پنجشنبه 1 آبان 1399 / 10:51|کد خبر : 3972|گروه : اجتماعي

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان؛

بیش از ٢ هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی در کردستان ساخته می‌شود

بیش از ٢ هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی در کردستان ساخته می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به ثبت نام ۲۲ هزار و ۵۰۰ کردستانی در سامانه اقدام ملی گفت: ٢ هزار و ١۵١ واحد طرح اقدام ملی در این استان احداث می‌شود.

به گزارش آربابا خبر، محمدصدیق ثابتی  اظهار داشت: یک هزار و ۱۰ واحد این طرح در ۶ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر قروه، کامیاران، بیجار، دهگلان، دیواندره، سریش آباد ساخته می‌شود. 
 
وی افزود: یک هزار و ۱۴۱ واحد هم در چهار شهر سنندج، سقز، بانه و مریوان ساخته می‌شود که بر اساس نتایج سرشماری ۱۳۹۵ بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.
 
ثابتی اضافه کرد: مسوولیت ساخت این واحدها در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر برعهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
 
وی یادآور شد: ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان برای طرح اقدام ملی ثبت نام کرده‌اند که ۲۲ هزار و ۲۰۰ نفر از طریق سامانه بوده و هفت هزار و ۳۰۰ نفر در قالب تفاهم نامه با برخی ادارات بوده است. 
 
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: تاکنون پنج هزار و ۷۳۲ نفر افتتاح حساب کرده و چهار هزار و ۶۳۰ نفر هم واریز وجه داشته‌اند و در مجموع ۱۸۶ میلیارد تومان در حساب‌های این افراد موجود است. 
 
آیین آغاز بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی طرح‌های ملی وزارت راه‌وشهرسازی در قالب ۵۰۹ هزار واحد مسکونی طرح‌های «اقدام ملی مسکن» و «مسکن مهر» در سراسر کشور صبح روز پنجشنبه - اول آبان ماه - با ارتباط تصویری حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری آغاز شد.
 
در این مراسم ۱۱هزار و ۵۶۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در ۸ استان و بافت‌های فرسوده و ۴۰ هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی مهر با دستور رییس جمهوری افتتاح و عملیات اجرایی ۱۵۷ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه‌ها و طرح اقدام ملی مسکن، شروع می‌شود.
 
امروز همچنین واگذاری زمین برای ۱۳۵ هزار واحد مسکونی به صورت گروهی به واجدین شرایط در قالب طرح اقدام ملی و معرفی ۲۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به واجدین شرایط به طرح‌ها در قالب طرح اقدام ملی مسکن در ۳۱ استان، با دستور دکتر روحانی اجرایی می‌شود.
 
برای اجرای این طرح‌ها ۲۴۶هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است
 
انتهای پیام


برچسب ها :

مسکن ملیکردستانمسکن مهرمدیر کل راه وشهرسازی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی