شنبه 3 آبان 1399 / 10:50|کد خبر : 3980|گروه : اجتماعي

رئیس پلیس آگاهی کردستان ؛

هشدارهای خواندنی رئیس پلیس آگاهی کردستان برای پیشگیری از سرقت منزل

هشدارهای خواندنی رئیس پلیس آگاهی کردستان برای پیشگیری از سرقت منزل

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان هشدارهایی را پیرامون پیشگیری از سرقت منزل به را ارائه کرد.

سرهنگ عبدالله فاتحی در گفت‌وگو با خبرنگار آربابا خبر؛ هشدارهایی را پیرامون پیشگیری از سرقت منزل به شهروندان ارائه کرد و اظهار داشت: با توجه به ورود بسیاری از سارقان از بالکن طبقات اول به منازل شهروندان، توصیه می‌شود حتماً برای بالکن طبقات اول و پنجره‌ها حفاظ مناسب نصب شود.
 
فاتحی گفت: اخیراً به منظور زیبایی نمای ساختمان، اقدام به تهیه سردرهایی می‌شود که به سارقان کمک می‌کند تا به راحتی ابتدا بر روی علمک گاز و سپس این سردرها پاگذاشته و با یاری خود صاحبخانه برای سرقت منزل وارد عمل شوند.
 
رئیس پلیس آگاهی استان کردستان خطاب به شهروندان تصریح کرد: حتماً موقع ترک منزل یکی از همسایگان را در جریان قرار دهید تا نسبت به سرو صداهای احتمالی و رفت و آمدها به منزل شما حساسیت ایجاد شود.
وی بیان کرد: در صورت نصب دوربین مدار بسته از دوربین‌های با کیفیت استفاده شده و یکی از دوربین‌ها به‌منظور ثبت اطلاعات خودرویی که با آن اموال سرقتی جابه جا شده در محل مناسبی در کوچه نصب شود.
 
فاتحی افزود: استفاده از دوربین‌های مداربسته با امکان انتقال آنلاین داده‌ها به گوشی تلفن‌ همراه این شرایط را فراهم آورده که از هر نقطه‌ای در داخل یا خارج کشور به‌صورت آنلاین وضعیت منزل خود را تحت نظر و بررسی داشته و در صورت مشاهده سارقان سریعاً مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهید.
 
وی اظهار کرد: در بسیاری از پرونده‌های سرقت منزل، سارقان به‌دلیل بی‌توجهی مالکان اقدام به ورود از درب پارکینگ کرده و سپس در زمان مناسب درب منزل را برای سایر سارقان باز کرده‌اند، بنابراین توصیه می‌شود موقع خروج از پارکینگ بلافاصله محل را ترک نکرده و از بسته شدن درب پارکینگ مطمئن شوید.
 
 فاتحی با بیان اینکه منزل، محل سکونت است نه گاوصندوق اشیا قیمتی، تاکید کرد: از نگهداری اموال با ارزش ریالی بالا در منزل خودداری و از صندوق امانات استفاده کرده و در صورت نگهداری اموال گران‌قیمت و وجه نقد در منزل، به هیچ عنوان حتی در حضور نزدیک‌ترین اقوام و آشنایان نیز در این زمینه صحبت نکنید.
 
انتهای پیام /


برچسب ها :

پیشگیری ازسرقتنصب دوربین مداربستهسرقت منزلاموال گران قیمترئیس پلیس آگاهی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی