جمعه 17 بهمن 1399 / 15:06|کد خبر : 4247|گروه : سياسي

امام جمعه موقت بانه:

مدیران باید خدمتگزار مردم باشند/ عدالت در جامعه اسلامی یکی از مطالبات برحق

مدیران باید خدمتگزار مردم باشند/ عدالت در جامعه اسلامی یکی از مطالبات برحق

ماموستا جمال کریمی امام جمعه موقت بانه با بیان اینکه خدمات گسترده ای پس از انقلاب به مردم ارائه شد، گفت: این خدمات ارزنده با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، برای مثال در بحث تحصیل و برق و گاز رسانی یا تامین آب شرب سالم و ... برای مردم در سطح کلان کشور، اهتمامی بوده است که جمهوری اسلامی همواره به آن توجه داشته است.

به گزارش آربابا خبر ، ماموستا جمال کریمی، امام جمعه موقت بانه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ، ضمن تبریک گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه فجر در واقع آشکارکننده و ترسیم کننده چهره سیاه نظام ظلم و استکبار و استبداد است که بزرگداشت این ایام الله هرساله ظلمت و تاریکی چهره ظالمان را برای مردم آشکار می‌کند، زمانی که به دهه فجر نگاه می‌کنیم دوران ظلمت و تاریکی را در دوران طاغوت و شاهنشاهی داشتیم که با آغاز سپیدی و شکوفایی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دهه فجر که همان و لیال عشر است تقسیم می کنیم.
 
 
 
 
وی با اشاره به اینکه مدیران باید خدمتگزار مردم باشند افزود:  تمام مدیرانی که تا کنون برسرکار آمدند از بطن نظام و مردم بودند، مسئولین باید خود را خدمتگزار مردم بدانند چرا که این مردم ما را به اینجا رساندند، خدمتگزاری و توسعه خدمت به مردم، از ابتدای انقلاب به‌عنوان یکی از مبانی اصلی نظام بوده است و هر وقت دشمنی به نظام افزوده شد، باید به مردم بیشتر خدمت شود تا بتوانیم از انقلاب دفاع کنیم.
 
 
 
ماموستا کریمی با بیان اینکه اگر مسئولی در وظیفه خود قصور و یا سهل انکاری کند به دین اسلام خیانت کرده است بیان کرد:  بنده بعنوان امام جمعه موقت شهرستان بانه از این به بعد در تریبون نماز جمعه این شهرستان به مسئولینی که در وظیفه و مسئولیت خود سهل انکاری و قصور می کنند صراحتا تذکر خواهم داد و در این رابطه نیزبا کسی تعارف ندارم.
 
 
ماموستا کریمی با اشاره به تحول در اجرای عدالت بیان کرد: اقدامات بسیاری صورت گرفته که لازم بوده؛ ولی کافی نبوده است، منظور از اجرای عدالت این است که قانونگذاران در حوزه قانونگذاری، قانون عادلانه تصویب کنند، مجریان در حوزه اجرا عادلانه اجرا کنند و قضات در حوزه قضاوت، عادلانه داوری کنند و مردم احساس عدالت کنند.
 
 
 
وی خاطر نشان کرد: عدالت در جامعه اسلامی یکی از مطالبات برحق است که مسئولین باید آن را رعایت کنند و هر فرد موظف است ابتدا از خویشتن شروع کند و در خود ، خانواده، خویشان و محل کار خود به عدالت رفتار کند و مطالبه گر عدالت باشد، مسئولان و مدیران موظف هستند در کار خویش عدالت را رعایت کنند و تنفیذ پست ها در ادارات باید بر پایه عدالت باشد نه بر پایه روابط و منفعت های شخصی، همه مسئولین رده های بالا و پایین و غیر مسئولین و هر فرد در جایگاه و موقعیت اجتماعی خویش باید حافظ عدالت باشند.
 
 
 
ماموستا کریمی در پایان خطاب به مسئولین رده بالای کشور که اقتصاد مملکت را در دست دارند توصیه کرد: هرکس در جایگاه خود به عدالت رفتار نکند باید منتظر عذاب الهی باشد و تاکید کرد: فردای قیامت در مقابل عدل الهی همگی ما مسئول هستیم و هرکس نتواند به عدالت رفتار کند باید استعفا دهد،  مسئولینی که نتوانستند عدالت را رعایت کنند باید از مردم عذرخواهی کنند و در مقابل مردم شفاف سازی کنند.
 
 
انتهای پیام


برچسب ها :

اخبار بانهآیین عبادی و سیاسیکولبرعدالتدهه فجر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی