یکشنبه 8 آذر 1394 / 10:06|کد خبر : 410|گروه : اقتصادي

رئیس جهاد کشاورزی بانه خبر داد

کاشت زعفران برای اولین بار در بانه

کاشت زعفران برای اولین بار در بانه

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بانه از کشت موفقیت آمیز زعفران برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.

جعفر قادرزاده رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بانه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: با توجه به اینکه زعفران یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین محصولات قابل کشت است لذا کشت این محصول در شهرستان می تواند تأثیر فراوانی در توسعه‌ی کشاورزی و وضعیت اقتصادی کشاورزان داشته باشد.

وی افزود:  امسال یکی از کشاورزان خوش ذوق بانه ای در بخش نمشیر این شهرستان برای اولین بار اقدام به کشت این محصول با ارزش در مساحتی به اندازه یک هکتار در مزرعه خود  نمود  که خوشبختانه،  عمل این کشاورز بانه ای نیز با موفقیت به ثمر نشست.

قادرزاده کیفیت محصول این کشاورز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پیش بینی ما این است که امسال حدود 200 گرم زعفران از این مقدار سطح زیر کشت برداشت شود که امیدواریم این مقدار در سال های بعد افزایش یابد.
 

رئیس جهاد کشاورزی بانه با اشاره به اینکه زعفران از محصولاتی است که در طول سال یک تا دو بار نیاز به آب دارد و اگر رشد کند در سال چندین بار گل دهی دارد ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایط مطلوب آب وهوایی شهرستان بانه و این آزمون موفق ،بتوان در سالهای آینده کشت زعفران را در این شهرستان گسترش داد.



برچسب ها :

کشت زعفران در بانهآرباباخبر بانهکشاورز بانه ای

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی