پنجشنبه 9 بهمن 1399 / 08:44|کد خبر : 4220|گروه : اجتماعي

در‍ جلسه طرح ستاد بازآفرینی شهری مطرح شد؛

مطالعات طرح توسعه عمران شهری در بانه انجام شده است/ مشکلات متععد شهروندان در فضاهای جدید شهری

مطالعات طرح توسعه عمران شهری در بانه انجام شده است/ مشکلات متععد شهروندان در فضاهای جدید شهری

اسماعیل رستم پور فرماندار بانه گفت: مطالعات سومین طرح جامع توسعه عمران شهری بانه با چشم انداز ۱۰ ساله در یک هزار و ۳۰۰ هکتار از مساحت شهر انجام می‌شود

به گزارش آربابا خبر، اسماعیل رستم پور فرماندار شهرستان بانه در جلسه طرح ستاد بازآفرینی شهری با اشاره به کمبود فضای آموزشی، ورزشی و فضای سبز شهری اظهار داشت: در سال‌های گذشته ۴۳۰ هکتار به محدوده شهری بانه اضافه شده اما این محدوده با مشکلاتی از جمله کمبود فضای آموزشی، ورزشی و فضای سبز مواجه است و این کاربری‌ها در این محدوده تعریف نشده و ساکنین این محلات را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
 
 
 
وی افزود: طرح توسعه عمران شهری اگر بر اساس واقعیت‌های موجود و چشم انداز توسعه شهری باشد می تواند یک گام جلوتر از مردم حرکت کنیم چرا که در اجرای طرح‌های شهری، مردم جلوتر از نهادهای مربوطه حرکت می‌کنند و این شرایط شهروندان را با کمبود بهره‌مندی از خدمات شهری مواجه می کند.
 
 
رستم پور ادامه داد: در برخی از محلات مالکین بدون کارشناسی زمین ها را قطعه بندی کردند و به مردم فروختند که هیچ کدام از کاربری‌ها در این محدوده ها تعریف نشده که شهرداری را برای ارائه خدمات با چالش مواجه می کند.
 
 
وی تاکید کرد: امیدوارم با اجرای طرح توسعه عمران شهری بانه چشم انداز خوبی برای آینده این شهر ترسیم کنیم و طرح جامع و کامل را مهیا کنیم و از بروز مشکلات جلوگیری و برای شهروندان آرامش ایجاد شود.
 
 
فرهاد لشکری معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی کردستان در ادامه اظهار کرد: قرارداد سومین طرح جامع توسعه عمران شهری بانه با توجه به اتمام افق زمانی در سال ۹۷ با مهندسین و مشاوران طرح را منعقد کردیم و نظرات تمامی سازمان‌های شهرستان در اجرای این طرح گنجانده شد.
 
 
وی افزود: این طرح مکمل طرح جامع قبلی الحاق محدوده ۴۳۰ هکتاری بانه است که اقدامات لازم و تمام جنبه‌های توسعه و عمران شهری در این طرح بررسی شده و در چهار ماه آینده برای اجرای طرح تفصیلی اقدام می شود.
 
 
لشکری اظهار داشت: در این طرح توسعه شهری بانه را در قالب مطالعات تیپ قرارداد همسانی که سال ۶۱ طراحی شده مواردی را در رابطه با سند راهبردی توسعه شهر به مشاورین ابلاغ شده که نگاه مشاور یک نگاه راهبردی استراتژیک در حوزه طرح جامع باشد.
 
 
وی ادامه داد: در اجرای این طرح از قالب مطالعاتی که صرفا در تیپ ۱۲ تهیه می شود ساختار شکنی می‌کنیم و مسائل و مشکلات بانه در حوزه های اجتماعی و اقتصادی بانه را با نگاه کالبدی  و تاثیر بازخورد مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در حوزه ساختار کالبدی و تبلور فضای ساخت و سازهای شهری مشاور مد نظر قرار می گیرد.
 
 
لشکری تشریح کرد: اجرای مناسب این طرح نیازمند هماهنگی ها بین بخشی مدیریت شهری در حوزه شهرستانی، استانی و کشوری است.
 
 
وی  در پایان اظهار داشت: بانه ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه های مختلف دارد اما از این ظرفیت ها بهینه استفاده نشده، امیدواریم اجرای این طرح بانه را به عنوان دروازه ارتباط با اقلیم کردستان عراق و مرز که نقش بسیار مهمی در توسعه استان دارد، تقویت کنیم.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

مطالعات طرح توسعه عمرانیمحدوده الحاقیخدمات شهریطرح تفصیلیفرماندار بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی