دوشنبه 9 آذر 1394 / 08:54|کد خبر : 419|گروه : فرهنگي

شهردار بانه:

عملیات اجرایی ساخت موزه و فرهنگسرای بانه آغاز شد

عملیات اجرایی ساخت موزه و فرهنگسرای بانه آغاز شد

شهردار بانه از آغاز عملیات اجرایی ساخت موزه و فرهنگسرای این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه تا یکسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

بابک رستم پور شهردار بانه صبح امروز نهم آذر ماه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام  این موضوع اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل شهرستان بانه در این حوزه و اینکه بیش از 1500 آثار تاریخی و باستانی مربوط به بانه در موزه سنندج نگهداری می شود لذا ساخت یک موزه برای انتقال این آثار تاریخی به شهرستان از جمله ضرورتهایی بود که شورای اسلامی و شهرداری بانه را بران واداشت که ساخت یک موزه را در دستور کار خود داشته باشد.

وی همچنین از تلفیق یک فرهنگسرا با موزه بصورت همزمان خبر داد و افزود: از آنجایی که زیر ساخت های فرهنگی شهرستان بانه از وضعیت مطلوب و مناسبی برخودار نیست و شهرستان بانه با کمبود فضاهای فرهنگی مواجه است لذا احداث این فرهنگسرا می تواند تا حد قابل ملاحضه ای به تقویت زیرساخت های این بخش و ارتقای سرانه فرهنگی شهر بانه کمک کرده و نیاز شهرستان را در حوزه فرهنگ مرتفع کند.

رستم پور با بیان اینکه طرح و  پیمانکار این پروژه از چند مدت قبل آماده شده بود تصریح کرد: برای شروع این  پروژه فقط منتظر نقشه فندانسیون بودیم که با  آماده شده نقشه نیز پیمانکار مربوطه کار خود را آغاز کرده است.


شهردار بانه با اشاره به ظرفیت پروژه و حجم کاری آن ابراز امیدواری کرد که موزه و فرهنگسرای بانه ظرف یکسال آینده برای استفاده شهروندان و گردشگران آماده بهره برداری شود.


 



برچسب ها :

شهردار بانهآرباباخبر بانهموزه و فرهنگسرای بانهبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی