شنبه 3 آبان 1399 / 18:14|کد خبر : 3982|گروه : اجتماعي

مدیرکل بیمه سلامت کردستان؛

۱۳۰ هزار دفترچه رایگان سلامت در کردستان صادر شد

۱۳۰ هزار دفترچه رایگان سلامت در کردستان صادر شد

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: از آبان سال گذشته تاکنون ۲۰۰ هزار نفر برای دریافت دفترچه همگانی رایگان بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان مراجعه و ۱۳۰ هزار نفر مشمول این طرح شدند.

به گزارش خبرنگار آربابا خبر ، انور اسماعیلی اظهار داشت: این افراد جزو دهک‌های سطح یک، ۲ و سه جامعه بوده و به صورت رایگان از دفترچه همگانی سلامت بهره‌مند شدند و ۲۰ هزار نفر نیز در قالب دهک چهار مشمول تخفیف ۵۰ درصدی شدند.
 
وی با بیان اینکه از آبان پارسال تاکنون ۵۰ هزار متقاضی کردستانی دهک پنج به بالا (دارای وضعیت مالی مناسب) نیز دفترچه سلامت دریافت کردند، افزود: این افراد باید حق صدور دفترچه سالانه را (۶۹۰ هزار تومان) پرداخت کنند، اما ۲۰ هزار نفر آنان اعتراض کرده‌اند که به اعتراض ۱۵ هزار نفر آنان پاسخ داده شده است.
 
دکتر اسماعیلی به الکترونیکی شدن خدمات بیمه‌ای اشاره و اضافه کرد: تاکنون ۲۳۵ مطب پزشکان استان به سامانه الکترونیکی سازمان بیمه سلامت متصل شده‌اند و ۳۰۰ هزار نسخه الکترونیکی با چهار میلیارد تومان بار مالی صادر شده است.
 
وی به فعالیت ۲۱۶ مرکز درمانی و رادیوژی و تصویربرداری طرف قرارداد با بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: امسال در این مراکز نیز ۴۰۰ هزار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی با ۲۰ میلیارد تومان ارزش مالی صادر شده است.
 
دکتر اسماعیلی از جمله مزیت‌های نسخه نویسی الکترونیکی را به حداقل رساندن تخلفات و افزایش شفافیت مالی اعلام کرد و یادآور شد: امسال همچنین در ۱۲ درمانگاه طرف قرارداد بیمه سلامت هم، ۱۰۰ هزار نسخه نویسی و نسخه پیچی با ارزش مالی ۵۰۰ میلیون تومان صادر شد.
 
وی با بیان اینکه هیچ مرکزی در بخش خصوصی حق صدور نسخه کاغذی ندارد، افزود: سال گذشته حدود ۱۴ هزار پرونده در حوزه بستری الکترونیکی تشکیل و خدمات بیمه‌ای صورت گرفت.
 
دکتر اسماعیلی به وجود یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده سلامت در استان اشاره کرد و اظهار داشت: ۶۰۰ هزار مورد از بیمه شدگان روستایی، ۳۰۰ هزار بیمه شده همگانی ایرانیان، ۱۰۰ هزار سایر اقشار، ۱۰۰ هزار بیمه شده کارمندی و ۲ هزار نفر نیز بیماران خاص هستند.
 
وی ضمن اشاره به فعالیت ۳۲ دفتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با بیمه سلامت استان، اضافه کرد: غیر از این دفاتر و ۱۰ اداره متبوع، هیچ نماینده یا شرکتی در استان نداریم و مردم فریب تبلیغات برخی افراد یا شرکت‌های سودجود را نخورند.
 
 
دکتر اسماعیلی با بیان اینکه سال گذشته ۲۵۰ هزار همپوشانی بیمه‌ای ثابت در استان حذف شد، گفت: از ۲۰ مهر امسال برای دریافت خدمات نیازی به همراه داشتن دفترچه بیمه سلامت نیست و بیمه‌شدگان می‌توانند با ارائه کد ملی از خدمات بهره‌مند شوند
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

اخبار کردستانبیمه سلامتصدور دفترچه رایگاننسخه نویسی الکترونیکیمدیرکل بیمه سلامت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی