سه شنبه 14 بهمن 1399 / 07:21|کد خبر : 4239|گروه : اجتماعي

در دومین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر؛

۲۰ پروژه عمرانی و خدماتی در بانه به بهره برداری رسید

۲۰ پروژه عمرانی و خدماتی در بانه به بهره برداری رسید

همزمان با دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر ۲۰ پروژه عمرانی، خدماتی، کشاورزی و تولیدی در بانه به بهره برداری رسید.

به گزارش آربابا خبر، با دومین روز از ایام الله دهه فجر از هفت پروژه شهرداری بوئین، هفت پروژه آسفالت معابر روستایی بخش ننور، پروژه گاز رسانی مجتمع بیاندره، ۲ طرح کشاورزی، توسعه ارتباطی همراه اول با نصب تجهیزات و ارتقاء تکنولوژهای ارتباطی روستاهای آلوت و ننور و یک واحد مسکن مددجویی روستایی بهره برداری رسید.
 
 
 
 
 
 
 
افتتاح پروژه های مخابراتی بانه/ توسعه ارتباطی همراه اول روستاهای آلوت و ننور
 
 
 
مصطفی فتحی رییس شرکت مخابرات شهرستان بانه در آیین پروژه های مخابراتی این  شهرستان اظهار کرد: توسعه ارتباطی همراه اول با نصب تجهیزات و ارتقاء تکنولوژهای 3G و 4G روستاهای آلوت و ننور، توسعه سیستم انتقالی مخابراتی و افزایش پهنای باند ADSL خانگی روستاهای نجنه علیا، کنده سوره، سوراو، بوئین علیا، ننور، نمشیر، برده رش و نصب و راه اندازی سایت جدید 2G موبایل در گردنه خان بانه و حفاری، لوله گذاری، کابل مشی و راه اندازی FTTH با اینترنت پرسرعت در شهرک گلستان بانه از جمله مهمترین پروژه های مخابراتی بانه است.
 
 
 
 فتحی افزود: به مناسبت دهه مبارک فجر امسال 17 پروژه مخابراتی با اعتبار 56 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که بخش زیادی از مشکلات دانش آموزان روستایی با دسترسی به اینترنت حل شد.
 
 
 
 
 
 
 
بهره برداری از پروژه گاز رسانی مجتمع بیاندره
 
 
 
کمال رضایی رییس اداره گاز شهرستان بانه در آیین بهره برداری از پروژه گاز رسانی روستای بیاندره گفت: پروژه گاز رسانی مجتمع بیاندره شامل هشت روستا و سه واحد صنعتی است که ۹۶ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شرکت گاز برای اجرای این پروژه ها هزینه شده است.
 
 
 
وی افزود: برای اجرای این پروژه گاز رسانی روستای بیاندره ۲۱ کیلومتر شبکه توزیع در سایزهای مختلف اجرا شده و ۹۸ علمک نصب شده ۱۱۸ خانوار از این پروژه بهره مند می شوند و ۲ دامداری و پرورش ماهی نیز  همزمان با این پروژه از نعمت گاز برخوردار شدند.
 
 
 
رضایی عنوان کرد: روستاهایی که با اجرای پروژه مجتمع بیاندره از نعمت گاز برخوردار شدند شامل روستاهای وزمله، بیاندره، ششه، برویشکانی، کویره گویزه، بادمجان، کانی پری و هفتاش است که ۴۸۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار می شوند.
 
 
 
وی ادامه داد: هم اکنون ۱۵۱ روستای بانه از نعمت گاز برخوردار شده که ضریب نفود گاز روستایی ۹۴ درصد و شهری صد در صد است و با اجرای این پروژه سالانه ۳۰۰ هزار لیتر از مصرف سوخت مایع در بخش خانگی صرفه جویی می شود.
 
 
 
 
 
 
 
بهره برداری از ۱۶ واحد مسکن مددجویی 
 
 
 
امیرعباس امری فرمانده سپاه شهرستان بانه در آیین بهره برداری از ۱۶ واحد مسکن مددجویی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: اقدام بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در احداث مسکن مددجویی با همکاری کمیته امداد، در مجموع ۳۹ واحد بوده که از سال ۹۸ تاکنون در دو فاز انجام شده است، در فاز اول ۲۳ واحد به بهره برداری رسیده و در فاز دوم که ۱۶ واحد بوده و از تیرماه آغاز به کار شده و در حال حاضر درمرحله پایانی قرار گرفته است، امروز یک واحد از این مسکن ها به عنوان نمادین به بهره‌برداری می‌رسد، اعتباری که برای این ۱۶ واحد هزینه شده است ۷۵۲ میلیون تومان یعنی هر واحد ۴۷ میلیون تومان و مجموع کل اعتبار در فاز اول و دوم یک میلیارد ۷۴۱ میلیون تومان است، در این مشارکت واگذاری زمین از طرف کمیته امداد و ساخت و ساز و احداث مسکن توسط بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه بانه انجام شده است.
 
 
 
وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد مردمی و برخاسته از دل مردم و در کنار مردم است، سیاست راهبردی سپاه و انتظاری که از سپاه و بسیج در جامعه وجود دارد، ایجاد رضایت حداکثری مردم است و این سازمان تلاش های مختلفی را انجام داده که البته علاوه بر تامین امنیت نگاهی هم به توسعه فعالیت‌های اجتماعی و محرومیت زدایی و خدمت به مردم داشته است.
 
 
 
 امری ادامه داد: توسعه یافتگی منوط به ایجاد امنیت است و این دو در کنار هم معنا می پذیرد و تحقق می یابد، لذا سپاه علاوه بر کنترل امنیت منطقه، محرومیت‌زدایی در مناطق محروم به ویژه خدمت بی منت به مرزنشینان را در دستور کار دارد.
 
 
 
 
 
 
 
بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرداری بوئین
 
 
 
شریف عبدالله پور شهردار بوئین گفت: پروژه‌های شهرداری بوئین شامل محوطه سازی و تکمیل ساختمان آتشنشانی، بتن ریزی و کفپوش معابر ح شهر و بهسازی و روکش آسفالت خیابان امام، موزاییک کاری و جدول گذاری معابر اطراف مسجد جامع شهرف احداث فونداسیون های مربوط به آلاچیق پارک بلوار حقیقی، جدول گذاری و بتن ریزی محوطه بازی کودکان در پارک بلوار حقیقی، آسفالت معابر خارج از محدوده شهر  و تهیه و نصب آلاچیق های پارک بلوار حقیقی است.
 
 
 
وی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار ۱۳۰ تن قیر مصرف شده افزود: برای این پروژه ها ۱۹ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی شهرداری و تملک داری سرمایه ای و قانون تبصره یک بودجه ۹۸ و اعتبارات موضوع اجرایی قانون استفاده متوازن از امکانات هزینه شده است.
 
 
 
 
 
 
 
 بهره برداری از طرح پرورش بره پرواری در روستای بوئین علیا
 
 
 
کریم شریفی رییس جهاد کشاورزی بانه در بهره براری از طرح های کشاورزی اظهار کرد: واحد پروار بندی گوسفند گوشتی با ۲۵۰ راس گوسفند با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد و در این واحد سالانه ۱۷ تن گوشت قرمز تولید می شود.
 
 
 
وی افزود: دام‌های این واحد به منظور جلوگیری از قاچاق دام پلاک گذاری شده که برای سه نفر اشتغالزایی شده است، در حال حاضر در شهرستان بانه ۶۵ هزار راس دام سبک و ۱۳ هزار راس دام سنگین در بانه وجود دارد هشت واحد صنعتی و ۲۱۳ واحد نیمه صنعتی دام فعالیت می کنند، با بهره برداری از پروژه های جهاد کشاورزی برای ۱۴ نفر اشتغالزایی شده و برای ۲۰ نفر تثبیت شغل شده است.
 
 
 
بهره برادری از معابر روستایی بخش ننور
 
 
 
سید عارف رحمانی بخشدار ننور هم در مراسم بهره برادری از معابر روستایی گفت: این پروژه ها شامل بهسازی معابر، بتن ریزی خیابان روستای کیله، دیوار چینی معابر و آبراهه های فصلی روستاهای قول استر، ننور و بوئین علیا با حجم ۵۱۶ متر معکب و اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است.
 
 
 
وی با بیان اینکه برای اجرای پروژه های روستایی بخش ننور ۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال اعتبار دهیاری ها و مشارکت مردمی هزینه شده افزود: یک هزار ۳۷۰ متر شبکه فاضلاب روستای با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال در روستاهای ششه، سارداو و کوخ های اطراف نیز اجرایی شد و یک هزار ۴۰۰ متر مربع بهسازی وبتن ریزی معابر اجرای شد.
 
 
 
رحمانی گفت: در سال گذشته برای اجرای پروژه های روستای بخش ننور بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دهیاری ها و مشارکت مردمی هزینه شده است.
 
 
 
انتهای پیام


برچسب ها :

بانهپروژهدهه فجر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی