پنجشنبه 23 بهمن 1399 / 06:16|کد خبر : 4262|گروه : اجتماعي

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه؛

اولین مرحله واکسیناسیون کووید ۱۹ در بانه آغاز شد

اولین مرحله واکسیناسیون کووید ۱۹ در بانه آغاز شد

دکتر محمد شاه ویسی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه گفت: نخستین مرحله واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ با اولویت واکسیناسیون کادر درمان آی سی یو بخش کرونا بیمارستان رازی این شهرستان آغاز شد.

دکتر محمد شاهویسی مدیر شبکه بهداشت ودرمان بانه در گفتگو با خبرنگارآربابا خبر، اظهار داشت: در نخستین مرحله از واکسینایون کووید ۱۹ در بانه  ۲۵ دز واکسن برای ۲۵ نفر از کادر درمان بخش آی سی یو کرونا بیمارستان رازی تزریق شد.
 
 
 
وی ادامه داد: واکسیناسیون کووید ۱۹ در سه فاز با اولویت بندی گروههای پر خطر انجام می شود که فاز نخست آن پرسنل آی سی یو بخش کرونا، فاز دوم کادر بهداشت و درمان بیمارستان و در فاز سوم کل جمعیت شهرستان با رعایت دستورالعمل ها تحت پوشش قرار می‌گیرند.
 
 
 
شاه ویسی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: واکسیناسیون کووید ۱۹ در ۲ دز با فاصله ۲۱ روز تزریق می شود که در دز دوم اثردهی واکسن تکمیل می شود و همزمان باید محدودیت های کرونایی و پروتکل های بهداشتی باید رعایت شود.
 
 
 
وی با اشاره به فرآیند زمانبر واکسیناسیون کووید ۱۹ افزود: شروع واکسیناسیون کووید ۱۹ به رفع کامل خطر انتقال بیماری کمک نمی‌کند و باید پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک و شستوی دستها همچنان ادامه یابد.
 
 
 
شاه ویسی در تاکید کرد: باید محدودیت‌های کرونایی افزایش و از برگزاری تجمعات و دورهمی های خانوادگی  خوداری شود چراکه در همچنان در مرحله آغاز واکسیناسیون قرار داریم و تا رفع کامل خطر انتقال ویروس کرونا راه طولانی در پیش داریم.
 
 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: واکسیناسیون کووید ۱۹ از نوع واکسن ایسپدنیک روسی است که اثر دهی و بی خطر بودن آن در ۲ مجله معتبر جهانی ثبت شده است
 
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

تزریق واکسن کووید ۱۹کادر درمانپروتکل بهداشتی واکسیناسیونمدیر شبکه بهداشت و درمان بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی