دوشنبه 13 بهمن 1399 / 05:54|کد خبر : 4236|گروه : اجتماعي

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان

۵۱ درصد برنامه طرح پیشران افزایش تولید گوشت قرمز کردستان محقق شد

۵۱ درصد برنامه طرح پیشران افزایش تولید گوشت قرمز کردستان محقق شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: حدود ۵۱ درصد طرح پیشران افزایش تولید گوشت قرمز در برنامه کاری ۱۳۹۹ محقق شده و با در نتیجه آن ۲۵۱ نفر مشغول بکار شده‌اند.

محمدفرید سپری در گفت و گو با آربابا خبر با بیان اینکه اجرای طرح پیشران افزایش ۱۳ هزار تنی گوشت قرمز در این استان از سال گذشته آغاز شده است اظهار داشت: طبق این برنامه قرار بود امسال ۲ هزار و ۶۰۰ تن به تولیدات استان اضافه شود که تاکنون یک هزار و ۳۲۵ تن از این برنامه محقق شده است.
 
وی اضافه کرد: در نتیجه اقدامات انجام شده برای تحقق برنامه پیشران افزایش تولید گوشت قرمز در کردستان در سال جاری برای ۲۵۱ نفر شغل ایجاد و اشتغال  ۲ هزار و ۲۰۹ نفر نیز تثبیت شده است.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: برای تحقق افزایش ۱۳ هزار تنی گوشت قرمز در این استان به منظور کاهش وابستگی کشور به واردات این محصول ۹ زیر پروژه از جمله بهبود مدیریت گوسفند داشتی، ترکیب ژنتیکی گوسفند پربازده، ایجاد واحدهای پرورش گوسفند و بز پرتولید وارداتی تعریف شده است.
 
وی افزود: از دیگر طرح‌های تعریف شده برای تحقق این طرح شامل بهسازی و نوسازی اماکن دامی، توسعه گاو دورگ سیمنتال، ایجاد واحد پرورش گاو سیمنتال، توسعه پرورش گاو اصیل هلشتاین، پرواربندی بره و پرواربندی گوساله است.
 
سپری گفت: بهبود مدیریت حدود ۱۳ هزار راس گوسفند داشتی، ترکیب ژنتیکی چهار هزار و ۵۵۶ راس گله مردمی، ساخت ۹۸ هزار و ۳۱۰ متر مربع  جایگاه پرورش گوسفند و بز، توسعه هشت هزار و ۲۰۰ راسی گاو بومی و دورگ سیمینتال از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری برای تحقق این طرح پیشران است.
 
وی اضافه کرد: ایجاد ظرفیت ۶۹۱ راسی پرورش گاو اصیل هشتالین، بهبود مدیریت و تلقیح ۲ هزار و۱۰۰ راسی گاو اصیل هشتالین، ایجاد ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ رای پروار بندی بره و ایجاد یک هزار و ۶۰۰ راسی پرواربندی گوساله از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.
 
در طرح پیشران افزایش تولیدگوشت قرمز مقرر شده ظرفیت تولید این محصول در هر سال از ۲۷ هزار تن فعلی به ۴۰ هزار تن برسد تا گامی در تامین ۱۳ درصدی واردات سالانه ۱۰۰ هزار تنی گوشت قرمز کشور باشد.
 
سازمان جهاد کشاورزی کردستان به منظور تحقق اهداف برنامه‌های دولت تدبیر  و امید و تعادل بخشی به شاخص های حوزه کشاورزی این استان برنامه های مختلفی به عنوان طرح های پیشران که شامل توسعه اراضی آبی، باغی و افزایش ظرفیت تولید گوشت است.
 
طرح‌های پیشران بخش کشاورزی استان شامل تبدیل حدود ۱۰۳ هزار هکتاری اراضی دیم به آبی، توسعه ۵۰ هزار هکتاری باغات دیم و آبی و افزایش ۱۳ هزار تنی تولید گوشت قرمز است که پیش بینی می‌شود با تحقق این طرح‌ها در دوره‌های پنج و ۱۰ ساله برای ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شود
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

گوشت قرمزتولیدسیمنتال ایجاد اشتغالرییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی