دوشنبه 20 بهمن 1399 / 21:45|کد خبر : 4253|گروه : اجتماعي

مدیر کل بیمه سلامت کردستان؛

طرح نظام ارجاع شهری(پزشک خانواده) در کردستان آغاز شد

طرح نظام ارجاع شهری(پزشک خانواده) در کردستان آغاز شد

انور اسماعیلی مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: طرح نظام ارجاع شهری با محوریت پزشک خانواده در راستای حمایت از اقشار ضعیف جامعه در استان آغاز شد.

انور اسماعیلی، مدیر کل بیمه سلامت، در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر ، اظهار داشت: این طرح ویژه بیمه‌شدگان صندوق بیمه همگانی رایگان است که محدودیت دسترسی به بخش خصوصی دارند و دفترچه‌های بیمه‌ای آنان فقط در مراکز دولتی اعتبار دارد.
 
 
 
وی افزود: در راستای حمایت از اقشار کم‌برخوردار و افزایش دسترسی آنان به مراکز درمانی طرح نظام ارجاع شهری با محوریت پزشک خانواده  اجرا می‌شود و به واسطه آن بین یک هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر بیمه شده با پزشک عمومی در ارتباط است و به نوعی پزشک خانواده آنان خواهد شد.
 
 
 
اسماعیلی اضافه کرد: پزشکان در این طرح بین سه تا پنج ماه معاینه اولیه روی افراد انجام داده و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای از جمله دیابت و فشار خون باشند تحت کنترل و نظارت قرار می‌گیرند.
 
 
 
وی با بیان اینکه افراد منتسب به پزشک خانواده بابت ویزیت و معاینه مبلغ ۵۰ هزار ریال پرداخت کرده و مابقی توسط بیمه پرداخت می‌شود، گفت: اگر فردی پس از معاینه توسط پزشک عمومی نیازمند درمان تخصصی تر باشد به پزشک منتخصص ارجاع شده و خدمتی که دریافت می‌کند بیمه ای خواهد بود.
 
 
 
اسماعیلی با اشاره به اینکه در استان ۳۰۰ هزار نفر عضو صندوق بیمه همگانی هستند، اظهار داشت: درحال حاضر حدود ۷۰ درصد این افراد به پزشکان عمومی متصل شده اند و برای این افراد نام پزشک و آدرس مطب پیامک شده است.
 
 
 
وی یادآور شد: با توجه به کمبود پزشک عمومی در استان، سازمان به بیمه سلامت استان اجازه داده که در این طرح از پزشکان متخصص کودکان، داخلی، عفونی و طب اورژانس نیز بهره گرفته شود.
 
 
 
اسماعیلی اظهار داشت: ‌هم‌اکنون برخی از شهرستان‌ها از جمله سنندج و کامیاران تکمیل شده است اما در شهرستان‌های سقز، مریوان، قروه و دیواندره با کمبود پزشک مواجه هستیم، در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر بیمه سلامت دارند که بیشترین تعداد آنان و بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

بیمه سلامتپزشک خانوادهصندوق بیمه همگانیدرمان تخصصیمدیر کل بیمه سلامت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی