چهارشنبه 28 آبان 1399 / 07:16|کد خبر : 4038|گروه : اجتماعي

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان:

سرما و یخبندان برخی نقاط کردستان را فرا می گیرد

سرما و یخبندان برخی نقاط کردستان را فرا می گیرد

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی برخی نقاط استان تا صبح روز جمعه با سرمای هوا در شرایط یخبندان قرار می گیرد.

به گزارش آربابا خبر ، علی پناهی اظهار داشت: از صبح فردا دماهای شبانه و اول صبح سه تا چهار درجه کاهش یافته و این شرایط تا صبح جمعه ادامه دارد به طوریکه موجب یخبندان بخصوص در نواحی شمالی و شرقی استان خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: دمای هوا از فردا چهارشنبه تا پس فردا پنجشنبه در طول روز ۲ تا سه درجه افزایش خواهد داشت ولی مجددا از روز جمعه با ورود سامانه بارشی به سطح منطقه شاهد کاهش دمای روزانه خواهیم بود.
 
پناهی با اشاره به اینکه این هفته برخی بارش‌های پراکنده در استان وجود دارد، یادآور شد: طبق پایش نقشه‌های هواشناسی امروز، همچنان به شکل پراکنده بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان بارش برف وجود دارد.
 
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان تاکید کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه جو استان نسبتا پایدار بوده و به جز پوشش موضعی ابر و گاهی وزش باد پدیده دیگری وجود نخواهد داشت.
 
وی گفت: صبح جمعه تا اوایل صبح یکشنبه هفته آینده شاهد نفوذ سامانه بارشی به نیمه غربی کشور خواهیم بود که فعالیتش را به شکل افزایش پوشش ابر، مه، وزش باد، در بعضی از ساعات بارش باران با احتمال رعد و برق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف نشان خواهد داد.
 
انتهای یام/


برچسب ها :

هواشناسیبارش بارانمواجهه با کاهش دما در استان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی