پنجشنبه 20 شهریور 1399 / 21:30|کد خبر : 3960|گروه : ورزشی

رئیس هیات تکواندو استان کردستان ؛

فعالیت 2 هزار ورزشکار کردستانی دارای بیمه در تکواندو/ چهره‌های قهرمان تکواندو استان تک‌مدال هستند

فعالیت 2 هزار ورزشکار کردستانی دارای بیمه در تکواندو/ چهره‌های قهرمان تکواندو استان تک‌مدال هستند

رییس هیات تکواندو استان کردستان ورزش تکواندو را ورزشی علمی و المپیکی دانست و گفت: برنامه‌ریزی آموزشی و علمی تکواندو یکی از برنامه‌های تکواندو استان است و با هماهنگی مدیرکل و شورای آموزش فدراسیون این مهم در حال پی گیری است.

صادق جلالی در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر اظهار کرد: آموزش کوچینگ، هان‌دانگ و نمایش فرم و زیبایی‌ها از آموزش‌های ورزش تکواندو است و با بهره‌گیری از مربیان و مدرسان تیم ملی و اساتید متخصص، تیم ورزش در استان و هماهنگی دانشگاه‌ها این آموزش‌ها ارائه می‌شود.
 
 
وی مقوله استعدادیابی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در راستای استعدادیابی و پیکربندی تخصصی تکواندو هستیم، با بهره‌گیری از اساتید مجرب و با همکاری آموزش و پرورش بخش پیکرسنجی، افراد مستعد در تکواندو شناسایی می‌شوند.
 
 
جمالی بالا نبودن سطح علمی مربیان را از مشکلات بخش تکواندو آقایان دانست و راه‌اندازی نهضت آموزش را یکی از اولویت‌های خود عنوان کرد و تشریح کرد: باید به این خودباوری برسیم که جامعه مربیان و قهرمانان می‌توانند در سطح ملی ، آسیایی و جهانی بدرخشند و چهره‌های قهرمان تکواندو استان تک مدال هستند.
 
 
وی اضافه کرد: شهریور امسال ۵۰ نفر از مربیان سنندج با بهره‌گیری از مدرسان رسمی فدراسیون از آموزش‌های علمی بهره‌مند شدند.
 
 
جمالی ادامه نهضت آموزش را جز برنامه‌های امسال عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی لیگ استانی و شرکت در لیگ منطقه‌ای، برگزاری اردوهای مشترک تمرینی با استان‌های موفق در تکواندو جز برنامه‌های مهم هیات در سال جاری است. 
 
 
جمالی تعامل با آموزش و پرورش را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در این راستا با آموزش و پرورش، هلال احمر و امور جوانان و سپاه تفاهم‌نامه در راستای بهره‌گیری از ظرفیت این ادارات منعقد شده است.
 
 
رییس هیات تکواندو استان توسعه و گسترش تکواندو را جزو اهداف مهم هیات تکواندو استان برشمرد و نبود اسپانسر و حمایت از سوی بخش خصوصی را از دلایل عدم ترقی این ورزش دانست.
 
 
جمالی با بیان اینکه موفقیت در تکواندو می‌تواند زمینه ارتقا در بخش قهرمانی را فراهم کند، لازمه قهرمانی‌شدن را حضور در لیگ‌های کشوری و منطقه‌ای عنوان کرد.
 
 
به گفته وی، هم اکنون خانه تکواندو در شهرستان سنندج دایر است و خانه تکواندو مریوان نیز در حال احداث است.
 
 
جمالی شهرستان‌های بانه، دیواندره، سقز، بیجار، سنندج، مریوان، قروه و دهگلان را جزو شهرستان‌های فعال و شهرستان‌های سروآباد و کامیاران جز شهرستان‌های غیرفعال در تکواندو ذکر کرد.
 
 
رییس هیات تکواندو استان کردستان افزود: در شهرستان‌ها با توجه به المپیکی و علمی بودن تکواندو مشکلی وجود ندارد.
 
 
 وی همچنین افزود: هم‌اکنون ۲ هزار بیمه شده در رشته تکواندو استان فعالیت می‌کنند.
 
 
جمالی با اشاره به حمایت هشت میلیون تومانی ورزش و جوانان به تکواندو استان گفت: بخشی از این اعتبارات در بخش عمران، بخشی به زیرساخت‌ها و نرم افزار اختصاص یافته است و مابقی در جهت کمک به مربیان برای شرکت در برگزاری کلاس‌های سالانه هزینه شده است.
 
 
جمالی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و صدور دستور العمل ستاد ملی و استانی کلاس‌های تک‌ با ظرفیت پایین برگزار می‌شود.
 
 
وی بیان کرد: هم اکنون رشته تکواندو در بخش پمسه فعال است و ورزشکاران به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند.
 
 
جمالی در اضافه کرد: در دوران کرونا دوره‌های فرهنگی و آموزشی تکواندو به صورت مجازی برای مربیان و داوران  با همکاری فدراسیون برگزار شده است و تاکنون ورزش و جوانان ۲۵ میلیون ریال به مربیان آسیب دیده از کرونا کمک کرده است.
 
 
وی عنوان کرد : از سال ۸۸ تاکنون تحولاتی در ورزش تکواندو استان ایجاد شده است، حضور قهرمانانی مانند لطفی‌پور، صفری، پارسانژاد و سایر قهرمانان موجب گسترش این رشته در استان شده است.
 
 
جمالی درپایان با اشاره به اینکه  در سال‌های گذشته به دلیل کمبود‌های زیرساختی و علمی و کمبود اعتبارات کردستان از کرسی قهرمانی جا مانده است خاطر نشان کرد: هم اکنون فدراسیون ایران به عنوان برترین فدراسیون جهان معرفی شده است ،تکواندو رشته‌ای رزمی و یکی از ورزش‌های المپیکی و مدرن محسوب می‌شود شامل بخش‌های گوناگون پمسه، هان مادانگ و کیو روگی است.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی