چهارشنبه 21 آبان 1399 / 09:27|کد خبر : 4023|گروه : اجتماعي

رئیس بیمه سلامت شهرستان بانه خبر داد؛

ارائه دفترچه بیمه سلامت رایگان بدون ارزیابی وسع

ارائه دفترچه بیمه سلامت رایگان بدون ارزیابی وسع

 شهلا فتاحی رئیس بیمه سلامت بانه گفت: براساس مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ارائه دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان بدون ارزیابی وسع و با توجه به شیوع کرونا وشرایط اقتصادی موجود تا پایان سال جاری، متقاضیان پوشش بیمه رایگان اعم از صدور اولیه یا تمدید در صورت سکونت در شهر می‌توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار ۶ ماهه برخوردار شوند.

شهلا فتاحی در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، با اشاره به اینکه این گروه از بیمه شدگان مطابق ضوابط جاری صرفا امکان استفاده از خدمات بخش دولتی را خواهند داشت اظهار کرد: برای این افراد دفترچه بیمه ۱۲ برگی صادر و تحویل خواهد شد.
 
 
 
 
وی افزود: خانوارهای متقاضی پوشش بیمه سلامت ایرانیان به منظور استفاده از خدمات موسسات خصوصی همچنان می‌توانند بر اساس خود اظهاری و پرداخت حق بیمه کامل یا با درخواست ارزیابی وسع و نتیجه آن و با پرداخت ۵۰ یا ۱۰۰ درصد حق بیمه و رعایت ضوابط مربوط به دوره انتظار، پوشش بیمه ایرانیان دریافت کنند. برای این گروه، پس از اعلام نتیجه ارزیابی وسع، امکان اعتراض به نتیجه اعلامی وجود نخواهد داشت.
 
 
 
 
 
فتاحی عنوان کرد: بیمه شدگانی که در حال حاضر از پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان برخوردار هستند نیز در صورت تمایل می‌توانند پس از ابطال دفترچه بیمه سلامت، از پوشش بیمه ایرانیان برخوردار شوند.
 
 
 
 
 
وی در ادامه اضافه کرد: ساکنان روستاها، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و عشایر می‌توانند بدون ارزیابی وسع دفترچه بیمه روستاییان رایگان با اعتبار ۶ ماهه دریافت یا دفترچه  کنونی خود را در صورت اتمام اعتبار تمدید کنند.
 
 
 
 
 
فتاحی تاکید کرد: امکان انصراف و استرداد وجه برای بیمه شدگانی که با پرداخت حق بیمه در دوره انتظار ۱۰ روزه قرار دارند وجود نداشته و برای این افراد در صورت بستری شدن در بیمارستان، صدور معرفی‌نامه بستری امکان‌پذیر است.
 
 
 
 
 
وی تشریح کرد: افراد مبتلا به ویروس کرونا به محض مراجعه به بیمارستان، حتی اگر دفترچه بیمه نداشته باشند،  تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.
 
 
 
 
 
فتاحی با اشاره به اینکه ۹۰ در صد هزینه بیماران بستری مورد تعهد این سازمان می باشد گفت:  ۱۰ در صد مابقی برعهده بیمار بوده که جهت  بیماران بی بضاعت این ۱۰ درصد توسط دانشگاه علوم  پزشکی مورد تخفیف واقع میشود.
 
 
 
 
 
 
 
وی در پایان از متقاضیان پوشش بیمه خواست برای پیشگیری از ازدحام در دفاتر پیشخوان، از طریق سایت سازمان بیمه سلامت ایران، درخواست خود را در سامانه ثبت و پس از انتخاب به پیشخوان مورد نظر مراجعه و دفتر چه بیمه خانوار خویش را دریافت کنند.
 
 
 
 
 
انتهای پیام


برچسب ها :

بیمه سلامت رایگانساکنین روستا وشهرتخفیفدفاتر پیشخوانرئیس بیمه سلامت بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی