سه شنبه 16 دی 1399 / 20:41|کد خبر : 4162|گروه : اجتماعي

نماینده ولی فقیه در کردستان:

مسوولان توسعه همه جانبه کردستان را سرلوحه کار خود قرار دهند

مسوولان توسعه همه جانبه کردستان را سرلوحه کار خود قرار دهند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: این استان نیاز به توسعه همه جانبه دارد و این مهم باید در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی، علمی، دینی و انقلابی در سرلوحه کارهای مدیران قرار بگیرد.

 
به گزارش آربابا خبر ؛حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی عصر سه‌شنبه در نشست با روحانیون و ماموستایان شهرستان بانه باید برای حل مشکلات ماموستایان از منابع ادامه‌دار بهره گیری شود و مشکلات برای همیشه حل شود،اظهار داشت: برای حل مشکلات اقتصادی ماموستایان دینی تلاش‌های بسیار خوبی انجام شده و این موضوع همچنان پیگیری می‌شود.
 
 
وی با بیان اینکه روحانیون و ماموستایان دینی نقش مهمی در تقویت بنیه دینی دارند ادامه داد: عالمان دینی باید از علم و دانش بالا برخوردار باشند تا بتوانند در برخورد با مسائل و مشکلات بهترین راه حل‌ها را ارائه دهند.
 
 
وی با بیان اینکه روحانیون باید مبلغ نظام باشند یادآور شد: اگر ما از رهبر معظم انقلاب پیروی می‌کنیم به دلیل معنویت، تدین و انقلابی بودن ایشان است در این راستا باید مبلغ نظام باشیم.
 
 
حجت الاسلام پور ذهبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی از خطاها و اشتباهات در انجام برخی از امور گفت: دشمنان از توهین به مقدسات خوشحال می‌شود که باید روحانیون برای آرامش و امنیت جامعه تلاش کنند و راه را برای نفوذ دشمنان باز نکنند.
 
 
وی در نشست با نماینده کولبران در سه بخش نمشیر، ننور و کانی سور بانه نیز گفت: باید راهکارهای علمی برای حل مشکلات کولبران باید با همکاری این قشر ارائه و نشست‌هایی با مرزنشینان انجام شود.
 
 
حجت الاسلام پورذهبی باید در زمینه مشکلات مرزنشینان مطالعه اساسی صورت بگیرد افزود: مسائل و مشکلات مرزنشینان با مقامات بالا در حال بررسی است و تلاش می کنیم تسهیل کننده مشکلات معیشتی مرزنشینان باشیم.
 
حضور ۱۰۰ درصدی مرزنشینان در صحنه های سیاسی
 
 
رییس شورای افتای بانه در نشست روحانیون شهرستان با نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مردم این شهرستان از ابتدای انقلاب حامی و همراه انقلاب بوده و هستند و ۱۰۰درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند.
 
 
ماموستا رحیم عباسی با بیان اینکه مرزنشینان بانه حافظ مرزها هستند افزود: بسیاری از مردم در عملیات های مختلف برای دفاع از کشور در خط مقدم جبهه حضور داشتند.
 
 
وی با اشاره به مشکلات معیشتی مرزنشینان اظهار داشت: حدود ۲۰ سال قبل ۲ بازارچه موقت مرزی  شامل هنگه ژاله و گله سوره برای تامین معیشت مرزنشینان بازگشایی شد که در درآمد ناچیزی برای مرزنشینان داشت و در سال ۹۶ به دلایل مختلف این مرزها بسته شد.
 
 
ماموستا عباسی افزود: با بسته شده بازارچه های  موقت مرزی مشکلات معیشتی مرزنشینان افزایش یافت و هم اکنون بسیاری از مردم روستاها در فقر زندگی می کنند.
 
 
نماینده ولی فقیه در استان کردستان روز سه شنبه در سفر یک روزه خود به شهرستان بانه در سومین جلسه شورای اداری، مراسم عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدای سلیمان بگ شهرستان بانه شرکت کرد و با  روحانیون و نماینده کولبران در بخش سه بخش نمشیر، ننور و آرمرده دیدار کرد از بازارچه مرزی سیرانبند بانه نیز بازید کرد.
 
 
وی در ادامه سفریک روزه خود با خانواده های شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام نماینده پیشین کردستان در مجلس خبرگان، ماموستا حیدری پیشین امام جمعه بانه و ماموستا رسول اشعری پدر پنج شهید بمباران سال ۶۳ بانه دیدار و مشکلات مسائل آنها را بررسی کرد.
 
 
 شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.
 
اتهای پیام /


برچسب ها :

توسعه همه جانبهماموستایان بانهمشکلات اقتصادیتوهین به مقدساتحجت الاسلام والمسلمین پور ذهبی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی