پنجشنبه 16 بهمن 1399 / 14:54|کد خبر : 4245|گروه : اجتماعي

توسط فرمانده سپاه کردستان:

ساختمان آموزشی سردار شهید شکیبا سلیمی به همت سپاه در آساوله افتتاح شد

ساختمان آموزشی سردار شهید شکیبا سلیمی به همت سپاه در آساوله افتتاح شد

همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، ساختمان آموزشی شش کلاسه سردار شهید شکیبا سلیمی در روستای آساوله سنندج به بهره برداری رسید.

به گزارش آربابا خبر، مراسم افتتاح ساختمان آموزشی سردار شهید شکیبا سلیمی عصر امروز با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان و جمعی از مسئولان استانی در روستای آساوله سنندج برگزار شد.
 
سردار سید صادق حسینی در این مراسم اظهار کرد: نقاط حاشیه ای در سنندج هر کدام به نوعی  مشکلاتی دارند که هر کدام پیگیری خاص خودش را می خواهد.
 
 
 
وی افزود: پیگیری ها و بررسی های متعددی در خصوص مسائل و مشکلات مناطق حاشیه ای استان به ویژه سنندج انجام شده  و در این راستا با بهره مندی از ظرفیت بسیج مردمی اقداماتی انجام گرفته است.
 
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: خدمت به مردم به ویژه محرومان هدف اصلی نهضت امام خمینی(ره) بوده و طی چهار دهه از انقلاب اسلامی شاهد خدمات نظام اسلامی در مناطق محروم و روستاها بوده ایم و امروز نیز این مناطق در اولویت هستند.
 
سردار حسینی افزود: مدیران باید تلاش کنند با کمک مردم مشکلات را حل کنند.
 
 
 
وی تأکید کرد: با توجه به جمعیت چندین هزار نفری روستای آساوله انتظار می رود این روستا به عنوان یک ناحیه منفصل شهری در سنندج انتخاب شود و شهردار داشته باشد.
 
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: مردم سرمایه اصلی نظام هستند و هر چقدر به آنان خدمت شود باز هم کم است.
 
 
 
سید فواد حسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: هم اکنون در این ناحیه ۶۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که ۳۲ هزار نفر آنان در مناطق حاشیه ای بوده و نیازمند امکانات و تجهیزات بیشتر هستند.
 
وی افزود: آساوله به عنوان بزرگترین روستای کردستان دارای شش هزار دانش آموز است که وضعیت آموزشی در این روستا به دلیل کمبود مکان آموزشی بحرانی است.
 
حسینی خاطرنشان کرد: آساوله بیشترین نرخ رشد جمعیت را در بین روستاهای کشور  داشته و همین امر موجب شده است که نتوانیم خدمات مناسب را انجام دهیم.
 
 
 
وی افزود: خوشبختانه قرارگاه محرومیت زدایی سپاه سنندج در این زمینه ورود کرده و با همراهی خیرین و شورای روستای آساوله شاهد احداث ساختمان آموزشی شش کلاسه در جوار مدرسه قدیمی این روستا بودیم که به نام سردار شهید شکیبا سلیمی مزین گشته و امروز به بهره برداری رسید.
 
الله مرادی عضو شورای روستای آساوله نیز در این مراسم به وضعیت بحرانی مراکز آموزشی در این روستا اشاره کرد و گفت: هم اکنون در این واحد آموزشی در دو شیفت بیش از هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که با هیچ استاندارد آموزشی همخوانی ندارد.
 
وی افزود: روستای آساوله با ۱۱ هزار نفر جمعیت فاقد کتابخانه، فضای ورزشی، فضای سبز و رفاهی است و از لحاظ فضای آموزشی هم بسیار محدودیت دارد.
 
 
 
الله مرادی خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف وضعیت اراضی آساوله می تواند بسیاری از این مشکلات را حل کند اما متاسفانه علی رغم وعده دو ساله آقای استاندار هنوز هیچ اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است.
 
وی افزود: آساوله جزو پنج روستای پر جمعیت کشور محسوب شده و جمعیت آن از ۲۲ شهر در ایران بیشتر است اما اهالی آن از کمترین امکانات و خدمات برخوردار هستند.
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

کردستانساختمان آموزشیشهید شکیبا سلیمیسردار حسینی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی