جمعه 21 شهریور 1399 / 10:52|کد خبر : 3962|گروه : ورزشی

رییس هیات فوتبال استان کردستان:

توسعه فوتبال کردستان نیازمند حمایت بخش دولتی است

توسعه فوتبال کردستان نیازمند حمایت بخش دولتی است

رییس هیات فوتبال استان کردستان رشد و توسعه فوتبال استان را نیازمند حمایت بخش دولتی دانست و گفت: نبود اسپانسر و حمایت مالی مهم‌ترین چالش ورزش فوتبال استان است.

رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر ، با اشاره به اینکه شهرستان سنندج در رشته فوتبال و فوتسال موفق بوده است اظهار کرد: شهرستان مریوان نیز در رده‌های پایه توانسته به موفقیت‌های خوبی دست یابد و شهرستان‌های سنندج، قروه، دیواندره و مریوان را در فوتبال بانوان جزو رشته‌های موفق عنوان کرد که در بخش فوتسال نیز پسران در کشور موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند.
 
 
 
وی افزود: ورزش فوتبال بانوان استان بسیار  مطلوب است و حضور بانوان در لیگ دسته اول بانوان و حضور فعال در بخش داوری لیگ کشور بیانگر درخشش بانوان کردستانی در فوتبال دانست.
 
 
 
رحمانی بیان کرد: سال گذشته فوتبال بانوان دیواندره در لیگ دسته دوم کشور حضور داشت همچنین سال گذشته فوتبال دختران در کشور موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.
 
 
 
وی حضور تیم نوجوانان شهرداری سقز در لیگ برتر و فوتسال جوانان مریوان در لیگ برتر جوانان کشور و کسب مقام چهارم  فوتبال المپیاد و حضور در جمع هشت تیم برتر المپیاد پسران و حضور داوران در لیگ‌های برتر کشور را بیانگر موفقیت آقایان در ورزش فوتبال دانست.
 
 
 
به گفته رحمانی در بخش آقایان تیم (ئاولان) کامیاران لیگ دسته دوم کشور و چاپ معلم جنرال ویند سقز در لیگ دسته دوم کشور قرار دارند و در آینده در مسابقات شرکت خواهند کرد.
 
 
 
 
 
رییس هیات فوتبال استان کردستان زمین چمن ملک‌نیا در سنندج را برای ورزش فوتبال مناسب دانست و گفت: چمن ۲۲ گولان نیز به تازگی استارت خورده و در سال‌‌های آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
 
 
رحمانی یادآورشد: چمن استقلال برای زمین فوتبال مناسب است و این زمین هم در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
 
 
وی رشد و توسعه فوتبال استان را نیازمند حمایت بخش دولتی دانست و گفت: نبود اسپانسر و حمایت مالی مهم‌ترین چالش ورزش فوتبال استان است.
 
 
 
رحمانی مقوله استعدادیابی در بخش‌های مختلف ورزشی مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا برنامه استعدادیابی در دستور کار هیات فوتبال استان قرار دارد و هر ساله با جدیت دنبال می شود.به گفته وی، نفرات برتر به اردوهای تیم ملی و مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.
 
 
 
وی از برگزاری مسابقات فوتبال و فوتسال آقایان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این راستا برنامه ریزی‌های لازم برای اعزام نفرات به مسابقات انجام شده است.
 
 
 
رئیس هیات فوتبال کردستان در پایان  یادآورشد: هم اکنون به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری مسابقات و برنامه‌های ورزشی لغو شده است.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی