ما با اتخاذ تمهیداتی ویژه در کوتاه نمودن زمان، ارزیابی وسع فرد مورد نظر و با کمک وزارت رفاه رساندن آن به یک روز شرایط خاص را انتخاب کردیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان گفت: برای این مهم راهکار قانونی هم پیدا کردیم  و مواردی از این دست را مشابه مصادیق اورژانس تلقی نمودیم لذا هر فردی که روی تخت بیمارستان تشخیص کرونا برای او داده می شد برای وی دفترچه بیمه صادر می‌کردیم.
 
بیمه‌نمودن 48 هزار نفر از شروع کرونا تا کنون 
 
اسماعیلی ادامه داد: با این کار خط قرمز سازمان در بیمه کردن افراد از بین نرفت بلکه زمان ارزیابی وسع تغییر پیدا کرد.
 
وی با اشاره به دیگر اقدامات در ایام کرونا در استان گریزی زد و گفت: بیمه نمودن حدود 48 هزار نفر از شروع کرونا تا کنون بر اساس سیاست یاد شده و زیر پوشش قرار دادن داروهای مورد استفاده در این بیماری علاوه بر خدمات مورد نیاز در بحث تشخیص و مقابله با کرونا که تحت پوشش بیمه بودند از جمله اقدامات انجام شده در این ایام است.
 
وی تصریح کرد:  از جمله خدماتی همچون سی‌تی‌اسکن وPCR، CBC، ICU، پرداخت 90 درصد هزینه‌ها با تعرفه دولتی در بستری و 70 درصد سرپایی هزینه‌های آزمایشگاهی که بیشتر آنها در بخش دولتی بودند در دوران کرونا صورت گرفت.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان افزود: برداشتن برخی گایدلاین‌های مرتبط با خدمات تشخیصی و لغو محدودیت در انجام آنها  به طور مثال در مواقع عادی دوره زمانی برای انجام سی‌تی‌اسکن 180 روز است، اما نیاز ارائه این خدمت به بیمار کرونایی موجب شد این محدودیت‌ها را حذف کنیم.
 
اسماعیلی از ارائه پیشنهاد مراقبت از فرد بیمار در منزل (homecare) به شورای عالی بیمه نظر به صرف هزینه بسیار پایین تر از بستری بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان با توجه به تجربه مواردی بسیار موفق در این زمینه به گونه‌ای که مراقبت از فرد بیمار در منزل با تمام امکانات مراقبتی از جمله مراقبت پزشک و پرستار در قالب یک بسته انجام شود، خبر داد.
 
وی با بیان اینکه زیرپوشش قراردادن بیمه‌ای مراقبت در منزل (homecare) بیماران نیازمند به ICU در چارچوب گایدلاین‌ها و استاندارد‌ها از دیگر پیشنهادها بود،  افزود: از فواید این کار می‌توان به کم شدن هزینه‌های بستری، آزاد شدن تخت‌های ICU و بالا بردن ظرفیت بیمارستان‌ها در پذیرش بیمار با توجه به صف بالا و مراجعه بیمار در زمان اپیدمی بیماری کرونا، موثر بودن فضای خانه و خانواده بر سرعت بهبود فرد بیمار نام برد.
 
تمدید دفترچه بیمه‌های که برگه سفید داشت اما اعتبار آن پایان یافته بود 
 
وی از تمدید دفترچه بیمه‌های که برگه سفید داشت اما اعتبار آن پایان یافته بود (در دو نوبت) تا تاریخ 31 خرداد امسال خبر داد.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان گفت: فعال کردن سامانه پاسخگویی 1666 بر اساس گزارش‌های اولیه از چین واگیری کرونا در اوایل شیوع بیماری تا 40 درصد متوجه بیمارستان‌ها بوده لذا مشاوره‌های تلفنی در کم کردن مراجعه مردم به بخش بیمارستانی و درمانی همچنین آگاهی و آرامش دادن به آنها و کاهش استرس بسیار نقش مهمی داشت، از جمله دیگر کارهای این سازمان است.
 
راه اندازی بخش پاسخگویی به سوالات در سایت سازمان بیمه سلامت 
وی همچنین از راه اندازی بخش پاسخگویی به سوالات در سایت سازمان بیمه سلامت خبر داد و گفت:  120 میلیون پیامک‌های آموزشی برای بیمه شدگان در روزهای نخست شیوع بیماری ارسال شده است.
 
وی از ساخت کلیپ‌های آموزشی و ارائه آن در رسانه از جمله تلویزیون و فضای مجازی با رویکرد پرداختن به مسائل مرتبط با سلامت روان افراد خبر داد و گفت: همچنین پیشنهاد راه‌اندازی و استفاده از ظرفیت های موجود برای مبحث دورا پزشکی در کشور به مقام وزارت داده شده تا با راه‌اندای این امکان در پاییز برای موضوع مشاوره و ویزیت با مشکلی مواجه نشویم.
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی