یکشنبه 25 آبان 1399 / 06:23|کد خبر : 4030|گروه : اجتماعي

در گفتگو با فعال رسانه‌ای مطرح شد؛

فارغ از آسیب ها و تهدیدها، فضای مجازی دارای فرصت های ارزشمندی است

فارغ از آسیب ها و تهدیدها، فضای مجازی دارای فرصت های ارزشمندی است

سید صلاح الدین حسنی، گفت: امروزه فرصت‌ها و تهدیدهای بسیاری در فضای مجازی دیده می‌شود که نسبت به آن‌ها باید اطلاع‌رسانی خاص انجام شود و آموزش‌های استفاده بهینه از فرصت‌ها در این فضا نیز انجام گیرد.

سید صلاح الدین حسنی، فعال رسانه ای در گفتگو با خبرنگار کردتودی، با اشاره به اینکه نوع چنین فناوری هایی متناسب با فرهنگ عامه نیست، اظهار کرد: این فناوری با توجه به اینکه ارمغان غرب برای جهان امروز است، باید متناسب با قابلیت‌های فرهنگی ما درآید و والدین نیز آموزش‌هایی در این زمینه داشته باشند و به فرزندان خود کمک کنند تا از این فناوری به طور مطلوب و متناسب با فرهنگ جامعه بهره گیرند.
 
وی افزود: ویژگی‌های خاص فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، از جمله جذابیت، سرعت تبادل اطلاعات، تنوع موضوعات، سهولت دسترسی و احساس لذت، فرصت‌هایی ایجاد کرده‌اند که توجه مردم، به‌ویژه نوجوانان و جوانان، را به خود جلب می‌کند و یکی از تأثیرگذارترین سرویس‌های ارائه شده در اینترنت و وب که در سال‌های اخیر تحول شگرفی در نظام اجتماعی کشورهای جهان به وجود آورده، شبکه‌های اجتماعی اینترنتی بوده است.
 
حسنی بیان کرد: فضای مجازی علاوه بر آسیب‌ها و تهدیدها دارای فرصت‌های ارزشمندی نیز است و از جمله فرصت‌هایی که فضای مجازی برای ما در این شرایط ایجاد کرده است، می‌توان به فرصت‌های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد.
 
وی با بیان اینکه اینترنت، بستر و منبع پایان ناپذیری از داده ها است که اطلاعات مختلف و متنوع فردی و جمعی انسان‌ها را  در خود جمع آوری کرده و هر روز گسترش می‌یابد، گفت: اینترنت با توجه به ویژگی‌هایی همچون سهولت و سرعت در  تبادل اطلاعات  به عمومی‌ترین شبکه برای حل مسائل اجتماعی، علمی و فرهنگی تبدیل شده است.
 
حسنی با تاکید بر افزایش تعاملات اجتماعی و کم کردن فاصله‌ها میان افراد توسط شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اذعان کرد: سختی‌های جامعه مدرن شهری و دغدغه های روز افزون آن، فرصت دیدارها و ملاقات‌های حضوری را از انسان‌ها گرفته است که در گذشته خانواده‌ها و دانش‌آموزان جرات ورود به فضای مجازی را نداشته‌اند، اما با آموزش مجازی به این فضا وارد شده و حتی از ما بهتر در این فضا حضور دارند.
 
وی در پایان با بیان اینکه فضای مجازی تنها فرصت نیست، خاطر نشان کرد: این فضا می تواند باعث اعتیاد اینترنتی، اتلاف وقت، تهاجم فرهنگی، افزایش شبهات، ازدیاد پرخاشگری و.... شود.
 
انتهای پیام /


برچسب ها :

آسیب ها وتهدیدهافضای مجازیشبکه های اجتماعیتهاجم فرهنگیسید صلاح حسنی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی