سه شنبه 11 شهریور 1399 / 14:52|کد خبر : 3931|گروه : اجتماعي

رئیس کمیته امداد بانه

محرومیت زدایی بزرگ‌ترین وظیفه کمیته امداد است/ جمع آوری کمک ۲۳۰ میلیون تومانی برا دانش اموزان بی بضاعت

محرومیت زدایی بزرگ‌ترین وظیفه کمیته امداد است/ جمع آوری کمک ۲۳۰ میلیون تومانی برا دانش اموزان بی بضاعت

جلال فرقانی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بانه گفت: اولویت کاری کمیته امداد کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه در مناطق محروم و حمایت از خانواده‌های مستضعف برای ایجاد اشتغال‌ پایدار و توانمند سازی آنها است.

 
جلال فرقانی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر ، با اشاره به اینکه  تعداد 6 هزار و 300 خانوار با جمعیت 16 هزار و 200 نفری یعنی ۱۱ درصداز جمعیت شهرستان تحت حمایت این نهاد هستند بیان نمود: کمیته امداد نهاد بسیار مقدسی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل گردید و برای رفع محرومیت و کمک به نیازمندان فعالیت‌های بسیار زیادی انجام داده است و محرومیت زدایی بزرگ‌ترین وظیفه این نهاد مقدس و اسلامی است.
 
 
وی با بیان اینکه واحد فرهنگی در این اداره فعالیت های موثری انجام می دهد، افزود: یکی از خدمات مهم و موثر کمیته امداد امام خمینی(ره) به مددجویان خدمات فرهنگی، آموزشی است و محورهای اصلی این خدمات حمایت‌ تحصیلی از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش این نهاد است.
 
 
فرقانی تشریح کرد: تعداد نهصد و 10 نفر دانش آموز تحت حمایت در مدارس سطح شهر و روستاهای شهرستان و ۱۲۳ نفر دانشجو تحت حمایت این نهاد در دانشگاه های مختلف کشور  مشغول به تحصیل هستند که پرداخت شهریه و کمک هزینه تحصیلی آنها توسط کمیته امداد این شهرستان انجام می شود.  
 
 
وی درادامه اضافه کرد: در سالجاری تعهد این نهاد پرداخت دوازده و نیم میلیارد تومان تسهیلات  اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت است که  برای اجرای هر طرح اشتغال مددجویی مبلغ  ۵۰ میلیون تومان قابل پرداخت است و تسهیلات پرداخت شده بصورت هوشمند نظارت و رصد می گردد. ضمنا واحد اشتغال این نهاد علاوه بر تسهیلات اشتغال اقدام به مهارت آموزی مددجویان نموده و همچنین در راستای کاریابی برای آنها بسته های تشویقی مناسبی برای کارفرمایان در نظر گرفته است.
 
 
در ادامه فرقانی عنوان کرد: هر سال در ابتدای مهر ماه همزمان با بازگشایی مدارس، برگزاری جشن عاطفه ها  با همکاری آموزش و پرورش ،صدا و سیما و سپاه پاسداران  انجام می شد، ولی امسال به دلیل اینکه مدارس زودتر از موعد مقرر باز می شود، این جشن برگزار نشده ولی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام قرار است یک بسته معیشتی به ارزش ۳ میلیون ریال شامل کیف و کفش و لوازم مدرسه در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گیرد.
 
 
وی بیان کرد: سال گذشته نیز با همت خیرین ۲۳۰ میلیون تومان کمک‌ جمع آوری شد و بخشی از آن به صورت مستقیم به حساب مدارس واریز شد و بخشی ازآن نیز به صورت نقدی و کالا به مددجویان پرداخت شد.
 
 
 فرقانی با اشاره به اختصاص تسهیلات خرید و احداث مسکن به مددجویان تحت پوشش گفت: سقف این تسهیلات ۳۰میلیون بوده ومبلغی هم به صورت بلاعوض وباهمکاری سازمان برنامه وبودجه تامین خواهدشد و کمک بلاعوض اجاره مسکن نیز تا کنون به  ۱۳۵ خانواده تحت پوشش پرداخت شده است
 
 
وی اضافه کرد : برای پرداخت ودیعه مسکن سقف تسهیلات ودیعه مسکن به ازای هر خانوار مبلغ  ۲۰ میلیون تومان  (از محل اعتبارات اهدایی بنیاد مستضعفان ) به تعداد ۴۱ خانوار در حال پرداخت است.
 
 
فرقانی درپایان از کلیه خیرین که بی ادعا وخیرخواهانه در راستای کمک به مستعضفان ومحرومین این شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نکردند صمیمانه تشکر وقدردانی میکنم و بیان نمود: مردم به واسطه اعتمادسازی که در چند سال گذشته انجام شده کمک‌های خود را در اختیار این نهاد قرار می‌دهند و ما نیز در کمال امانت داری این کمک‌ها را به دست نیازمندان واقعی می‌رسانیم.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی