جمعه 21 شهریور 1399 / 18:38|کد خبر : 3965|گروه : علمي

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان؛

۱۱۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های کردستان بستری هستند

۱۱۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های کردستان بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از بستری بودن ۱۱۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این استان تا ظهر امروز جمعه ۲۱ شهریور ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار آربابا خبر ، فرزین رضاعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان کردستان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۱۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان شناسایی شده‌اند.
 
وی با اشاره به شمار بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان کردستان تا ظهر امروز، گفت: هم‌اکنون ۱۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری هستند.
 
رضاعی با بیان اینکه شهرستان سنندج دارای بیشترین بیمار مبتلا به کرونا است، عنوان کرد: هم‌اکنون در بیمارستان‌های سنندج ۵۸ نفر بستری هستند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: هم اکنون در سقز ۱۳ نفر، مریوان هفت نفر، قروه ۶ نفر، بیجار ۶ نفر، کامیاران هفت نفر، دیواندره پنج نفر، بانه ۹ نفر و دهگلان دو نفر بستری هستند.
 
رضاعی به وضعیت بیماران بدحال در بیمارستان‌های استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: هم‌اکنون ۳۴ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی. سی.یو) بستری هستند.
 
وی آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در استان کردستان از ابتدا تاکنون را ۴۴۸ نفر عنوان کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه هیچ بیمار کرونایی در استان جان خود را از دست نداده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۸۵ نفر در سقز، ۱۵۸ نفر در سنندج، ۳۹ نفر در قروه، ۳۳ نفر در بانه، ۲۶ نفر در مریوان، ۲۷ نفر در بیجار، ۳۸ نفر در کامیاران، ۳۲ نفر در دیواندره و ۱۰ نفر در دهگلان جان خود را از دست داده‌اند.
وی با اشاره به نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر دفن افراد فوت شده به‌دلیل ابتلاء به ویروس کرونا، بیان کرد: همه موارد به‌صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط با این کار که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده، دفن شده‌اند.
 
رضاعی خطاب به مردم استان کردستان گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینه را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش شمار زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.
 
انتهای پیام /


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی