دوشنبه 29 دی 1399 / 09:52|کد خبر : 4192|گروه : اجتماعي

کارشناس هواشناسی کردستان عنوان کرد؛

ورود سامانه بارشی به کردستان/ بارش برف و کولاک در بخشی از استان

ورود سامانه بارشی به کردستان/ بارش برف و کولاک در بخشی از استان

خسرو شعبانی کارشناس هواشناسی کردستان گفت: نقشه های هواشناسی نشان می دهد که روزهای آینده شاهد ورود سامانه بارشی از غرب استان به کردستان خواهیم بود.

خسرو شعبانی در گفتگو با  آربابا خبر ، اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی از روز یکشنبه تا صبح پنجشنبه به تناوب شاهد عبور امواج بارشی از نیمه غربی کشور خواهیم بود.
 
وی افزود: این شرایط موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گاهاً شدید(بعدازظهر روزهای دوشنبه و سه شنبه سرعت وزش باد قابل ملاحظه می باشد) و  در بعضی ساعات بارش برف و باران و در ارتفاعات و گردنه های استان کولاک برف خواهد شد.
 
  این کارشناس هوا شناسی گفت: در مجموع شدت و مقدار بارش ها طی این مدت برای نیمه غربی استان همچون شهرستان های بانه،  مریوان، سروآباد و غرب شهرستان های سقز، دیواندره، کامیاران و سنندج پيش بيني مي شود ونهایتاً روز چهارشنبه بارش ها کل استان را در بر خواهد گرفت.
 
شعبانی در ادامه عنوان کرد: در سایر روزها عمده بارش ها در نیمه غربی استان رخ خواهد داد که با توجه به این شرایط اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی، در مناطق یاد شده دور از انتظار نخواهد بود و  برای نیمه شرقی استان بارش ها بجز روز چهارشنبه قابل توجه برآورد نمی شود.
 
 وی در پایان اظهار داشت: همچنین از روز چهارشنبه با توجه به ورود شاخه اصلی سامانه بارشی به نیمه غربی کشور و به دنبال خروج آن از صبح پنجشنبه، شاهد کاهش 10 تا 15درجه ای دما در سطح استان خواهیم بود و یخبندان شبانه و صبحگاهی شدیدی در سطح منطقه حاکم خواهد شد.
 
انتهای پیام


برچسب ها :

شرایط جویکردستانکارشناس هواشناسی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی