دوشنبه 12 آبان 1399 / 15:55|کد خبر : 4006|گروه : مذهبی

ماموستا عبدالسلام کریمی استاد دانشگاه کردستان؛

کسی حق ندارد بر اساس مسائل بی پایه و اساس مسلمانی را تکفیر کند

کسی حق ندارد بر اساس مسائل بی پایه و اساس مسلمانی را تکفیر کند

ماموستا عبدالسلام کریمی استاد دانشگاه کردستان در همایش نقش علمای شیعه و سنی استان کردستان در مقابله با افکار تکفیری که به صورت ویدیو کنفرانس و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سنندج برگزار شد، عنوان کرد: نظام اسلامی وحدت جهان اسلام را احیا کرد و معنی و مفهوم ید واحده بودن دین اسلام را جا انداخت.

به گزارش خبرنگار آربابا خبر ،ماموستا کریمی افزود : نزاع و اختلاف افکنی عامل نابودی دین اسلام است اما اختلاف نظر به شرطی که در خدمت تقویت دین باشد هیچ اشکالی ندارد.
 
کریمی اختلاف افکنی را لج کردن با آیات خدا تعبیر کرد و بیان داشت: کسی حق ندارد بر اساس مسائل بی پایه و اساس مسلمانی را تکفیر کند حتی اگر ان فرد گناهکار هم باشد.
 
ماموستا کریمی عنوان کرد: کلمه الله اکبر برای تکفیر کردن و سر بریدن مسلمانان و برادر کشی نیست و ما حق نداریم کسی را بر اساس استدلال خود از دایره اسلام خارج کنیم.
 
وی دین اسلام را دین رحمت و همگانی خواند و گفت: ما در اسلام فقط اختلاف در سلایق و نظرات داریم و گرنه ریشه یکی است و همه متصل به آن ریشه هستیم و اختلاف سلایق نباید حجتی برای تکفیر خواندن دیگران شود.
 
وی بازگشت به قرآن و سنت، بازگشت به مراجع، خشکاندن بذر اختلافات و پیروی از مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین را راهکار حفظ وحدت و مقابله با تکفیر عنوان کرد و افزود: پیروان تکفیر سربازان یهود و نصارا در قلب لشکر اسلام هستند.
 
کریمی گوش سپردن به فرامین مقام معظم رهبری  را راهکار اصلی حفظ وحدت خواند و گفت: اگر به فرموده های رهبری در بحث وحدت توجه شود، اسلام روز به روز تقویت خواهد شد.
 
انتهای پیام /


برچسب ها :

اخبارکردستانتکفیرنزاع واختلافوحدتدین اسلامماموستا عبدالسلام کریمی استاد دانشگاه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی