یکشنبه 12 بهمن 1399 / 19:16|کد خبر : 4235|گروه : فرهنگي

در اولین روز از دهه مبارک فجر زنگ انقلاب در مدارس کردستان نواخته شد؛

انتقال فرهنگ انقلاب به نسل های آینده از وظایف فرهنگیان است

انتقال فرهنگ انقلاب به نسل های آینده از وظایف فرهنگیان است

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و ساعت ۹:۳۳ دقیقه زنگ گلبانگ انقلاب در مدرسه شهید نصرالهی بانه طنین انداز شد.

به گزارش آربابا خبر ، اسماعیل رستم پور فرماندار شهرستان بانه در آیین طنین‌انداز زنگ گلبانگ انقلاب، ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌ها به مبنای این انقلاب برمی‌گردد، انقلاب ملت ایران انقلابی براساس ایمان و ارزش‌های دینی و معنوی و مردمی بود و این نقطه‌ی تمایز مهم آن با دیگر انقلاب ها محسوب می‌شود.
 
 
وی افزود: از زمان انقلاب باشکوه اسلامی امام خمینی (ره )دشمنان نظام چشم دیدن ملت و نظام ما را نداشته اند و به هر طریق در صدد رخنه در نظام و اتحاد و همدلی ما را دارند و با انواع و اقسام توطئه ها از جمله جنگ تحمیلی گرفته ، تا شبیخون فرهنگی و جنگ نرم و امروز تحمیل تحریم های بی سابقه سعی دارند، فرهنگ اصیل اسلامی ما را مورد تهاجم قرار دهند.
 
 
 رستم پور ادامه داد: یکی از اهداف مهم دشمنان نظام و انقلاب هدف قرار دادن باور جوانان است، غافل از اینکه جوانان ما با نیروی ایمان و خودباوری و به پشتوانه نهضت انقلابی حضرت امام (ره) در همه امور موفق خواهند بود.
 
 
 وی ابراز داشت: دهه مبارک فجرفرصت مناسبی برای بازخوانی تاریخ انقلاب و حقایق نهضت حضرت امام(ره) است، با مطالعه تاریخ انقلاب خواهیم فهمید که انقلاب اسلامی نجات بخش بسیاری از اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه بوده است؛ بطوری که در دوران طاغوت درصد کمی از مردم ایران از خدمات گوناگون برخوردار بودند ؛ و بخش اعظم جامعه در شهرها و روستاها با فقر و محرومیت دست و پنجه نرم می‌کردند، ولی اکنون در مقایسه به عینه می بینیم به برکت نظام و انقلاب در سراسر مملک شاهد پیشرفت و رونق و ترقی در همه بخش ها و زمینه های عمرانی و آبادانی ، دانش های نظامی و هسته ایی صلح آمیز  با وجود جوانان نخبه و دانشمند هستیم.
 
 
در ادامه اقبال صالحی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه با اشاره به اینکه از وظایف فرهنگیان، انتقال فرهنگ انقلاب به نسل های آینده است، عنوان کرد: یکی از وظایف خطیر فرهنگیان انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل های آینده و آشنایی دانش آموزان با اهداف انقلاب اسلامی است.
 
 
  وی با اشاره به حضور پرشور دانش آموزان در آن ایام برای مبارزه با استکبار، اظهار داشت: سال ۵۷ دانش آموزان، نقش دانش آموزی همراه با مبارزه با استکبار را داشتند و همکاران فرهنگی نیز نقش هدایتگری این مبارزه را عهده دار بودند.
 
 
صالحی خاطر نشان کرد: نقش آموزش و پرورش و فرهنگیان در پیروزی انقلاب و در دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۴۱ هزار شهید بی بدیل بود،دانش آموزان باید ظرفیت و توانمندی های شان را شناسایی و برای شکوفایی آنها تلاش کنند.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

زنگ انقلابفرهنگ انقلابدانش آموزانشبیخون فرهنگیفرماندار بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی