سه شنبه 4 شهریور 1399 / 10:28|کد خبر : 3920|گروه : سياسي

نماینده مردم سقز و بانه درمجلس شورای اسلامی:

شبکه ملی اطلاعات تضمین استقلال کشور و امنیت مردم در فضای مجازی است

شبکه ملی اطلاعات تضمین استقلال کشور و امنیت مردم در فضای مجازی است

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت :شبکه ملی اطلاعات به عنوان راهکار اصلی برای استقلال کشور و تملک واقعی بر اطلاعات و زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی است.

بهزاد رحیمی در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر ، با اشاره به عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، اظهار کرد: مجلس در تلاش است تا برآورد دقیق تری نسبت به خلا ها و مشکلات در این زمینه داشته باشد و سپس وارد مذاکره با وزارت ارتباطات شویم.
 
 
وی افزود: در ایام کرونا همگی مشاهده کردیم که اصلا زیرساختی برای شبکه ملی اطلاعات نداشتیم و در بسیاری از جاها نتوانستیم کارهای جدی در رابطه با این بیماری انجام دهیم.
 
 
رحیمی با اشاره به فواید شبکه ملی اطلاعات تشریح کرد : با عملیاتی شدن طرح اینترنت داخلی در ایران، حتی در صورتی که اینترنت در فضای جهانی به هر دلیلی با مشکل مواجه شود، کاربران در داخل کشور می توانند از شبکه ملی استفاده کنند و نیاز خود را بر طرف نمایند.
 
 
وی اضافه کرد: با این وجود، وابستگی به منابع خارجی اینترنت از بین می رود و استقلال در این زمینه برای کشور به دست می آید، از آنجائیکه یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی، دستیابی به استقلال است، این موضوع اهمیت زیادی دارد.
 
 
رحیمی با بیان اینکه باتوجه به عملیات روانی دشمن به دلیل وجود عارضه حاکمیت غرب در فضای مجازی کشور گفت: عدم پیگیری راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات موجب شده است که از لحاظ فرهنگی و اقتصادی در این فضا بسیار منفعلانه عمل کنیم.
 
 
وی تصریح کرد: ما بر این فضا تسلط کافی را نداریم و این فضا در دست حاکمیت ما نیست، یک فضای بی در و پیکر است که حاکمیت آن متعلق به دیگران است و ما تنها تلاشمان در حوزه سخت افزاری و توسعه کمی زیرساخت های ارتباطاتی بوده است.
 
 
رحیمی عنوان کرد: بی‌هویت بودن بسیاری از اخبار در فضای مجازی موجب شده که فرستنده معلوم نشود و لذا بحث جعل در این فضا اتفاق بیفتد و حوزه‌های کلی اجتماعی و رسانه‌ای نیز باید به سمتی حرکت کند که هر پیامی که فرستاده می‌شود مورد ابهام از سوی مخاطب باشد و صحت خبر و هویت فرستنده بررسی شود.
 
 
وی با بیان اینکه فعلا فضای مجازی فضایی غیرقابل اعتماد است افزود: باید این فضا تبدیل به فضای قابل اعتماد شود و این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که آحاد جامعه قوانین را رعایت کنند و مسئولیت تراکنش‌های خودشان را در فضای مجازی بپذیرند.
 
 
وی در پایان با اشاره به ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات با توجه به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: فضای مجازی به عنوان یک محیط حساس و پیچیده علیرغم آفریدن فرصت‌های متعدد، آسیب‌های اجتماعی مختلفی را ایجاد کرده است ضمن آنکه بعضا حقوق افراد نیز در آن تضیع شود درواقع خطر فضای مجازی به مراتب از فضای فیزیکی برای جامعه تهدیدکننده‌تر است، لذا همانطور که از حقوق مردم در فضای فیزیکی مراقبت می‌شود باید برای حفظ این حقوق در شبکه‌های مجازی نیز سازوکار و تدبیر مشخصی داشت.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی