جمعه 28 آذر 1399 / 09:33|کد خبر : 4108|گروه : اجتماعي

در سفر یک‌روزه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) به بانه اتفاق افتاد؛

افتتاح ۵ واحد مسکن مددجویی/ کمک ۷ میلیارد تومانی نیکوکاران بانه‌ای به نیازمندان این شهرستان

افتتاح ۵ واحد مسکن مددجویی/ کمک ۷ میلیارد تومانی نیکوکاران بانه‌ای به نیازمندان این شهرستان

محمد رسول شیخی زاده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با حضور در جلسه شورای زکات شهرستان بانه از افتتاح ۵ واحد مسکن مددجویی و کمک ۷ میلیارد تومانی نیکوکاران بانه ای به نیازمندان این شهرستان خبر داد

به گزارش آربابا خبر ، محمدرسول شیخی زاده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در سفر یک روزه به شهرستان بانه, با اشاره  به وضعیت نامناسبت اقتصادی و کرونایی حاکم بر جامعه اظهار کرد: این وضعیت باعث افزایش تعداد مددجویان از ۴۵ هزار خانوار در سال گذشته به ۷۰ هزار خانوار تاکنون و به تبع آن باعث افزایش حجم و فشار کاری بر کارکنان این نهاد شده است که در ابتدای سال گذشته ماهیانه هشت میلیارد تومان مستمری پرداخت میشد که این رقم هم اکنون به ۲۰ میلیارد تومان کمک معیشت در ماه رسیده است.
 

وی افزود: بخشی از اعتبارات کمیته امداد در بخش مشارکتهای مردمی و در زمینه زکات،  صدقات و کمک به ایتام تامین می شود ، تمامی هزینه های اجرایی زکات از محل اعتبارات دولتی تامین میشود و تمامی زکات جمع آوری شده در هر منطقه و شهرستان بر اساس فقه حاکم بر آن منطقه و در محلی که نیکوکاران نیت و مدنظرداشته باشند هزینه می شود ،مردم نیکوکار  شهرستان بانه در هشت ماهه نخست امسال هفت میلیارد تومان به نیازمندان کمک کرده اند.

 

افتتاح ۵ واحد مسکن مددجویی و مرکز نیکوکاری کارآفرینی در بانه

 

 

 شیخی زاده پس از بازدید از کارخانه لامپ بانه عنوان کرد: مرکز نیکوکاری کار آفرینی بانه تجارت پوریا  با همت مدیرعامل کارخانه و بمنظور کار آفرینی و ایجاد اشتغال جوانان ایجاد شده که تاکنون بالغ بر ۱۵۰ نفر از جوانان جویای کار تحت حمایت شهرستان بانه با معرفی از طرف این مرکز مشغول بکار بوده و ماهیانه حقوق و مزایا دریافت می نمایند.

 

 

وی تصریح کرد: با عنایت به نیت خیرخواهانه مدیرعامل, این کارخانه با ۳۷۰ نفر نیروی کار تاکنون از هیچ مزایای وام و بسته های تشویقی اشتغال این نهاد استفاده ننموده است.

 

 

مدیرکل کمیته امداد کردستان در مراسم افتتاح مسکن مددجویان نیز اظهار داشت: برای 2 واحد احداثی و 3 واحد خرید مسکن مددجویی مورد افتتاح در بانه با سرانه هر واحد 65 میلیون تومان تاکنون 330 میلیون تومان برای این واحدها هزینه شده است.

 

 

شیخی زاده در حاشیه مراسم افتتاحیه ها از همراهی و همکاری بسیار خوب رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار بانه ، امام جمعه و دیگر مسئولین شهرستان قدر دانی کرد.

 
 
 

 انتهای پیام



برچسب ها :

افتتاح مسکن مددجوییمرکز نیکوکاری کارآفرینیجلسه زکاتمدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره )استان کردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی