چهارشنبه 1 بهمن 1399 / 05:32|کد خبر : 4194|گروه : اجتماعي

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان؛

۸۷ درصد دانش‌آموزان کردستانی عضو شبکه شاد هستند

۸۷ درصد دانش‌آموزان کردستانی عضو شبکه شاد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: هم‌اکنون ۸۷ درصد دانش‌آموزان استان عضو شبکه شاد بوده و از برنامه‌های آموزشی این شبکه استفاده می‌کنند.

به گزارش آربابا خبر، رشید قربانی ، اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس بویژه مدارس شهری، شبکه آموزشی شاد راه‌اندازی شد که هر چند در ابتدا استفاده از این شبکه با مشکلاتی مواجه بود اما هم‌اکنون از قابلیت‌های زیادی برخوردار بوده و دانش‌آموزان روند آموزشی خود را از این طریق پیش می‌برند.
 
وی با بیان اینکه درحال حاضر ۸۷ درصد دانش‌آموزان استان عضو شبکه شاد هستند، گفت: از ۱۳ درصد باقی مانده نیز حدود ۱۱ درصد دانش‌آموزان مناطق روستایی کم جمعیت بوده و حضوری آموزش می‌بینند و روند آموزشی ۲ درصد نیز از طریق تلویزیون و بسته‌های آموزشی تحولی پیگیری می‌شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: به همت خیرین و بخش‌های مختلف دولتی تعدادی تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند خریداری شد که این مقدار تنها جوابگوی نیاز ۱۰ درصد دانش‌آموزان نیازمند است و انتظار می‌رود این مهم مورد توجه مسوولان باشد.
 
قربانی به هفته شوراهای آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: شوراهای آموزش و پرورش استان در چند سال اخیر با پیشرفت‌های قابل توجهی روبرو شده و به پیشبرد برنامه‌های آموزش و پرورش استان کمک کرده‌اند.
 
وی بر تشکیل جلسات شوراهای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق مختلف تاکید کرد و افزود: از فرمانداران انتظار می‌رود به مصوبات شوراها توجه کرده تا از طریق آن بتوان بخشی از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش رفع کرد.
 
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: آموزش و پرورش استان در راستای برنامه ششم توسعه گام‌های موثری برداشته و افتخارات زیادی در بخش‌های مختلف کسب کرده است.
 
مهدی نامدار افزود: اولین افتخاری که نصیب استان بوده در بخش پرورشی است و این استان موفق به کسب رتبه عالی و شایسته تقدیر در ارزیابی معاونت سوادآموزی شده است.
 
وی ارتقای جایگاه تربیت بدنی از رتبه ۲۸ در سال ۹۲ به رتبه ۶ کشوری در سال گذشته را از دیگر افتخارات استان اعلام و اضافه کرد: کسب عنوان برتر کشوری شورای آموزش و پرورش استان در حوزه برنامه‌ریزی و سیاست گذاری از دیگر افتخارات  و دستاوردهای استان است.
 
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: ارتقای پوشش تحصیلی نوآموزان دوره پیش‌دبستانی استان به میزان ۹۳ درصد و قرارگیری در بین پنج استان برار، کشور، ارتقای پوشش تحصیلی دختران در دوره‌هاب مختلف تحصیلی از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش استان است‌.
 
وی افزایش سهم دانش‌آموران فنی و حرفه‌ای و کاردانش در پایه دهم به ۳۷.۲ درصد، افزایش گرایش به رشته ریاضی و علوم انسانی، ارتقای رتبه استان در درصد قبولی کنکور و راهیابی ۹۷ نفر به مرحله نهایی المپیادهای علمی را از دیگر دستاوردها اعلام کرد.
 
در ادامه این نشست  فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش تعدادی از شهرستانهای استان به بیان  اقدامات و دستاوردهای آموزشی شهرستان خود و مشکلات موجود پرداختند.
 
 استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

کردستانشبکه شاددانش آموزانمدیر کل آموزش و پرورش

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی