چهارشنبه 12 شهریور 1399 / 19:02|کد خبر : 3933|گروه : اجتماعي

مدیر آموزش و پرورش بانه؛

شبکه شاد یک ضرورت برای آموزش و پرورش بود

شبکه شاد یک ضرورت برای آموزش و پرورش بود

مدیر آموزش و پرورش بانه با بیان اینکه شبکه آموزشی (شاد)دانش آموز یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای آموزش و پرورش بود؛ گفت: حرکت به سوی آموزش در فضای مجازی مسیر را برای آینده خلاقانه دانش آموز فراهم می کند.

به گزارش آربابا خبر ، دکتر اقبال صالحی با بیان اینکه شبکه آموزشی (شاد)دانش آموز یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای آموزش و پرورش بود؛ گفت: حرکت به سوی آموزش در فضای مجازی مسیر را برای آینده خلاقانه دانش آموز فراهم می کند.
 
 
اقبال صالحی صبح امروز در حاشیه سی و چهارمین اجلاس روسای آموزش و پرورش باتسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، با اشاره به چالش های پیش روی آموزش و پرورش، گفت: رشد روز افزون علم و تکنولوژی، افزایش تعداد دانش آموزان و بالا رفتن توقعات جامعه از آموزش و پرورش، نظام تعلیم و تربیت را در آینده نیز با چالش هایی مواجه کرده است.
 
 
صالحی نبود نظارت دقیق در ارزشیابی عملکرد معلمان و بازخورد لازم را یکی از چالش های پیش روی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: با عنایت به اهمیت نقش معلمان در نظام آموزشی لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا به طور متوالی عملکرد معلمان مورد ارزشیابی دقیق قرار گیرد تا نیروی انسانی فعال و ضعیف از هم متمایز شده و برای ارتقاء عملکرد افراد ضعیف برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
 
 
وی وجود آموزش‌های ناهمسان را یکی دیگر از چالش های پیش رو در آموزش و پرورش ذکر کرد و اظهارداشت: رشد فناوری‌های ارتباطاتی، تنوع محصولات، روش‌ها و متون آموزشی منجر به آن شده که بخشی از دانش‌آموزان در حالی که در درون یک نظام آموزشی رسمی واحد در حال تحصیل می‌باشند، به واسطه دسترسی به امکانات تازه به­صورت غیررسمی از آموزش‌های دیگری نیز بهره‌مند شوند. آموزشی که چون نظام آموزشی در آن نقشی ندارد، با آموزش رسمی، همسان نمی‌باشد. این ناهمسانی بین این دو فضا، می­تواند لطمات جبران ناپذیری به نظام آموزشی وارد نماید.
 
 
مدیر آموزش و پرورش بانه همچنین عدم همراهی ذهنیات با عینیات را یکی دیگر از چالش های نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش رسمی کشور بیشتر بر محفوظات تکیه دارد و این روند برای هر دانش‌آموزی تا دوازده سال ادامه می‌یابد لذا اغلب آموزش‌هایی که طی این مدت ارایه می­شود، تا مرحله «ذهن» است و به مرحله «عین» نمی‌رسد. عدم همراهی«ذهنیات» با «عینیات» و تماس نیافتن آموزه‌های تئوریک با تجربه‌ها و واقعیت‌ها، نتیجه‌‌ای جز بیگانه‌سازی دانش‌آموزان با دنیای پرتنوع و فعال بیرونی ندارد.
 
 
وی قالبی شدن تعلیم و تربیت، به روز نبودن تعدادی از قوانین و دستورالعمل های آموزش و پرورش، گرایش بیشتر اولیا به ثبت نام فرزندانشان در مدارس خاص و توجه بیش از حد به این مدارس باعث تنزل جایگاه مدارس عادی شده است، خستگی های روحی روانی دانش اموزان ، افزایش اضطراب و نگرانی معلمین در کلاس درس را از دیگر چالش های موجود در آموزش و پرورش برشمرد.
 
مدیر دستگاه تعلیم و تربیت بانه در ادامه به چالش های پیش رو در آموزش و پرورش این شهرستان اشاره کرد و کمبود نیروی انسانی را یکی از چالش های جدی عنوان کرد و گفت: روند نقل و انتقالات نیروی انسانی باعث شده هرساله شاهد تغییرات عمده ای در نیروی انسانی شهرستان بانه باشیم بدین صورت که نیروهای باتجربه و مهارت آموخته خارج و نیروهای جدیدی جایگزین گردند و این روند قطعا بر کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس تاثیر گذار خواهد بود . برای برون رفت از این چالش خواست عمومی مردم شهرستان افزایش ظرفیت در پذیرش از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی براساس بومی گزینی شهرستانی است .
 
وی همچنین کمبود فضای آموزشی را یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش بانه عنوان کرد و اظهارداشت: افزایش جمعیت شهری و به تبع آن رشد جمعیت دانش آموزی به خصوص در مناطق حاشیه شهر و آماده نبودن فضای آموزشی مورد نیاز باعث افزایش تراکم دانش آموزی در سایر مدارس شده و  به نوعی می توان گفت آموزش و پرورش بانه در پوشش دانش آموزان در یکی دو سال آینده با مشکل مواجه خواهد شد و نیاز مند توجه ویژه در این زمینه است .
 
مدیر آموزش و پرورش بانه در بخش دیگری از سخنان خود به مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و با بیان اینکه شبکه شاد یک ضرورت برای آموزش و پرورش بود، گفت: با شناسایی  و رفع کاستیها و محدودیت ها، این شبکه می تواند یکی از تاثیر گذارترین برنامه های آموزش و پرورش باشد .
وی افزایش سطح مشارکت فرهنگیان در تصمیم گیری ها با فعال نمودن شوراهای مختلف جهت بهره گیری از خرد جمعی، انجام سازماندهی به شیوه الکترونیکی و برنامه ریزی جهت راه اندازی اتوماسیون تحت وب را از مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش شهرستان در سال تحصیلی جاری نام برد .
 
صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه اجرای طرح بوم در آموزش و پرورش بانه اشاره کرد و با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین و اسناد بالا دستی بخشی از برنامه درسی باید در اختیار مدرسه گذاشته شود و در این راستا اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم ) می تواند تحقق بخش این موضوع باشد؛ گفت: در مدارس شهرستان بانه نیز این برنامه به نحو احسن اجرا شده است . 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی