سه شنبه 30 دی 1399 / 06:13|کد خبر : 4193|گروه : اجتماعي

مدیر مخابرات منطقه کردستان؛

ترافیک مصرفی روزانه اینترنت در کردستان ۱۴۵ ترابایت است

ترافیک مصرفی روزانه اینترنت در کردستان ۱۴۵ ترابایت است

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در حال حاضر ترافیک مصرفی شبانه‌روز اینترنت در استان ۱۴۵ ترابایت بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ برابر افزایش یافته است.

آزاد حکمت در گفت و گو با خبرنگارآربابا خبر اظهار داشت: این افزایش مصرف اینترنت ناشی از بالا بودن استفاده از بستر فضای مجازی به ویژه برای آموزش در شبکه شاد و تدریس به دانش آموزان است.
 
وی نوسان و قطعی و وصلی اینترنت را در برخی ساعات به دلیل ترافیک بالا در کشور اعلام و اضافه کرد: پهنای باند مصرفی اینترنت استان در حال حاضر ۲۲ گیگابایت بر ثانیه بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد قابل ملاحظه‌ای نشان می‌دهد.
 
مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: گاهی اوقات قطع و وصل‌هایی در اینترنت مشترکان اتفاق می‌افتد که با توجه به آمار بالای مشترکان و استفاده همزمان آنان، این موضوع طبیعی است.
 
حکمت تاکید کرد: با مساعدت شرکت مخابرات ایران اقدام به افزایش و توسعه ظرفیت Bras (تجهیز مدیریت و تخصیص IP) کردیم و با تامین و نصب تجهیزات لازم، پتانسیل تامین سرویس، یک و نیم برابر افزایش یافته و معادل ۵۰ درصد امکانات قبلی رشد داشته است.
 
وی به اجرای بیش از چهار هزار و ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان اشاره کرد و گفت: فیبر نوری دارای کیفیت و پهنای باند بالا، قابلیت اطمینان و ایمنی، مقاومت بالاتر در برابر رطوبت و انعطاف‌ پذیرتر هستند که به همین دلیل قابلیت زمان بهره‌برداری و استفاده از آنها نسبت به سیم‌های مسی بیشتر است.
 
در حال حاضر ۵۸۶ هزار و ۴۱۲ شماره تلفن ثابت منصوبه، ۲ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۹۶ خط تلفن همراه و ١٦٨ هزار و ۵۷۲ پورت اینترنت خانگی مخابرات در کردستان وجود دارد
 
انتهای پیام /


برچسب ها :

فضای مجازی قطعی اینترنتشبکه فیبر نوریپورت اینترنت خانگی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی