جمعه 19 دی 1399 / 07:49|کد خبر : 4171|گروه : اقتصادي

دبیر تشخیص مصلحت نظام در برنامه تلویزیونی چریکه شو عنوان کرد:

نبود صنایع تبدیلی مانع بزرگ صنعتی شدن کردستان/ وضعیت کولبران باید ساماندهی شود

نبود صنایع تبدیلی مانع بزرگ صنعتی شدن کردستان/ وضعیت کولبران باید ساماندهی شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کردستان آمادگی جهش بزرگ اقتصادی را دارد، گفت: توسعه این استان مستلزم ایجاد صنایع متناسب با ظرفیت‌ها، مواد خام و معدنی موجود در منطقه است.

به گزارش آربابا خبر ، محسن رضایی شامگاه پنجشنبه در  برنامه چریکه‌ی‌شو (نوای شب) صدا و سیمای مرکز کردستان اظهار داشت: خاصیت اقتصاد مقاومتی درون‌زا یعنی تولیدی و برون‌زایی آن به معنای تجاری بودن است و این ویژگی در کردستان وجود دارد، بنابراین باید از این ظرفیت برای صنعتی شدن این خطه استفاده کرد.
 
 
 
وی با بیان اینکه مانع بزرگ صنعتی شدن کردستان، نبود صنایع تبدیلی متناسب با تولیدات آن است، اضافه کرد: صنعت پتروشیمی در این استان وجود دارد اما صنایع پایین دست آن ایجاد نشده است و دولت و مجلس وظیفه دارند در این راستا سرمایه‌گذاری عمده‌ای داشته باشند.
 
 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اکنون در کردستان سالانه پنج تن طلا تولید و امکان افزایش آن به هفت تن نیز وجود دارد، افزود: معتقدم باید ایالت‌های اقتصادی در کشور ایجاد شود و برای توسعه کردستان هم نیاز است نسخه‌ای متناسب با ظرفیت و تولیدات آن پیچید.
 
 
 
رضایی بر لزوم دادن اختیارات تولید و تجارت به استان‌ها از جمله کردستان تاکید کرد و گفت: اگر این سیاست در پیش گرفته شود در کمتر از پنج سال می‌توان شاهد جهش بزرگی در اقتصاد این استان، اشتغالزایی فراوان و تولید ثروت بود.
 
 
 
وی یکی از ظرفیت‌های خوب استان را دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد و یادآور شد: نیروی انسانی توانمند، اصلی‌ترین سرمایه کردستان است و آمار جوانان تحصیل‌کرده بسیار زیاد است، پس با سرمایه‌گذاری روز آنان امکان توسعه استان در بازه زمانی کوتاه وجود دارد.
 
 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم استفاده از آب‌ و هوای خوب، ظرفیت‌های گردشگری، حمل و نقل و هتلداری برای توسعه کردستان تاکید کرد و اظهار داشت: صنعتی را باید در استان‌ها از جمله کردستان ایجاد کرد که در ارتباط مستقیم با زندگی روزمره مردم باشد و درآمد آن به جیب خود اهالی منطقه برگردد.
 
 
 
رضایی تامین مالی و اعتبارات را از جمله مهمترین مشکلات کارآفرینان در کردستان اعلام کرد و گفت: تسهیلاتی که در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد کافی نیست و باید سقف پرداختی تسهیلات بانکی برداشته شود، چراکه با پرداخت اعتبارات مالی مناسب، زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود.
 
 
 
وی به طرح منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان و بررسی آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و یادآور شد: تمام تلاش خود را برای نهایی شدن این مصوبه در مجمع بکار می‌گیرم، ضمن اینکه اعتقاد دارم بازارچه‌های مرزی نیز باید توسعه و تعداد آن افزایش یابد و وضعیت کولبران هم باید ساماندهی شود.
 
 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مردم کردستان را وفادار، متعهد و مهربان توصیف کرد و افزود: وفاداری، شجاعت و دلبستگی مردم این خطه به ایران و تعلق خاطر آنان به سرزمین اسلامی، نشان از آن دارد که مردم این استان، خود را ایرانی اصیل می‌دانند.
 
 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز پنجشنبه به کردستان سفر کرد. شرکت در سالگرد گرامیداشت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دیدار با استاندار کردستان، نشست صمیمی با نیروهای انقلاب اسلامی در کردستان،حضور در مزار شهدای گمنام بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و دیدار با اساتید دانشگاهها، از برنامه‌های محسن رضایی در سفر به این استان بود.
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

سفر به کردستانمحسن رضاییچریکه شو

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی