دوشنبه 20 بهمن 1399 / 22:50|کد خبر : 4256|گروه : اقتصادي

فرماندار شهرستان بانه؛

مسیر توسعه با همت مردم و سرمایه گذاران در بانه هموار شد

مسیر توسعه با همت مردم و سرمایه گذاران در بانه هموار شد

اسماعیل رستم پور، فرماندار بانه با اشاره به بهره برداری از ۹۷ پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی با اعتبار ۶۸۰ در ایام الله دهه مبارک فجر امسال گفت:مسیر توسعه در بانه با همت سرمایه گذاران و مردم شهرستان هموار شده و در ۶ واحد تولیدی که در دهه فجر به بهره برداری رسید و زمینه اشتغال ۳۶۰ نفر فراهم شد.

ه گزارش آربابا خبر، اسماعیل رستم پور، فرماندار بانه با بیان اینکه باید عدالت در زمینه خدمات رسانی رعایت شود افزود: بانه در دفاع مقدس ۲ هزار و ۳۰۰ جانباز، شهید و آزاده تقدیم نظام کرده باید مسوولان تلاش خود را برای جبران فداکاری های مردم بانه بکار بگیرند.
 
 
 
رستم پور اظهار داشت: عملیات اجرایی فاز نخست منطقه ویژه بانه به پایان رسیده و ۶ سرمایه‌گذار برای احداث واحد تولیدی خود اقدام کردند.
 
 
 
رستم پور با بیان اینکه رسمی شدن بازارچه سیرانبند بانه یکی از مهمترین مطالبات مردم بانه است، اضافه کرد: با وعده های که از سوی مسوولان استانی و کشوری داده شده به زودی رسمی شدن این مرز اجرایی می شود.
 
 
 
وی گفت: براساس مصوبه هیات وزیران واردات ۱۰۰ قلم کالا با ۸۲۰ تعرفه در بازارچه سیرانبند بانه از چهار ماه قبل اجرایی شده و تاکنون ۲۷ قلم کالا با ارزش یک میلیون و ۵۰ هزار ۹۳۷ دلار از این بازارچه وارد شده و یک هزار ۴۸۵ خانوار از مزایای این طرح بهره مند شدند.
 
 
 
وی ادامه داد: صادرات کالا نیز به لحاظ ارزش ریالی ۳۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و امسال ۵۳۹ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۲۴۲ دلار کالا از این به بازارچه به اقلیم کردستان عراق صادر شده و سال گذشته ۳۹۲ میلیون و ۳۶۳ هزار دلار کالا به اقلیم کردستان عراق صادر شد.
 
 
 
رستم پور اظهار داشت: روزانه بیش از ۱۷۰ کامیون انواع کالا از بازارچه سیرانبند بانه به اقلیم کردستان عراق صادر می شود.
 
 
 
وب شهرک صنعتی بانه را یکی از شهرک‌های نمونه کشور عنوان کرد و افزود: در شهرک صنعتی بانه ۴۲ واحد تولیدی فعالیت می کنند و برای یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی شده که این مهم با همت سرمایه گذاران بانه ای محقق شده است.
 
 
 
رستم پور در بخش دیگری از سخنانش به وجود ۱۴ معدن در بانه اشاره کرد و گفت: فعالیت معادن در بانه با توجه به وجود ۸۰ هزار هکتار جنگل و ۵۰ هزار هکتار مرتع معضلات اجتماعی ایجاد کرده است.
 
 
 
وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی اجازه سرمایه گذاری در بخش معدن داده نمی شود هم اکنون تعداد محدودی معدن فعال وجود دارد.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

خدمات رسانیبهره برداریمنطقه ویژه اقتصادی۱۰۰قلم کالافرماندار بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی