دوشنبه 12 آبان 1399 / 13:03|کد خبر : 4003|گروه : مذهبی

با رعایت پروتکلهای بهداشتی و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد؛

همایش نقش علمای شیعه و سنی در مقابله با افکار تکفیری/ پیروان تکفیر سربازان یهود و نصارا در قلب لشکر اسلام هستند

همایش نقش علمای شیعه و سنی در مقابله با افکار تکفیری/ پیروان تکفیر سربازان یهود و نصارا در قلب لشکر اسلام هستند

صبح امروز همایش نقش علمای شیعه  و سنی استان کردستان در مقابله با افکار تکفیری در سنندج و شهرستانهای استان به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد و ماموستا عبدالسلام کریمی از اساتید دانشگاه و علمای اهل سنت، پیروان تکفیر را سربازان یهود و نصارا در قلب لشکر اسلام دانست.

 
به گزارش آربابا خبر ، صبح امروز همایش نقش علمای شیعه و سنی استان کردستان در مقابله با افکار تکفیری به صورت ویدیو کنفرانس و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سنندج برگزار شد. علمای دیگر شهرهای استان به صورت ویدیو کنفرانس در این همایش حضور داشتند.
 
آمریکا همواره در تقابل با ایران اسلامی شکست خورده است
 
 
 
سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان در ابتدا از همراهی خوب مردم کردستان برای مقابله با ویروس کرونا قدردانی و تشکر کرد و عنوان داشت: اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر گرامی اسلام و حمایت رئیس جمهور ان کشور از این توهین نشان دهنده دشمنی غرب و لیبرالسم با دین اسلام است.
 
وی افزود: داعش و جریان تکفیر محصول همین کشورهای غربی بود که در جهت  دشمنی با اسلام آن را تدارک دیدند و پرورش دادند.
 
سردار حسینی با انتقاد از مواضع برخی کشورهای اسلامی در خصوص اهانت به پیامبر(ص)، ابراز داشت: برخی کشورهای اسلامی در قبال این توهین در لاک خود فرو رفتند و نسبت به این توهین سکوت پیشه کردند اما اکثر مسلمانان آزادیخواه این توهین را برنتافتند.
 
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: در چهل سال گذشته هر بار که پنجه در پنجه استکبار انداخته ایم آن را شکست داده ایم و قطعا فرجام دشمنان نظام چیزی جز شکست نخواهد بود.
 
سردار حسینی با گرامیداشت سالروز 13 آبان روز ملی استکبارستیزی و با بیان اینکه آمریکا مقابله با ایران را افتخار برای خود می داند، گفت: اما همواره در این تقابل شکست خورده است و سرافکنده شده است.
 
وی عنوان کرد: آمریکا سعی دارد در بین جوانان ایرانی واگرایی ایجاد کند و آنان را نسبت به نظام بدبین کند.
 
سردار حسینی افزود: ایجاد اختلافات قومی مذهبی، تشکیل گروههای افراطی و تکفیری و بزرگنمایی کوچکترین مشکلات و سیاه نمایی اقدامات برجسته بخش از پروژه تقابل آمریکا با ایران است اما همواره مردم ایران آن را مأیوس کرده اند.
 
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، عنوان کرد: ما در مقابل اهانت به مقدسات اسلام ساکت نخواهیم نشست و برای پاسداشت خون شهدا هم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و مردم را هم در این شرایط سخت تنها نخواهیم گذاشت و مواضع خود را نیز دنبال می کنیم تا روزی که امریکا به زانو درآید.
 
شخصیت و مکتب پیامبر(ص) مورد احترام تمام عالم است
 
 
 
حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: امروز ما از اینکه به پیغمبر اسلام (ص) توهین شده است به حق ناراحت هستیم.
 
وی با بیان اینکه پیامبر(ص) در زمان حیاتش حتی در نزد مخالفانش هم محترم بود، افزود: البته برخی از روی کینه و عناد به او توهین می کردند اما اکثر مخالفان به لحاظ شعور و شخصیتی که مکتب اسلام معرفی کرده بود به پیامبر(ص) احترام می گذاشتند.
 
نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: صداقت، ساده زیستی، امانتداری و استکبارستیزی پیامبر(ص) او را محترم کرده بود اما امروز می بینیم عده ای در داخل کشور دل در گروه نظام دارند اما راهکار رهایی از مشکلات را در ارتباط با امریکا و سازش با او می بینند.
 
وی افزود: پیامبر(ص) به واسطه رحمت وافرش نقطه وحدت است و در مکتب او کشتن انسانها، خشونت و تکفیر جایی ندارد و ما هم باید از این مکتب محافظت کنیم.
 
حجت الاسلام پورذهبی ادامه داد: مردم کردستان در گرو اهل بیت(ع) دارند و این نقطه اشتراک شیعه و سنی در استان کردستان و عامل وحدت و امنیت است.
 
اهانت و توهین نمی تواند راهکاری مناسب برای ممانعت از گسترش اسلام باشد
 
 
 
ماموستا یدالله محمدی از علمای اهل سنت کردستان نیز عنوان کرد: همیشه و در طول تاریخ از کانال امپریالسیم و شیاطین به ساحت مبارک رسول الله(ص) توهین شده است و این مسئله همواره قلب دو میلیارد مسلمان را در جهان جریحه دار می کند.
 
ماموستا محمدی افزود: امروز اسلام در حال گسترش جهانی است و اهانت و توهین نمی تواند راهکاری مناسب برای ممانعت از این گسترش باشد.
 
این ماموستای اهل سنت بیان کرد: مکرون رئیس جمهور فرانسه اهانت به پیامبر اسلام را آزادی بیان می داند و این بسیار دردآور است!
 
وی با بیان اینکه پیامبر(ص) عامل رحمت برای تمام جهان است افزود: امروز بوی پیامبر از هر کوچه و برزنی به مشام می رسد و قلب عالم برای اهانت به ایشان جریحه دار است و با اینکه دشمن می داند اهانت به این شخصیت بزرگ عامل وحدت جهان اسلام است باز ازروی غرض و غضب این کار را انجام می دهد.
 
کسی حق ندارد بر اساس مسائل بی پایه و اساس مسلمانی را تکفیر کند
 
 
 
ماموستا عبدالسلام کریمی استاد دانشگاه کردستان نیز عنوان کرد: نظام اسلامی وحدت جهان اسلام را احیا کرد و معنی و مفهوم ید واحده بودن دین اسلام را جا انداخت.
 
وی افزود: نزاع و اختلاف افکنی عامل نابودی دین اسلام است اما اختلاف نظر به شرطی که در خدمت تقویت دین باشد هیچ اشکالی ندارد.
 
کریمی اختلاف افکنی را لج کردن با آیات خدا تعبیر کرد و بیان داشت: کسی حق ندارد بر اساس مسائل بی پایه و اساس مسلمانی را تکفیر کند حتی اگر ان فرد گناهکار هم باشد.
 
ماموستا کریمی عنوان کرد: کلمه الله اکبر برای تکفیر کردن و سر بریدن مسلمانان و برادر کشی نیست و ما حق نداریم کسی را بر اساس استدلال خود از دایره اسلام خارج کنیم.
 
وی دین اسلام را دین رحمت و همگانی خواند و گفت: ما در اسلام فقط اختلاف در سلایق و نظرات داریم و گرنه ریشه یکی است و همه متصل به آن ریشه هستیم و اختلاف سلایق نباید حجتی برای تکفیر خواندن دیگران شود.
 
وی بازگشت به قرآن و سنت، بازگشت به مراجع، خشکاندن بذر اختلافات و پیروی از مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین را راهکار حفظ وحدت و مقابله با تکفیر عنوان کرد و افزود: پیروان تکفیر سربازان یهود و نصارا در قلب لشکر اسلام هستند.
 
کریمی گوش سپردن به فرامین مقام معظم رهبری  را راهکار اصلی حفظ وحدت خواند و گفت: اگر به فرموده های رهبری در بحث وحدت توجه شود، اسلام روز به روز تقویت خواهد شد
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

اخبار استانهمایش نقش علمای شیعه وسنیمقابله با افکار تکفیریوحدت بین مسلمینفرمانده سپاه بیت المقدس

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی