پنجشنبه 9 بهمن 1399 / 08:04|کد خبر : 4218|گروه : سياسي

در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی کردستان با نماینده مردم سقز و بانه در مجلس مطرح شد؛

اقدامات دانشگاهی شرایط پیشرفت بانه را فراهم می‌کند/ ورود جهاد دانشگاهی به پروژه‌های‌ توسعه‌ای استان

اقدامات دانشگاهی شرایط پیشرفت بانه را فراهم می‌کند/ ورود جهاد دانشگاهی به پروژه‌های‌ توسعه‌ای استان

بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت هایی که در بانه و سقز با توجه به مرزی بودن و همسایگی با اقلیم کردستان وجود دارد، می تواند سبب توسعه هر چه بیشتر جهاد دانشگاهی در این دو شهر شود.

به گزارش آربابا خبر، بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کردستان اظهار کرد: فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی، اگر مبتنی بر نیاز روز بازار کار باشد می‌تواند به اشتغالزایی جوانان کمک کند، جهاد دانشگاهی باید آموزش‌های کوتاه مدت خود را نیز در زمینه‌های مختلف مانند همین بورس که اخیرا جوانان به آن متمایل شده اند، گسترش دهد.
 
 
وی افزود: عرصه‌های مختلفی در کشور وجود دارد که در آنها ضعف داریم و ورود جهاددانشگاهی می‌تواند باعث رشد و توسعه این بخش‌ها شود، کرونا تمام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی جامعه را تحت شعاع قرار داده است و جهاد دانشگاهی هم از این قضیه مستثنی نیست.
 
 
رحیمی با اشاره به توانمندی و پتانسیل‌های جهاد دانشگاهی کردستان گفت: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی شرایط توسعه شهرستان بانه را فراهم می‌کند، توسعه نهاد علمی و فرهنگی جهاد در مرحله اول نیازمند تلاش جهادگران و در مرحله دوم حمایت مسئولان استان کردستان بوده است تا در سایه آن شاهد توسعه هرچه بیشتر استان باشیم.
 
 
وی با تأکید بر فعال شدن مراکز رشد و نوآوری در سطح شهرستان‌های استان افزود: فعال شدن این مراکز موجب می‌شود تا جوانان در این شهرستان ایده‌های خود را عملی کرده و به تجاری سازی و اشتغالزایی برسانند، جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، در مراکز شهرستانی باید از حالت آموزشی خارج شده و سایر فعالیت‌های پژوهشی، علمی، فرهنگی و اشتغال را در شهرستان‌ها فعال کند.
 
 
رحیمی با اشاره به توانمندی و پتانسیل‌های جهاددانشگاهی کردستان گفت: فعالیت‌های این نهاد، زمینه‌ساز توسعه شهرستان بانه را فراهم می‌کند، جهاددانشگاهی باید به پروژه‌های‌ توسعه‌ای استان ورود پیدا کند و از ظرفیت مرزی بانه و ظرفیت های علمی سقز نهایت استفاده را ببرد.
 
 
با اتکا به توان علمی و فناورانه هیچ مشکلی در زمینه پیشرفت و توسعه نخواهد داشت
 
 
اسماعیل رستم پور فرماندار شهرستان بانه در ادامه این دیدار بیان کرد:  با اتکا به توان علمی و فناورانه و فرهنگی ،شهرستان بانه هیچ مشکلی در زمینه پیشرفت و توسعه نخواهد داشت، پیشرفتی که سعادت دنیا و آخرت را برای مردم  به همراه داشته باشد و این کار شدنی است.
 
 
وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی باید به اجرای طرح توسعه شهرستان بانه ورود پیدا کند و در این زمینه مشارکت فعالانه داشته باشد، در این راستا فرمانداری بانه برای رشد و توسعه جهاد در این شهرستان آمادگی خود را اعلام می‌کند
 
 
رستم پور بیان کرد: مرزی بودن از پتانسیل‌های مطلوب برای توسعه این شهرستان است و باید از این پتانسیل نهایت استفاده را برد، تخصیص اعتبارات متوازن استانی برای تکمیل ساختمان نیمه تمام جهاد دانشگاهی بانه در اولویت است و دفتر مرکزی جهاددانشگاهی باید نگاه ویژه‌ای به استان کردستان داشته باشد و ستاد استانی نیز از مراکز شهرستانها بیشتر حمایت کند
 
 
نیازمند حمایت از مسئولان برای توسعه فعالیت‌های این نهاد در شهرستان بانه هستیم
 
 
اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در ادامه این دیدار با تشکر از همراهی و همدلی مسئولان بانه، اظهار کرد: فرهنگ اصیل و غنی کردستان برگ برنده و سرمایه اجتماعی بسیار ارزشمند این استان است، جهاددانشگاهی کردستان برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر در جامعه و انجام کارهای گزین و فاخر در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال تمام تلاش خود را به کار گرفته است.
 
 
وی بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی این نهاد استفاده از ظرفیت دانشجویان و جوانان در فعالیت‌های خود است که در این راستا به راه‌اندازی خبرگزاری ایسنا که برآمده از جامعه دانشگاهی و دانشجویان بوده، اقدام کرده است، مراکز آموزشی جهاددانشگاهی اشتغال محور هستند و پژوهش های این نهاد علمی به صورت کاربردی و مسئله محور هستند.
 
 
اسدی با اشاره به اینکه مرکز نوآوری و شکوفایی به دنبال تیم سازی و مهارت آموزی جوانان و تبدیل ایده آنان به عمل بوده است، تاکید کرد: در این راستا این مراکز باید در شهرستان ‌های استان توسعه یابد، نیازمند حمایت از مسئولان برای توسعه فعالیت‌های این نهاد در شهرستان بانه هستیم.
 
 
وی از اعلام آمادگی برای فعالیت‌های برون مرزی خبر داد و یادآور شد: در صورت حمایت مسئولان، می توانیم فعالیت‌های خود را در زمینه‌های پژوهشی، اشتغال، خون بندناف، محصولات تولیدی در حوزه‌های فنی و مهندسی، کشاورزی، گیاهان دارویی و ... در اقلیم کردستان عراق توسعه دهیم.
 
 
گفتنی است؛ نماینده شهرستان‌های سقز و بانه و رئیس و معاونان جهاددانشگاهی استان در ادامه این دیدار از ساختمان نیمه تمام جهاددانشگاهی کردستان بازدید کردند و نماینده مردم شهرستان های بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت و تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه قول مساعد داد.
 
 
انتهای پیام


برچسب ها :

جهاد دانشگاهیتوسعهفعالیت آموزشیاشتغالزایینماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی