جمعه 21 شهریور 1399 / 18:24|کد خبر : 3964|گروه : اقتصادي

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی کردستان ؛

هدف پدافند غیرعامل ایمن سازی مراکز حیاتی بخش کشاورزی است

هدف پدافند غیرعامل ایمن سازی مراکز حیاتی بخش کشاورزی است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: هدف پدافند غیر عامل ایمن سازی مراکز حیاتی وحساس بخش کشاورزی کردستان است

به گزارش خبرنگار آربابا خبر ؛ محمد پیشداد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی کردستان ظهر امروز در دومین جلسه کار گروه پدافند غیر عامل گفت:هدف پدافند غیر عامل ایمن‌سازی مراکز حیاتی وحساس بخش کشاورزی استان است و باید در این شرایط تمام زیر بخش‌های کشاورزی فعالیت‌های خود را بر اساس چهارچوب‌ها و دستور العمل‌های پدافند غیر عامل اجرا کند.
 
وی تصریح کرد: تمام فعالیت‌های بخش کشاورزی که با تولید و تامین امنیت غذایی مرتبط است به نوعی با پدافند غیرعامل در ارتباط است و باید در این راستا برنامه عملیاتی را پیش ببریم.
 
پیشداد بر تهیه و تدوین طرح‌های لازم در راستای اجرای پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی توسط واحد‌های تخصصی تاکید کرد و افزود: باید فعالیت‌های بخش خصوصی هم که با امنیت زیستی، اقتصادی و. مردم در ارتباط است به نحوی با مبنا قرار دادن پدافند غیر عامل انجام شود.
 
وی تصریح کرد: سیلو‌های ذخیره غلات از مراکز حساس و مهم بخش کشاورزی است که باید تمهیدات لازم در راستای اجرای پدافند غیر عامل در این مراکز تمهیده شود و به سیتم‌های پیشگیری از حوادث و اتفاقات تجهیز شوند.
 
پیشداد بر شناسایی مشکلات و آسیب‌های احتمالی در تمام زیر بخش‌های حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و افزود: باید در راستای تمام مخاطرات احتمالی پیشرو با اولویت برنامه ریز لازم را انجام داد و اقدامات پیشگیرانه را به عمل آورد.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان هم در این جلسه یاداورشد: کار گروه پدافند غیر عامل جهاد کشاورزی از مهم‌ترین کارگروه‌های مجموعه پدافند غیرعامل در استان است و باید با حساسیت و دقت بیشتری جلسات این کارگروه برگزار و مصوبات ان اجرایی شود.
 
احمد محمد رضایی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های بخش کشاورزی ماهیت پدافندی دارد گفت: همچون گذشته باید سند راهبری در زمینه فعالیت‌های پدافندی در مجموعه جهاد کشاورزی تدوین شود و بر اساس همین سند برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را پیگیری و اجرا کند.
 
وی در پایان گفت: پدافند غیرعامل در واقع مجموعه اقدامات بنیادی و زیربنایی است که در صورت بکارگیری می‌توان به تقلیل خسارات و صدمات، کاهش قابلیت و توانایی سامانه شناسائی، هدف یابی و دقت هدف‌گیری تسلیحات آفندی دشمن و تحمیل هزینه بیشتر به وی می‌انجامد.
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی