دوشنبه 5 آبان 1399 / 22:06|کد خبر : 3986|گروه : سياسي

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در یادواره شهیدان قادرخانزاده:

: شهیدان قادرخانزاده افتخاری بزرگ برای مردم کردستان هستند/ پیشمرگان مسلمان کرد جزو افتخارات تاریخ انقلاب اسلامی

:  شهیدان قادرخانزاده افتخاری بزرگ برای مردم کردستان هستند/ پیشمرگان مسلمان کرد جزو افتخارات تاریخ انقلاب اسلامی

سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در یادواره شهیدان قادرخانزاده با اشاره به مبارزه  پیشمرگان کرد مسلمان که در دو جبهه ضد انقلاب و مبارزه با بعثی ها حضور پیدا کردند, بیان کرد: این عزیزان جزو ارزش ها و افتخارات و جزو تاریخ زرین کشور ایران هستند، حافظه تاریخی ملت ایران هیچگاه رزم و تلاش بی وقفه پیشمرگان کرد مسلمان را فراموش نخواهد کرد بلکه به عنوان سند افتخار و مدال شجاعت و قهرمانی این کشور در موزه بزرگ حافظه تاریخی ایران محفوظ خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار آربابا خبر ، امروز مراسم یادواره شهدای قادرخانزاده با حضور سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، فرمانده سپاه بانه، امام جمعه، فرماندار, جمعی از بسیجیان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده‌های شهدا در مجتمع فرهنگی هنری بانه برگزار شد.
 
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان قادرخانزاده اظهار کرد: در این یادواره از کسانی تجلیل می‌کنیم که الگو و اسوه هستند و برای  این که در این مسیر از خونشان پاسداری کنیم باید با تمام توان و قدرت الهی که در جان و خرد همه ایرانیان نهفته است، ادامه دهنده به حق راه شهیدان باشیم.
 
 
 
سردار حسینی افزود: خانواده  قادرخانزاده برای مردم شهرستان بانه, استان کردستان و کشور کاملاً شناخته شده است, خانواده‌ای که ۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد و رهبر معظم انقلاب در سه مناسبت از این خانواده یاد کرده و هر بار از بزرگی و ایثار این خانواده قدردانی کرده است.
 
 
 
وی ادامه داد: رهبری در مورد پدر این خانواده بیان می کند؛ این پدر به قدری استوار و محکم بود که من در مقابل عظمت آن روح احساس کوچکی کردم، این کلام و بیان رهبری در مورد پدر ۶ شهید و خانواده بزرگ قادرخانزاده قابل تامل است.
 
 
 
سردار حسینی بیان کرد: شهیدان بختیار ، کامیار، بهنام, اردشیر, دلاور و کوروش و کاک دارا جانباز غیور این خانواده از افتخارات این شهرستان هستند و این شهرستان با تقدیم ۸۴۰ شهید و ۹۹۹ آزاده و یک هزار و ۳۱۵ جانباز و تعداد ۶۲ خانواده بیش از سه شهید و تعداد ۱۵ خانواده بیش از سه شهید و شهدای بزرگ این شهرستان از جمله خانواده های شهیدی، صفری، فرجی، احمدی, امان الهی، حسنی و شهیدان فرمانده سپاه بانه همچون پیچک و نصراللهی از افتخارات دیگر شهرستان بانه است.
 
 
 
سردار حسینی در ادامه اضافه کرد: این آمار و ارقام در کنار حضور مردم فهیم, آگاه, سلحشور, انقلابی و مرزدار شهرستان بانه در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نشانه‌ای از عمق وسیع اعتماد الهی و معنوی این مردم به اسلام و امام و انقلاب و نمود شرافتمندی و شجاعت و غیرت مردم بانه در دفاع از انقلاب اسلامی و کشور بزرگ ایران است.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه شهدا افتخار ملت ایران هستند, عنوان کرد: الگوی قابل لمس و دریافت برای ادامه زندگی شرافتمندانه شهدا هستند، جایگاه رفیع  شهید در قرب الهی و بارگاه مقدس ایزدی فوق العاده بالا و ارزشمند است، انبیا و اولیا و شهدا در روز قیامت دارای شفاعت برای مومنین هستند، از جایگاه شهیدان قدر برجسته و والاست که در تراز انبیا و علما قرار می‌گیرند.
 
 
 
سردار حسینی بیان کرد: کسی که ارزشمندترین سرمایه هستی خود یعنی جانش را در راه دفاع از آرمانهای ملت و انقلابش فدا می‌کند در این جایگاه  قرار دارد، در واقع شهدای کربلا ۱۴۰۰ سال است پمپاژ دهنده روح معنوی و عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و بدی ها هستند و شهدای ما در این مسیر حرکت کردند، بنابراین جزء ارزش‌های والا و مقدس ما هستند.
 
 
 
وی در ادامه بیان کرد: ما دارای تفکر و منش انقلابی هستیم و فرهنگی را پیگیری می کنیم که در این فرهنگ موضوعاتی به عنوان ارزش‌های انقلاب اسلامی مطرح است؛ اسلام و پایداری و عمل به احکام الهی و وجود ذی القیمت پیامبر رحمت و قرآن قانون خداوند و انقلاب اسلامی و حجاب و عدالت و برادری مبارزه با فساد و پستی ها، تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران جز ارزش های ماست. هر چند امروز شهدا در بین ما قرار ندارند اما روح معنویشان بر زندگی و عمل ما نظاره گر هستند.
 
 
 
سردار حسینی افزود: تکریم از خانواده های شهدا و جانبازان و ایثارگران از آنجایی که دارای جایگاه خاصی و هزینه بسیاری برای انقلاب داده اند واجب است. جانبازی که عضوی از بدنش را تقدیم کرده و سالها با سختی زندگی کرده است و یا آزاده هایی که سال ها با شرایط زندانهای بسیار سخت بعثی استقامت کرده اند, جزء ارزش های ما است.
 
 
 
 وی با اشاره به مبارزه  پیشمرگان کرد مسلمان که در دو جبهه ضد انقلاب و مبارزه با بعثی ها حضور پیدا کردند, بیان کرد: این عزیزان جزو ارزش هاو افتخارات و جزو تاریخ زرین کشور ایران هستند، حافظه تاریخی ملت ایران هیچگاه رزم و تلاش بی وقفه پیشمرگان کرد مسلمان را فراموش نخواهد کرد بلکه به عنوان سند افتخار و مدال شجاعت و قهرمانی این کشور در موزه بزرگ حافظه تاریخی ایران محفوظ خواهد ماند.
 
 
 
وی تاکید کرد: امروز نیز برای گسترش عدالت و ترویج معارف اسلامی و توسعه احکام نورانی اسلام و بسط و گسترش قرآن عظیم همچون گذشته می طلبد که مردمان آگاه مهربان و باشعور در خط مقدم باشند که الحمدلله هستند.
 
 
 
سردار حسینی خاطرنشان کرد: امنیت پایدار مردمی که برگرفته از حضور بابرکت شماست، برای پیشرفت کشور نقش اصلی و اساسی است، کشور ما جنگ طلب نیست اما فرهنگ انقلاب اسلامی در بین ملل مستضعف الگو است و شیوه حرکت انقلاب ما ارزش گذاری برای انسان ها است.
 
 
 
وی افزود: سه کلمه استقلال, آزادی و جمهوری اسلامی که شعار انقلاب و جزو ارزش‌های این انقلاب است، امروز برای جهان در دو قسمت اولش یک برند و آرزوست، ایران با همه امکاناتش اما با محدودیت هایی که در مسیرش قرار دادند از جمله تحریم و جنگ و ضد انقلاب و محاصره و غیره امروز توانسته است پوزه پوشالی استکبار آمریکا را به خاک بمالد.
 
 
 
سردار حسینی بیان کرد: کشور  ما دارای تاریخ کهن است و امروز ما امپراطور قدرت معنوی اسلامی در تمام دنیا هستیم و این امر بسیار ارزشمند و گرانبها است و باید از آن دفاع کرد، هرچند که کشورهای استکباری و معاند در حال مانع‌تراشی هستند، اما هیچ کشوری توان مقابله با اراده آهنین ملت ایران را ندارد و شکست خواهند خورد.
 
 
 
وی تاکید کرد: باید در بخش معنویت تلاش کنیم فرهنگ انقلاب که تاکنون ادامه دارد را توسعه داده و هرچند بحث اقتصادی و سوء مدیریت داخلی و تحریم ها مشکلاتی برای معیشت مردم به وجود آورده اما نیازهای اولیه مردم فراهم است، پس مدیران موظف هستند از معیشت مردم دفاع و کنترل بر بازار را داشته باشند و بدانید که در این جنگ اقتصادی و فرهنگی نیز پیروز میدان ما هستیم و باید بر اساس وصیت نامه شهیدانمان عمل کنیم.
 
 
 
درحاشیه این مراسم از دارا قادرخانزاده برادر شش شهید معظم قادرخانزاده تجلیل شد از کتاب خاطرات دلاورمردی های شهدای قادر خان زاده و خاطرات شهید حاج محمد صفری رونمایی شد.
 
 
 
رونمایی از سردیس شهدای معظم قادرخانزاده در میدان علامه بر در شی و غبار روبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدای شهرستان بانه و شهیدان قادرخانزاده و دیدار با خانواده زنده یاد برهان قادرخانزاده از پیشکسوتان دفاع مقدس و فرمانده دلاور پیشمرگان مسلمان کرد از دیگر برنامه های سردار سرتیپ سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در شهرستان بانه بود.
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

اخبار بانهیادواره شهداقادرخانزادهپیشمرگان مسلمان کردفرهنگ انقلابفرمانده سپاه بیت المقدس

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی