جمعه 21 آذر 1399 / 08:06|کد خبر : 4087|گروه : مذهبی

پیام تسلیت علمای اهل سنت کردستان در پی درگذشت آیت الله محمد یزدی (رضوان الله علیه)؛

آیت الله یزدی در همه عرصه‌های مهم کشور خاضعانه و صادقانه ایفای نقش کرد

آیت الله یزدی در همه عرصه‌های مهم کشور خاضعانه و صادقانه ایفای نقش کرد

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه گفت: آیت الله یزدی این عالم بزرگوار، مدال مجاهدت در سنگر مبارزه حق علیه باطل را بر سینه داشت و در مسیر اعتلای انقلاب، از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که برای نیل به این هدف، در همه عرصه‌های مهم کشور، خاضعانه و صادقانه ایفای نقش کرد.

به گزارش آربابا خبر ، عالم برجسته اهل سنت ماموستا خدایی اظهار کرد: ارتحال آیت‌الله محمّد یزدی رضوان‌الله‌علیه، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو مجلس خبرگان رهبری و از یاران صدیق و پیشگام امام راحل(ره) و رهبری در انقلاب اسلامی موجب تأسف و تألم گردید.
 
 
 
وی افزود: آن عالم انقلابی و مخلص بحق یار صدیق حضرت امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه و مقام معظم رهبری مدظله العالی بود،شجاعت و خستگی ناپذیری ایشان قبل از انقلاب در برابر رژیم منحوس پهلوی و بعد از پیروزی انقلاب در برابر انحرافات و بصیرت و آگاهی سیاسی و مهمتر از همه فضیلت های اخلاقی و روح انقلابی ایشان برای همگان الهام بخش و درس آموز خواهد بود.
 
 
 
 
 
ماموستا جمال کریمی گفت: ارتحال غم‌انگیز مجاهد انقلابی، خدمتگزار صدیق عرصه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی آیت الله محمد یزدی رئیس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همه ی دوست داران ایشان را به سوگ نشاند.
 
 
 
 
 
وی افزود: ایشان در زمره مجاهدان خستگی ناپذیر و مصمم در مسیر تابناک اسلام ناب برای رسیدن به تمدن شکوهمند اسلامی است که در این عرصه خوش درخشید ،دفاع پویا و پیوسته از ارزش‌های الهی و انقلابی و حضور درمیدان‌های ملی و جهانی با گفتمان پرجاذبه قرآن کریم و سنت نیکوی نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در عرصه‌های مدیریتی نظام اسلامی از دیگر برجستگی‌های ایشان به شمار می‌رود.
 
 
 
 
 
ماموستا کمال حسینی گفت: ضایعه‌ی ارتحال انقلابی پیشکسوت، عالم مجاهد، مدرس نامدار حوزه، آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی (قدّس سرّه)، موجب تالّم و تأسف عمیق گردید.
 
 
 
 
 
وی عنوان کرد: در برهه‌های حساس انقلاب با موضع‌گیری صریح و انقلابی و روشنگری، یکی از شخصیت‌های تأثیر گذار و پشتوانه‌ای قابل اطمینان در دفاع از رکن رکین ولایت بوده و برای دفاع از انقلاب و نظام ولایی  ابایی نداشته تا جایی که همیشه آماج حملات بدخواهان و دشمنان قرار می گرفت. 
 
 
 
 
 
ماموستا حسینی گفت: در طول سال‌های پس از انقلاب در مناصب مهم و کلیدی، منشاء خدمات و برکات بسیاری بوده و فقدان این یاور رهبری و انقلاب ضایعه ای بزرگ برای نظام  است ، او به امام و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تمام وجود مومن بود و در راه حاکمیت اسلام رنج تبعید و زندان پیش از پیروزی و تلاش مستمر بعد از پیروزی را تحمل کرد و منشأ آثار و برکات فراوان و ارزشمندی شد.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

پیام تسلیتمرحوم آیت الله یزدیعالمان برجسته اهل سنت کردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی