دوشنبه 26 آبان 1399 / 15:52|کد خبر : 4034|گروه : اجتماعي

ثبت نام ۱۹ نفر برای هیات مدیره هشتم خانه مطبوعات کردستان

آیا انتخابات با وجود اعضای تقلبی مشروعیت خواهد داشت؟

آیا انتخابات با وجود اعضای تقلبی مشروعیت خواهد داشت؟

پس از اتمام مهلت ثبت نام نامزدی برای هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات کردستان ۱۹ نفر در سایت رسمی خانه های مطبوعات کشور ثبت نام کردند اما همچنان وضعیت مدارک تحصیلی، بیمه ای و شناسایی تعداد کثیری از اعضا و جمعی از کاندیداها در هاله ای از ابهام است.


به گزارش آربابا خبر ،  خانه مطبوعات کردستان تشکلی فرهنگی و قدیمی ترین تشکل در حوزه مطبوعات و رسانه های این استان است و طیف گسترده ای از فعالان رسانه ای استان به عضویت این تشکل در آمده اند.
 
بیش از یک دهه است که این تشکل با حواشی بسیاری روبرو شده که مشروعیت تعدادی از اعضای این تشکل همواره مورد مناقشه بوده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقدامی غیر قانونی و خلاف اساسنامه رسمی و ثبت شده این تشکل فرهنگی اقدام به تایید صلاحیت عضویت برخی افراد معلوم الحال نموده است.
 
خبرنگاران و روزنامه نگاران رسمی کردستانی همواره نسبت به عضویت برخی افراد که از لحاظ مدرک تحصیلی، بیمه، مدارک کارت پایان خدمت و حتی مشروعیت اخلاقی دارای نواقص مدرک بوده اند در خانه مطبوعات استان اعتراض داشته اند و اخبار زیادی در این خصوص منتشر شده است اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه متولی امر هیچگاه به این اعتراض ها توجهی نکرده است و روند غیر قانونی چند سال اخیر را ادامه داده است.
 
منابع خبری به خبرنگار کردتودی اعلام کرده اند که پس از انتشار گزارش تحلیلی که چند روز پیش در این رسانه مبنی بر عضویت غیر قانونی برخی افراد در این تشکل مطبوعاتی منتشر شد کارشناسان مطبوعات ارشاد کردستان به جای بررسی پرونده های ناقض و غیرقانونی برخی اعضا تنها به نارضایتی نسبت به انتشار این مطلب پرداخته اند.
 
پیشنهاد می شود مسئولان و کارشناسان فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به جای نارضایتی نسبت به رسانه های منتقد و گارد بسته در برابر انتقادهای قانونی به تغییر رویکرد غیر قانونی خود بپردازند.
 
۲۸ آبان ماه جاری انتخابات هیات مدیره دور هشتم خانه مطبوعات کردستان برگزار خواهد شد اما شائبه های بسیاری در خصوص مدارک عضویت چند ده نفر از اعضای خانه مطبوعات کردستان وجود دارد و حتی تعدادی از نامزدهای هیات مدیره و بازرسان نیز جزو همین افراد مشکل دار هستند و کارشناسان ارشاد کردستان چشمانشان را بر واقعیات بسته اند و تنها با سیاسی نگری در راستای تحقق اهداف سیاسی یک جریان خاص در استان گام بر می دارند.
 
انتهای پیام/



برچسب ها :

کردستانسنندجکرونارسانهخانه مطبوعات

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی