چهارشنبه 4 آذر 1394 / 16:02|کد خبر : 394|گروه : اجتماعي

همایش خانواده و سبک زندگی اسلامی در بانه برگزار شد + عکس

همایش خانواده و سبک زندگی اسلامی در بانه برگزار شد + عکس

همایش " خانواده و سبک زندگی اسلامی " به مناسبت هفته بسیج در کانون ولایت شهرستان بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، حجت الاسلام و المسلمین حسن حسینی مسئول نمایندگی هنگ مرزی بانه در این همایش اظهار داشت: تقویت سبک زندگی ایرانی اسلامی در دنیای امروز یک ضرورت است که طی سال های اخیر همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه  دین مبین اسلام بعنوان یک دین متعالی و پویا در همه زمینه ها رهنمودهایی برای پیروان خود دارد افزود: نباید اجازه دهیم که سبک زندگی غربی و فرهنگ بیگانه در زندگی ما غالب شده و ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی را در جامعه و سبک زندگی ما بوجود بیاورد.

حجت الاسلام حسینی، ترویج فرهنگ نماز، فرهنگ سادگی در ازدواج، فرهنگ اقتصاد مقاومتی ، فرهنگ ایثار و شهادت را از جمله عوامل موثر در اشاعه سبک زندگی اسلامی برشمرد و افزود: اگر کسی در زندگی خود این سبک زندگی را انتخاب کند بطور مستقیم توانسته از بسیاری آسیب های اجتماعی و بیماری های روحی و روانی که انسان های این قرن را تهدید می کند در امان بماند.

 وی با اشاره به نقش زنان مسلمان در خانواده ها تصریح کرد: خانه داری، ازدیاد نسل و تربیت فرزندان از مهمترین وظایف یک زن مسلمان است که بایستی زنان جامعه اسلامی به این موضوعات توجه بیشتری کنند و اگر کسی از ایشان در بیرون از منزل هم بکاری اشتغال داشت این کار بایستی در شان و منزلت زن مسلمان باشد بطوریکه شان و جایگاه  او  بطور کامل حفظ شود.

 

یعقوب صفاری فرمانده سپاه بانه نیز در این همایش با اشاره به نقش زنان در سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: پايه اول هر تربيتي در خانواده شکل مي گيرد و در اين بين زن به عنوان رکن رکين خانواده محسوب مي شود.

وی با اشاره به ساده زیستی مردم در گذشته افزود: هرچقدر  ساده زیستی و قناعت در بین خانواده ها رواج داشته باشد به همان اندازه پایه های زندگی خانوادگی نیز محکم و استوار خواهد بود و خانواده ها باید ساده زیستی و قناعت را از کودکی به فرزندانشان بیاموزند تا در بزرگسالی و مواجهه با زندگی بتوانند با پیروی از این الگو زندگی موفقی داشته باشند.


صفاری توجه به نیازهای روحی، تفریحات سالم و توجه به ابعاد معنوی را موجب تقویت بنیان خانواده دانست و افزود: اگر کمی توقع مان را پایین بیاوریم می توانیم به یک زندگی مشترک ایده آل توام با آرامش دست یابیم.

آرباباخبر بانه: همایش سبک زندگی اسلامی بانه

آرباباخبر بانه: همایش سبک زندگی اسلامی بانه

آرباباخبر بانه: همایش سبک زندگی اسلامی بانه

آرباباخبر بانه: همایش سبک زندگی اسلامی بانه
 

آرباباخبر بانه: همایش سبک زندگی اسلامی بانه

 



برچسب ها :

سبک زندگی اسلامیخانوادهزنآرباباخبر بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی