سه شنبه 14 بهمن 1399 / 05:15|کد خبر : 4238|گروه : اقتصادي

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان،

۹۳ واحد در فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه واگذار شد

۹۳ واحد در فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه واگذار شد

خالد جعفری  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، از واگذاری۹۳ واحد در فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه خبر داد.

به گزارش آربابا خبر ؛خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، در خصوص منطقه ویژه اقتصادی بانه، اظهار کرد: در حال حاضر این مجموعه در فاز اول حدود ۹۳ واحد آن واگذارشده است.
 
 
وی افزود: مساحت اراضی این زمین از ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و برخی قطعات هم تا سه هزار مترمربع تعیین شده است.
 
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، به نحوه واگذاری و امتیازات شهرک‌های صنعتی اشاره و بیان کرد: قیمت زمین، با تاثیر از زیرساخت‌ها، تأسیسات و ساختمان‌های عمومی تعیین شده است که تا مرحله گمرک و مواردی که باید صادرات آن به‌صورت مستقیم خروجی شود انجام‌شده همچنین زیرساخت‌های موردنیاز این منطقه دارای برق، آب، گاز، تلفن و موارد دیگر است.
 
 
جعفری با اشاره به اینکه امتیازات زمین، ویژه سرمایه‌گذارانی است که تولیدات صادرات محور دارند، عنوان کرد: این سرمایه گذاران مواد اولیه‌ای که از خارج وارد کشور می‌کنند از عوارض گمرکی معاف هستند.
 
 
وی با اشاره به اینکه تولیدات سرمایه‌گذاران برای صادرات شامل عوارض گمرکی نخواهد شد، ذکر کرد: با توجه به اعلام رسمی شدن مرز سیرانبند تولیدات مستقیم صادر خواهد شد.
 
 
احمد خسروی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان، با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بانه در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: با افتتاح این طرح بسیاری از صنعتگران و تولیدکنندگان کشور و حتی خارج از کشور در این منطقه حضور خواهند یافت. 
 
 
وی افزود: سرمایه گذاران صنعتی استان کردستان این افتخار را دارد که به‌عنوان هدیه‌ای به سرمایه‌گذاران بخش تولید و صنعت در راستای توسعه مرز، معضل کولبری و بیکاری در این منطقه تقدیم آن‌ها کنند.
 
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان، ذکر کرد: عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بانه در دو فاز تقسیم‌شده که در فاز اول در ۳۵ هکتار حدود ۱۰۰ قطعه صنعتی و تولیدی آماده واگذاری است و مشغول واگذاری به سرما گذاران است.
 
 
 خسروی عنوان کرد: هم‌اکنون به ۲۰ سرمایه‌گذار فرصت سرمایه‌گذاری داده‌شده است تا با استفاده از شرایط مرزی تولیدات خود را صادر کنند
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

منطقه ویژه اقتصادی بانهسرمایه گذارانتعیین زمین های منطقهگمرکمعاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی