جمعه 10 بهمن 1399 / 14:08|کد خبر : 4224|گروه : سياسي

مام جمعه بانه؛

لباس تقوا بهترین پوشش برای همه مسلمانان است/ لزوم ترویج صفات حسنه پيامبر(ص) در جامعه

لباس تقوا بهترین پوشش برای همه مسلمانان است/ لزوم ترویج صفات حسنه پيامبر(ص) در جامعه

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه گفت: ظلم به زیر دست، غیبت، تهمت زدن، سوءاستفاده از پست و مقام دنیوی، مسلط شدن به زیر دست با تبعیت از نفس عماره از جمله مواردی است که در روز قیامت مشخص شده و افراد را برهنه از تقوا می‌کند.

به گزارش آربابا خبر، ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه در خطبه های نماز جمعه امروز شهرستان بانه با اشاره به اینکه لباس تقوا بهترین پوشش برای همه مسلمانان است اظهار کرد: چه بسا انسان‌هایی که در این عالم پوشیده و آراسته بوده و در دنیای آخرت زمانی که پرده‌ها افتاده شود عریان شده و اعمالشان در جلوی دیدگان خلایق زمینی آشکار می‌شود، مقصود لباس و عریانی معنوی است که در روز محشر زمانی که پرده‌ها شکافته شود اعمال و رفتارهای همه انسان‌ها آشکار شده و تقوای واقعی شناخته می‌شود.

 
 
وی افزود: در قرآن تقوا در همراهی صادقین توصیه شده است که در راس صادقین پیامبر عظیم شان بوده و وظایفشان تلاوت قرآن ، تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت است، تقوا یک امر احساسی و تخیلی نیست و برای تمامی افراد لازم است اما برای مومنان بسیار مورد نیاز است چرا که مومنان با درجات بالای عرفانی نیاز بیشتری به تقوای الهی دارند.
 
 
ماموستا خدایی بیان کرد: خداوند متعال اولین نکته پیروزی مسلمانان را در اطاعت از خدا و رسول و رعایت تقوا و پرهیزگاری قرار داده است، لذا مسلمانان زمانی می توانند بر دشمنان خود غلبه حاصل کنند که راه تقوا را در پیش گیرند و از تمام دستورات خداوند اطاعت کرده و از همه محرمات و گناه‏ها و لغویات و همچنین مکروهات پرهیز کنند؛ همین رمز پیروزی مسلمانان در صدر اسلام بوده و تا پایان دنیا نیز رمز پیروزی مسلمانان خواهد بود.
 
 
وی با بيان اينكه ما بايد از رفتار و اخلاق حسنه پيامبر اسلام درس بگيريم، گفت: اخلاق حسنه پيامبر (ص) بهترين درس برای بندگان خداست چرا كه خدواند نيز به اخلاق حسنه پيامبر در قرآن اشاره كرده است و آن را به عنوان بهترين عمل برای انسانها برشمرده است،لذا صفات حسنه پيامبر اسلام را در جامعه ترويج كنيم.
 
 
 
ماموستا خدایی اظهار كرد: قرآن به عنوان معجزه پيامبر و گل سرسبد معجزه های آن حضرت بوده و با شيوه ای بسيار زيبا و با ادبيات و نظم و نثری عالی بهترين درس ها را تا ابد به بشريت می دهد ، در جامعه اسلامی خدمت به مردم فرصتی مغتنم برای هر مدير محسوب می شود كه بايد از آن به بهترين نحو استفاده كند.
 
 
وی عنوان کرد: وی با بیان اینکه بر اساس قرآن کریم حُسن خلق و مکارم اخلاق پیامبر اسلام(ص) عطیه‌ای الهی بوده است، بیان کرد: آن حضرت بیش از دیگران به رعایت اخلاق متعهد بودند و با توجه به جایگاه ایشان در حاکمیت جامعه اسلامی، افراد بسیاری از این طریق به آیین اسلام گرایش پیدا کردند که تا کنون نیز ادامه دارد.
 
 
 
ماموستا خدایی در پایان با بیان اینکه این ویژگی های شخصیتی پیامبر اکرم برای امروز ما درس است و امروز هم باید از شخصیت پیامبر به عنوان اسوه حسنه درس بگیریم، تصریح کرد: بعد دیگر مسئله مدارای با مردم، دفاع از حقوق مردم و هم نشینی و همراهی با آنان بوده است، پیامبر با مردم بود، مردم را داشت نه یک عده خاص، پشتیبان و حامی پیامبر مردم بودند و پیامبر هم حامی مردم و مظلومان عالم بوده است.
 
 
انتهای پیام



برچسب ها :

اخبار بانهآیین عبادی و سیاسی نماز جمعهصفات پیامبر اسلامتقوااخلاق حسنهامام جمعه بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی