جمعه 30 آبان 1399 / 08:40|کد خبر : 4040|گروه : اقتصادي

معاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان؛

کشاورزان کردستانی بیش از ۷۶ میلیارد ریال غرامت دریافت کردند

کشاورزان کردستانی بیش از ۷۶ میلیارد ریال غرامت دریافت کردند

معاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان گفت: برای خسارت‌های حوادث غیر مترقبه و طبیعی سال زراعی گذشته، ۷۶ میلیارد ریال غرامت به بهره برداران استان که تحت پوشش بیمه بودند، پرداخت کرده‌ایم. ا

اسماعیل حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار آربابا خبر اظهار داشت: این میزان غرامت پرداخت شده شامل ۱۹ میلیارد ریال به بیمه نامه‌های دام، ۱۶ میلیارد ریال به بیمه‌نامه‌های طیور، یک میلیارد ریال بیمه‌ نامه‌های باغات و ۴۰ میلیارد ریال نیز به بیمه‌نامه‌های زراعی است.
 
وی اضافه کرد: طبق آخرین بررسی‌های کارشناسان از خسارت‌های وارد شده به بیمه‌گذاران در قالب ۱۱ هزار و ۱۲۰ بیمه نامه این استان به تایید رسیده و پرداخت شده ولی کارشناسی مزارع و باغات خسارت دیده همچنان ادامه دارد.
 
معاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان یادآور شد: این تعداد بیمه نامه شامل چهار هزار و ۸۴۳ مورد فقره در بخش دام، ۱۶ فقره در بخش طیور، ۳۹۵ فقره در بخش باغ و پنج هزار و ۸۶۶ فقره در بخش زراعت است.
 
حیدری افزود: در سال زراعی گذشته ۲۱۸ هزار راس از دام، ۳۳ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۷۴۹ قطعه طیور، چهار هزار و ۴۰۵ هکتار از باغات و ۱۰ هکتار تنه درختان، ۱۴۲ هزار و ۴۹۷ هکتار اراضی زراعی زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی رفته و براورد پرداخت خسارت به این بخش‌ها حدود ۱۰۰ میلیارد ریال است.
 
کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور است، این استان دارای ۴۳ هزار هکتار باغ است که سالانه ۳۳۰ هزار تُن انواع میوه در آن تولید و برداشت می‌شود.
 
میزان کل تولید محصولات بخش کشاورزی استان کردستان سه میلیون تُن است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت‌های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تُن در سال برساند.
 
بانک کشاورزی استان با بکارگیری تعداد ۳۰۲ نفر از دانش آموخته رشته های کشاورزی به عنوان کارگزاران بیمه در بخش بیمه محصولات کشاورزی سهم بزرگی در ایجاد اشتغال برای این قشر است.
 
 
بانک کشاورزی کردستان دارای ۴۰ شعبه و سه باجه در سطح استان بوده که از این تعداد ۱۶ شعبه اصلی، ۱۲ شعبه شهری و ۱۲ شعبه روستایی است و در شهرستان ها و بخش های استان پراکنده شده است
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

کشاورزان کردستانیپرداخت غرامتبیمه محصولات کشاورزیاراضی زراعیبیمه نامه داممعاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی