چهارشنبه 29 بهمن 1399 / 21:51|کد خبر : 4272|گروه : اجتماعي

کولبری دیگر شغل مردانه نیست؛

مسئولان در میان دو راهی رد یا تأیید کولبری زنان/ قول مساعد مجلس برای حمایت از زنان کولبر

مسئولان در میان دو راهی رد یا تأیید کولبری زنان/ قول مساعد مجلس برای حمایت از زنان کولبر

با شنیدن نام کولبر، چیزی که به ذهنمان می آید تصویری از مردانی است که در گذرهای سخت العبور گذران زندگیشان را اداره می کنند اما هستند زنانی که کارشان زنانه نیست و هیچ نشانه ای از ظرافت زنانه را در آنها نمی بینید و با لباس هایی مردانه بر تن، همچون مردان از مسیرهای کوهستان عبور می کنند تا نانی سر سفره خانواده خود بیاورند.

به گزارش آربابا خبر ، با شنیدن نام کولبر، چیزی که به ذهنمان می آید تصویری از مردانی است که در گذرهای سخت العبور گذران زندگیشان را اداره می کنند اما هستند زنانی که کارشان زنانه نیست و هیچ نشانه ای از ظرافت زنانه را در آنها نمی بینید و با لباس هایی مردانه بر تن، همچون مردان از مسیرهای کوهستان عبور می کنند و پول چندانی هم گیرشان نمی آید اما با این مبلغ کم هم حاضر نیستند سفره شان جمع و چراغ خانه شان خاموش شود.
 
هر چند آمار رسمی از تعداد زنان کولبر در مرزهای استان کردستان وجود ندارد اما تعدادشان زیاد نیست و عکس هایی هم که از آنها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر می شود تعدادشان ناچیز است.  با مصاحبه هایی که با چندین نفر از مسئولین انجام شده است عده ای از آنها می گویند زنان کولبر وجود دارند و عده ای  هم می گویند زن کولبر در کردستان نداریم!
 
 
 
برخی از زنان کولبر کردستان مجبورند ۳۰ کیلو بار را در کوهستان حمل کنند
 
هلاله امینی هم مسئولی است که در شورای عالی استان‌ها ، کولبری زنان را تأیید می‌کند. 
 
وی گفته است: «باعث تأسف است که بگویم با دختران و زنانی مواجه هستیم که مجبورند در نقش یک مرد یا پسر ظاهر شوند تا به صف طولانی کولبران بپیوندند.
 
وی اضافه کرد:  در این استان مرزی هم زنانی هستند که کولبری می‌کنند، زنان کارگری که اغلب سرپرست خانوارند و در ازای مبلغی ناچیز بار‌هایی سنگین‌تر از حد توانشان جابه‌جا می‌کنند.
 
 
 
وی اظهار داشت: کولبری دیگر شغل مردانه نیست. برخی از زنان مجبورند ۳۰کیلو بار را از ۴-۵ ساعت در کوهستان‌ها حمل کنند و اگر به دستان‌شان نگاه کنیم هیچ‌گونه نشانه‌ای از ظرافت زنانه نمی‌بینیم. این زنان بیشترشان سرپرست خانواده‌اند»‌
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

کردستانزنان کولبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی