پنجشنبه 13 شهریور 1399 / 08:46|کد خبر : 3936|گروه : سياسي

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی؛

حضور رئیس مجلس در مناطق محروم با هدف پیگیری مطالبات مردم و ایجاد امید در آنها است

حضور رئیس مجلس در مناطق محروم با هدف پیگیری مطالبات مردم و ایجاد امید در آنها است

بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه با اشاره به سفر ۴ روزه رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان گفت: این بازدید با نیت حل مشکلات مردم و با هدف اجرایی سازی و نظارت بر اجرای قوانین انجام می شود.

 
بهزاد رحیمی در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، با بیان اینکه بازدید های نظارتی و بازدید از مناطق مختلف کشور می‌تواند ریاست و نمایندگان را با اثرات و تبعات سیاست‌ها و قوانینی که در مجلس وضع شده آشنا کند، اظهار کرد: در واقع آشنایی بیشتر مجلس با اثرات وضعی و قوانین و تصمیمات مجلس بر شرایط کشور و زندگی مردم و میزان اثرگذاری مثبت و منفی این قوانین و تصمیمات کمک شایانی به نمایندگان مجلس خواهد کرد.
 
وی افزود: این مهم موجب می شود در صورتی که اگر قوانین یا تصمیمات صورت گرفته تبعاتی داشته باشد، این قوانین مصوب را اصلاح یا قوانین جدیدی را تصویب کنند و اهمیت این بازدیدها به این موضوع است که می‌تواند در قانونگذاری که وظیفه اصلی و مهم مجلس شورای اسلامی است مفید باشد.
 
رحیمی با اشاره به مشکلات اقتصادی که مردم امروز با آن مواجه اند عنوان کرد: این موضوع باعث شده تا مردم مطالبات زیادی از نمایندگان خود داشته باشند، به ویژه در شهرهای کوچک این مطالبات بیشتر است و این بازدید ها باعث پیگیری مطالبات مردم و ایجاد امید در آنها خواهد شد.
 
وی با بیان اهمیت بازدیدهای نظارتی و آشنایی نزدیک با بافت های اجتماعی و فرهنگی بخش های مختلف کشور تصریح کرد: این موضوع کمک شایانی خواهد کرد تا قانونگذاران در تصویب قوانین به گونه‌ای عمل کنند که مسائل مناطق مختلف کشور مورد توجه قرار گیرد، چه بسا شاهد بوده ایم، برخی قوانین به دلیل عدم توجه به پیوست های اجتماعی جغرافیایی و فرهنگی قبل از عملیاتی شدن متوقف و به اجرا در نیامده است.
 
رحیمی تاکید کرد: مسئولان ادارات نیز می‌توانند با بازدیدهای میدانی موجب سرعت بخشیدن به خدمات شهری و محله ها شوند و استمرار این بازدیدها موجب شناخت هر چه بیشتر مسئولان اجرایی با مشکلات روزمره در محله ها و  تسریع در جهت رفع آنها خواهد شد.
 
وی در ادامه اضافه کرد: بازدیدهای میدانی موجب می شود تا نمایندگان بیشتر نسبت به مشکلات حوزه خود اشرافیت پیدا کنند و ارتباط بین مردم و نمایندگان را نیز تقویت می بخشد و مطالبات مردم نیز با نگاهی دقیق و کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: باید به این مهم توجه داشت که بازدیدهای نظارتی رئیس مجلس شورای اسلامی اطلاعات و داده‌های مهمی را در اختیار تصمیم سازان مجلس شورای اسلامی در جهت حل مشکلات کشور و رسیدگی به مطالبات مردم و قانونگذاری و نظارت صحیح قرار می دهد ونمایندگان نیز بایستی با این رویه عادت کنند و بازدیدهای نظارتی را در دستور کار قرار دهند.
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی