دوشنبه 29 دی 1399 / 06:30|کد خبر : 4190|گروه : اجتماعي

در گفتگو با رئیس اداره پست شهرستان بانه مطرح شد؛

افزایش ۳۰ درصدی مرسولات پستی در بانه/ ماهانه ۲۵ هزار مرسوله وارد بانه می شود

افزایش ۳۰ درصدی مرسولات پستی در بانه/ ماهانه ۲۵ هزار مرسوله وارد بانه می شود

امید حشمتی رئیس اداره پست بانه با بیان اینکه پست از ارگان‌های پرترافیک کاری در ایام بحرانی شیوع بیماری کرونا بوده است، اظهار کرد: این اداره در کنار سایر نهادهای مربوطه و مدافعان سلامت توانسته نقش مهمی در تکمیل زنجیره نیروی انسانی و کاهش ترددهای غیرضروری و پویش در خانه ماندن ایفا کند

امید حشمتی رئیس اداره پست بانه در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر ، با اشاره به اینکه در سطح شهرستان بانه ۹ دفتر فعال پیشخوان، خدمات پستی را ارائه می دهند، اظهار کرد:  توزیع( نامه رسانی) و خدمات کدپستی از جمله کارهای تخصصی و جزء وظایف اداره پست می باشد،پست خدمات زیادی از جمله توزیع گذرنامه، گواهینامه، کارت سوخت، کارت ماشین ، اوراق قضایی، دسته چک بانکها، سیم کارتهای همراه اول، ایرانسل و رایتل و ... دارد که شاید مردم تنها با چند مورد از آن ها آشنایی داشته باشند، بنابراین برخی خدمات به طور ویژه در مراکز دفاتر پیشخوان برای سهولت کار مشترکین انجام می گردد.
 
 
 
وی افزود: دفاتر پیشخوان وظیفه قبول بسته و مرسولات را برعهده دارند و با ارسال آن به اداره پست در واحد تجزیه و مبادلات پستی، بسته‌ها و مرسولات توسط همکاران جداسازی شده و بعد از بررسی به مقصد ارسال می‌شود، باید در نظر داشت با توجه به مرزی بودن این شهرستان، روزانه با افزایش متقاضی ارسال مرسولات روبه‌رو هستیم.
 
 
حشمتی از اقدامات انجام شده و افزایش ۳۰ درصدی ارسال مرسولات و تلاش های پرسنل این مجموعه خدمات رسان در ایام کرونایی سخن به میان آورد و گفت: از اولین روزهای شیوع بیماری کرونا اداره پست با رعایت پروتکل های بهداشتی تمام مرسولات را در اسرع وقت به صاحبان آنها تحویل داده است که این خود جهاد محسوب می شود.
 
 
وی در خصوص مبادلات پستی در شهرستان بانه عنوان کرد: به‌طور متوسط در حال حاضر ماهانه ۲۵ هزار مرسوله به این شهرستان وارد و تعداد ۳۰هزار مرسوله صادر می‌شود،شیوع ویروس کرونا خدمات تجارت الکترونیک و خرید و فروش اینترنتی را بیش از ۷۰ درصد افزایش داده است.
 
 
حشتمی با اشاره به چگونگی ارسال مرسوله به خارج از کشور اظهار کرد: ارسال مرسولات به خارج از کشور یکی از خدمات اداره پست است که در باجه مخصوصی که مربوط به بسته های پستی خارجی است انجام می پذیرد ، تحویل گرفتن و فرستادن مرسولات پست خارجی طبق تعرفه ها و قوانین بین المللی صورت می گیرد، فرستادن مرسوله یا بسته به خارج از کشور نیز مطابق سایر مرسولات پستی نیاز به آدرس فرستنده و گیرنده دارد و سپس اطلاعات دقیق مرسوله ای که قرار است منتقل شود باید ثبت و ضبط گردد.
 
 
وی ادامه داد: خوشبختانه پست در صورت وجود آدرس صحیح مرسولات را در سریع‌ ترین وقت توزیع می‌ نماید و در صورت آدرس اشتباه یا شناخته نشدن گیرنده مرسوله مورد نظر پس از مدت زمان قانونی نگهداری آن به فرستنده مرسوله و اداره پست مبدا برمی‌گردد. با اینکه  شیوع ویروس کرونا سبب  رکود در فعالیت بخش هایی شده است که نتوانسته اند برای گذر از بحران چاره اندیشی کنند اما این ویروس در پست باعث افزایش جابه جایی مرسولات پستی شده است.
 
 
حشمتی تاکید کرد: این اداره با وجود بالاترین ترافیک مرسولات پستی در تاریخ خود، از جنبه‌های ایمنی، سلامت کارکنان و دریافت کنندگان خدمات پستی غافل نبوده و برای حفظ سلامتی و ایمنی نامه‌رسانان و هموطنان، به‌صورت روزانه مرسولات خود اعم از وارده و صادره را در شرایط کامل بهداشتی و دور از هرگونه آلودگی با انجام محلول‌پاشی و گندزدایی آماده‌سازی می‌کند.
 
 
وی در پایان با اشاره به انواع مرسولات پستی عنوان کرد: پست، خدمات متفاوتی برای شما عزیزان در نظر گرفته که با استفاده بجا و درست از مزایای هریک از آن‌ها، می‌توانید تا حجم زیادی از امور را به ‌راحتی مدیریت کنید واز ترددهای غیر ضروری اجتناب نمود، سرویسهای پستی جهت ارسال مرسولات شامل پست ویژه ، پست پیشتاز، پست سفارشی، پست عادی است که شهروندان میتوانند از طریق پست با اطمینان و بدون دغدغه محموله های پستی خود را به داخل و خارج کشور ارسال کنند.
 
 
انتهای پیام


برچسب ها :

محموله های پستیدفاتر پیشخوانمبادلات پستی و مرسولاترئیس اداره پست شهرستان بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی