دوشنبه 5 آبان 1399 / 06:36|کد خبر : 3984|گروه : سياسي

در گفتگو با کارشناس مسائل سیاسی مطرح شد؛

ارتقای فرهنگ ايثار و شهادت در نسل جوان نیازمند توجه دستگاه های فرهنگی است

ارتقای فرهنگ ايثار و شهادت در نسل جوان نیازمند توجه دستگاه های فرهنگی است

 میثم اللهمرادی کارشناس مسائل سیاسی و مدرس دانشگاه گفت: فرهنگ ايثار و شهادت را در صورتي مي توان در بين اقشار مختلف جامعه و به ويژه نسل جوان كه به دلايل مختلف جامعه شناختي و فرهنگي درمعرض انواع تهاجمات قرار گرفته اند، تقويت نمود كه اصول تربيتي و روان شناختي موضوع را مد نظر قرار داد.

میثم اللهمرادی در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، ضمن تبریک گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس با اشاره به ارتقاء فرهنگ شهادت و ایثار در بین نسل جوان اظهار کرد: فرهنگ ايثار وشهادت مجموعه اي ازمعاني نمادين است كه ايثارگری و ميل به شهادت را در افراد به وجود می آورد و با نهادينه شدن آن، نگرشها و رفتار افراد را به سمت رفتارهاي ايثارگرانه سوق خواهد داد.
 
 
 
وی افزود: انقلاب اسلامي كه خود ثمره ايثار و شهادت است، موجب تغيير و تحول در تمامي سطوح جامعه گرديد يقيناً در اين عصر اطلاعات، اگر ملتي در راه حفظ و تقويت دستاوردهاي فرهنگي خود قدم پيش نگذارد، نمي تواند در مقابل تهديدها مصون بماند.
 
 
 
 
 
اللهمرادی با اشاره به اینکه وصيت نامه های شهدا از بهترين اسناد مكتوب دوران جنگ تحميلی است عنوان کرد: علاوه بر استفاده تاريخی از آن ها می توان نمونه های عالی ارزش ها را در آن ها يافته و به نسل جديد معرفی نمود، از آنجا كه اين وصيت نامه ها بيان گر حس وحال واقعی شهدای دفاع مقدس می باشند، تاثير شگرفی در تقويت فرهنگ ايثار و شهادت دارند.
 
 
 
 
 
وی ادامه داد: متاسفانه در كتب درسی از متون وصيت نامه شهدا هيچ استفاده ای نشده است كه به نظر مي رسد، بسيار به جا وشايسته است كه وزارت آموزش وپرورش بنحوی شايسته و جذاب از اين اسناد با ارزش برای معرفی هر چه بيشتر فرهنگ ايثار و شهادت استفاده كند.
 
 
 
 
 
اللهمرادی تشریح کرد: تشويق ودعوت دانش آموزان به تحقيق وبررسی دركتب ومقالات مربوط به شهدا از راهبردهای مهم تقويت فرهنگ ايثار وشهادت است، امروزه ثابت شده است كه انجام تحقيق و مطالعه از سوی دانش آموزان، يكي از بهترين راه هاي تفهيم موضوعات مختلف به آن هاست، متاسفانه انجام تحقيق و پژوهش در سيستم آموزشی ما از جايگاه مهم خود برخوردار نيست.
 
 
 
 
 
وی ضمن تأکید بر ضرورت همگرایی و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان گفت: هرجا با در کنار هم قرار دادن توانمندی‌های خود کار کرده‌ایم نتیجه گرفته‌ایم و می‌طلبد در استان مزین شده به استان هنر و فرهنگ در جهت تقویت مبانی ارزشی و اصولی انقلاب در کنار هم به مردم استان خدمت کنیم.
 
 
 
 
 
اللهمرادی با بیان اینکه برای ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت بایستی همه ی اقشار پای کار باشند بیان  کرد: بايد داستان نويسان و آنهايي كه در كار قصه  و رمان قلم مي زنند، روحيات، خلقيات، مبارزات، تلاشهاي خستگي ناپذير، خاطرات ايثارگران و شهدا در لابلای صفحات كتابها رقم بزنند و نقشی در جاودان نمودن آنها داشته باشند تا به عنوان سيره و روش زندگی، الگو بخش نسلهای بعدی شوند.
 
 
 
 
 
وی اضافه کرد : هنرمندان چيره دست، شاعران شوريده دل، نويسندگان متعهد، عظمت ها و ظرافتها و زوايای مختلف اين فرهنگ عزت آفرين و الهام بخش را در قالبهای مختلف هنری ماندگار نمايند و با آفرينش هنر و حماسه، اثر شگفت خلق نمايند.
 
 
 
 
 
اللهمرادی در پایان با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از پایه های توسعه فرهنگی کشور به شمار می رود اظهار کرد: در این راستا باید با تمام توان تلاش کرد،هر چند در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه فعالیت ها و اقداماتی انجام شده اما باید بیش از گذشته در این راستا فعالیت شود و ساخت و تولید فیلم های فاخر و ماندگار در این راستا مورد توجه قرار گیرد.
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

اخبار بانهارتقای فرهنگ ایثار وشهادتنسل جوانوصیت نامه شهدامیثم اللهمرادی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی