یکشنبه 11 آبان 1399 / 10:44|کد خبر : 4001|گروه : اجتماعي

‍ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

برگزاری عروسی و عزا در روزهای کرونایی بی معناست/ برخورد قانونی با برگزاری هرگونه مراسم شادی و ختم در کردستان

برگزاری عروسی و عزا در روزهای کرونایی بی معناست/ برخورد قانونی با برگزاری هرگونه مراسم شادی و ختم در کردستان

ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزاری مراسم‌های ترحیم و عروسی را در شرایط بیماری کرونا بی‌معنا توصیف کرد و گفت: اکنون زمان ارتباطات خانوادگی و تجمع نیست و از مردم خواهش می‌کنم به خاطر حفظ سلامت خود، جامعه و کادر پزشکی و درمانی به توصیه‌ها، توجه جدی داشته باشند.

دکتر ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، اظهار داشت: همه‌گیری کرونا که از اوایل اسفند سال گذشته شروع شده و اکنون در پیک سوم خود قرار دارد تاکنون موجب ابتلای تعداد زیادی از شهروندان به کرونا شده است.
 
وی با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی نشان دهنده درک و شعور بالای اجتماعی است، گفت: کسانی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و در مراسم عزا و عروسی شرکت می‌کنند به دلیل اینکه فاصله گذاری اجتماعی در اغلب این مراسم‌ها رعایت نمی‌شود، خود و خانواده شان را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار می‌دهند، از طرفی افراد به دلیل روابط عاطفی و رودربایستی که دارند نمی‌توانند در این مراسم‌ها فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و همین موضوع موجب افزایش شمار مبتلایان می شود.
 
وی اذعان داشت: تمام نیروهای شبکه بهداشت سنندج در مراکز شهری و روستایی فعالیت دارند و ضرورت دارد برای کاهش آمار فوتی ها و کمک به کادر بهداشت و درمان، مردم تمام دستورالعمل های بهداشتی در پیشگیری و  مبارزه با ویروس کرونا را رعایت کنند.
 
وی گفت: متاسفانه علی رغم هشدارهای فراوان شاهد تجمعاتی در برگزاری مراسمات عزا و عروسی هستیم که دانشگاه علوم پزشکی کردستان با توجه به شاهد بودن مرگ و میرهای فراوان بر اثر کرونا، به شدت با هرگونه مراسم عزا و عروسی مخالف است.
 
قادری خاطر نشان کرد: در این شرایط انتظار می‌رود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماندن در خانه، همراه و همدل با کادر بهداشت و درمان باشیم چرا که این عزیزان با وجود فشار کاری، با تمام وجود به ارایه خدمت می پردازند.
 
وی اضافه کرد: مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در تمام اقشار جامعه  حتی جوانان وجود دارد و لازم است که مردم از دوره همی های خانوادگی،حضور در آرامستانها و اماکن پر ازدحام پرهیز کنند.
 
 قادری بیان داشت: با برگزاری مراسم عزا و عروسی، شبکه های بهداشت آن روستا ها و شهرستان ها می توانند به عنوان شکایت تهدید علیه بهداشت عمومی مطرح کنند و توسط کمیته مشترک بهداشت، نیروی انتظامی و فرمانداری با اینگونه مراسمات برخورد شود.
 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: عده زیادی از مدافعان سلامت خط‌شکن نبرد با کرونا  برای حفظ سلامتی جامعه و نجات جان همشهریان مبتلا به کرونا در نبردی سخت و سهمگین با قبول این وظیفه سنگین با این بیماری هزار رنگ می‌جنگند که تنها راه قدردانی و حمایت از آنها در شرایط فعلی رعایت جدی اصول بهداشتی در پیشگیری از این بیماری با فاصله‌گذاری اجتماعی، شست و شوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک است.
 
 
انتهای پیام /


برچسب ها :

ایام کرونامراسم عروسیرعایت اصول بهداشتیتجمعات عزا وعروسیمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی